Gå til innhold

Hvor skal du i militæret?


Lord_hedning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikke selv, men en venn av meg skal hit:

Madla Ved Stavanger. båten: KNM Harald Haarfagre

 

Si ifra hvist flere her som skal dit

7107393[/snapback]

 

Det er vel ikke en båt?

7109411[/snapback]

KNM Harald Haarfagre VAR en båt, som ble brukt som rekruttskole i etterkrigstid, men den ble gjort til spiker, og nå er det en "vanlig" rekruttskole som har fått det navnet.

Det mange misforstår med, som jeg selv gjorde, er at når du blir innkalt til Madla/KNM HH, så er dette bare på rekruttskole for å lære deg generelle militære kunnskaper o.l. Tjenestestedet ditt etter de 7 ukene rekruttskolen varer, kan egentli være hvor som helst. Tjenesten din videre dette året kan jo selvfølgelig være på KNM HH (Slik som meg), men det er ikke fastsatt når du blir innkalt, det er noe du søker om iløpet av rekruttskolen.

Om noen er nyskjerrig på hva som skjer på rekruttskolen, kan du se på mil.no, og om det er noe du lurer på som du ikke finner der, så bare PM meg :)

Lenke til kommentar

Er selv i Luftforsvaret. Tro meg, når du får se alt uniformskiftet Marinen må styre med hele tiden, er du glad at den eneste forskjellen på permisjons og tjenesteuniform i LF er hodeplagg og belte :p Pluss at disiplinen i Luftforsvaret av en eller annen grunn er mindre streng i forhold til Marinen/Hæren.

Lenke til kommentar
Er selv i Luftforsvaret. Tro meg, når du får se alt uniformskiftet Marinen må styre med hele tiden, er du glad at den eneste forskjellen på permisjons og tjenesteuniform i LF er hodeplagg og belte :p Pluss at disiplinen i Luftforsvaret av en eller annen grunn er mindre streng i forhold til Marinen/Hæren.

7109510[/snapback]

 

Du slipper også ende så langt i gokk om du går i luftforsvaret, er du heldig ender du opp på Kjevik eller Akershus :)

 

Å bli igjen på Madla ville jeg gjort alt for å slippe, tenk å spise den groteske maten hele tiden! (Ja har vært der når det ikke er rekrutt periode, og ja den er litt bedre, men det er fortsatt ikke menneskemat!)

 

Jeg hadde en koslig periode på Kjevik, greit med en liten leir og ca 30 vernepliktige. Får mye bedre samhold og det blir ikke så strengt og uniformt :)

Lenke til kommentar
snip

7110763[/snapback]

Deg om det. Om du er en av de pirkete personene som alltid syter over maten, så deg om det. Jeg trives på Madla, ferdig med den saken.

7110774[/snapback]

 

Jeg er absolut ikke pirkete på maten, men når man får servert muggent brød, lnken mat og forferdelig "middag" så er det ikke rart man klager. Iallefall når man ser hvordan man gjør det på andre militærleirer. Man trenger ikke lagre brødet i 2 dager før man serverer det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...