Gå til innhold

Høyttalere til NAD C352


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et anlegg bestående av et par Gale 3030 gulvhøyttalere og en NAD C352 stereoforsterker. Høyttalerne står jo ikke i stil til forsterkeren i det hele tatt, så jeg leker med tanken på å bytte dem ut. Spørsmålet er hva jeg kjøper i stedet.

Enten kan jeg kjøpe to nye gulvhøyttalere med bedre kvalitet og lyd, eller så kan jeg kjøpe to stativhøyttalere og en aktiv sub i tillegg. Hva anbefaler dere?

 

Anlegget vil i all hovedsak brukes til musikk, men må også takle film. Tanken er å investere i høyttalere som står i stil til forsterkeren, og jeg vet ikke akkurat hva slags pris det innebærer. Har derfor ikke oppgitt noen pris, så alle forslag mottas med takk!

 

edit: de > dem.

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, mener kvalitetsmessig. Har ikke så mye peiling at det gjør noe, men det er vel logikk i at det skal være et visst prismessig forhold mellom forsterker og høyttalere? Dvs at du ikke driver B&W-høyttalere til 200k på en amp til 4000, eller omvendt. Mener å ha lest at det er vanlig med et prisforhold der høyttalerne koster bortimot det dobbelte av forsterkeren. Eller er jeg på viddene nå?

Lenke til kommentar

De høyttalerene jeg har hatt de siste årene har kostet et par lapper meg enn forsterkeren, men langt fra dobbelt så mye. I oppsettet jeg har nå koster forsterkeren 9000 og høyttalerene 12000, men det finnes ingen "gylden" regel for et slikt prisforhold. Så lenge det spiller bra er prisforhold egentlig helt uvesentlig.

Lenke til kommentar
De høyttalerene jeg har hatt de siste årene har kostet et par lapper meg enn forsterkeren, men langt fra dobbelt så mye. I oppsettet jeg har nå koster forsterkeren 9000 og høyttalerene 12000, men det finnes ingen "gylden" regel for et slikt prisforhold. Så lenge det spiller bra er prisforhold egentlig helt uvesentlig.

7075198[/snapback]

Hehe, ok, jeg skjønner.

 

Men tilbake til topic - noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Q: What brand of electronic equipment goes best with your speakers?

 

A: Our parent company owns a well respected, critically acclaimed line of electronic components called NAD Electronics (www.nadelectronics.com). NAD offers a wide variety of audio and video components for custom installation, home theater and hi-fi applications. These products offer outstanding performance, value and simplicity while complimenting the line of PSB speakers beautifully.

Lenke til kommentar
De høyttalerene jeg har hatt de siste årene har kostet et par lapper meg enn forsterkeren, men langt fra dobbelt så mye. I oppsettet jeg har nå koster forsterkeren 9000 og høyttalerene 12000, men det finnes ingen "gylden" regel for et slikt prisforhold. Så lenge det spiller bra er prisforhold egentlig helt uvesentlig.

7075198[/snapback]

Hehe, ok, jeg skjønner.

 

Men tilbake til topic - noen som har noen forslag?

7075330[/snapback]

 

Jeg hadde et NAD oppsett med B&W DM602 for noen år siden. Litt lys klang, men fungerte helt ok. Hifi klubben pusher også mye NAD og B&W oppsett, så det er tydeligvis en populær kombinasjon. Basic serien fra Patos er også et spennende alternativ, som er verdt å se nærmere på. Dali har også komme med mye nytt og spennende de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har for tida "bare" 6.5" i fronthøyttalerne som dypbasskilde da subelementet er på vei til å få et nytt hjem og amp. Likevel er det tett før baileysen i barskapet skummer etter Litt StarWars el.l på fullt trøkk, hehe :D

Personlig mener jeg det er bedre å invester i etpar skikkelige høytalere, det være seg stativ eller gulvstående og heller få tak i sub etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PSB Image T45

Budsjettbombe

 

PSB har lenge laget noen av de fineste høyttalerne i den rimelige prisklassen. Den nye Image-serien skuffer da heller ikke.

 

De to 13 cm basselementene slår hardere enn mange større elementer og klarer å beholde presisjonen. Selv med vår referanseforsterker T+A PA1530 hamret de ut bass som en mye større høyttaler. Skikkelig dypt går de ikke, men rekkevidden er takk og lov nyttig uansett om det er film eller musikk. Det er mye som tyder på at PSB har skutt gullfuglen med T45. Dersom den representerer et slags gjennomsnitt for den nye Image-serien, er det grunn til å tro at PSB har vinnere på løpene bånd. Få andre høyttalere kan by på så komplette kvaliteter til en så lav pris. Skal vi dømme etter denne testen, kan PSB-forhandlerne gå sesongen lyst i møte.

Lenke til kommentar

Jeg har selv PSB T45 og de anbefales på det varmeste.

De fikk også mye skryt av det norske high end bladet Fidelity for en liten stund siden.

 

Det er mye bass, går vel ned i 35Hz eller noe. Kan nesten bli litt mye bass til tider, tar over hele jobben til subben. 

Mellomtonen er god, kanskje litt svak i noen frekvenser, men fungerer ellers veldig bra. 

Diskanten er fin, men kunne vært litt mer detaljert. 

Men bli aldri påtrengenede uansett volum! 

Og mye volum takler denne høyttaleren veldig bra! 

Låter altid bra. Sånn sett på pris får man mye lyd for pengenen ved å kjøpe denne høyttaleren, det sier jo også Lyd & bilde som hadde denne høyttaleren som klasse referangse. Fidelity har også skrytt mye av denne. pørvde å finne ett av de bladene med denne testen, men fant det desverre ikke.

Må har jeg ett veldig lite rom da (ca 7kvm) bor hjemme er bare 19år... så det vill nok sikkert låte anderledes hos deg hvis du har større rom osv. 

Men personlig kan jeg bare anbefalen disse høyttalerene! 

Quoter meg selv fra en melding jeg sendte til en på hifisentralen.

Han spurte hvordan høyttalerene var

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...