Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyktespylere virker ikke? (Audi A4, 98)


AudiA4

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har hatt bilen inne til service 3 ganger helt siden jeg kjøpte bilen, og på alle service-beskrivelsene har de skrevet ned at "Lyktespylere fungerer ikke"

 

Jeg har prøvd å lete etter "knapp/bryter" som man må trykke for å bruke lyktespylere, men finner ikke den knappen noen som helst sted, ikke på hendlene heller.....

 

(Har ikke brukerhåndbok, følgte ikke med bilen :hrm: )

 

 

 

Har tatt av de knappene i midtkonsollen, da jeg skulle montere navigasjon, så der det var en tom knapp foran, så var det sokkel med ledninger bak, på den ene. Mens bak de andre tomme knappene var det bare tomt... :hmm:

 

Hva kan den være til? ( Noe hemmelig James Bond funksjon eller? ) :dribble::p

post-101275-1160869848_thumb.jpg

post-101275-1160869859_thumb.jpg

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyktespylerne går på det samme som den vanlige spylingen av frontruta, men tror lyktespylerne bare blir aktivert når lysbryteren står på, altså når den står på fullys :thumbup:

Antar at din bil også har sånn lyktespylere som popper opp av fangeren?

Ganske fiffig å se på egentlig :)

7073056[/snapback]

 

Jepp, SKAL poppe ut av fangeren :p

Lenke til kommentar

Regner med at du har prøvd det, men nevner det for sikkerhetsskyld.

Du må vri om lysbryteren / armen slik at det ikke er kjørelyset som står på, men nærlyset. Deretter kjører du på med vindusspylervæske i et par sekunder. Funker det ikke da er det antageligvis motoren som er gått (såfremt lykterspylerne har separat motor)

Lenke til kommentar
Regner med at du har prøvd det, men nevner det for sikkerhetsskyld.

Du må vri om lysbryteren / armen slik at det ikke er kjørelyset som står på, men nærlyset. Deretter kjører du på med vindusspylervæske i et par sekunder. Funker det ikke da er det antageligvis motoren som er gått (såfremt lykterspylerne har separat motor)

7082548[/snapback]

 

Jepp, det har jeg fått med meg :)

 

Verkstedet har også prøvd dette, uten hell.

 

 

Nå lurer jeg bare på hva den "pluggen" bak er? Fordi foran den er det bare sånn tom knapp, og på andre steder er det ikke noe bak, men på akkurat den ene så er det plugg bak. Knapp nr. 2 fra venstre, etter varmesete knappen.

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg bare på hva den "pluggen" bak er? Fordi foran den er det bare sånn tom knapp, og på andre steder er det ikke noe bak, men på akkurat den ene så  er det plugg bak. Knapp nr. 2 fra venstre, etter varmesete knappen.

7083656[/snapback]

 

 

Det er, om jeg husker riktig, bare en blindkontakt som ligger klar dersom du skulle ønske å montere noe ekstrautstyr med originalbryter på dash.

 

Skulle ønske jeg kunne si at det var bryteren til lyktespylerne dine, og gjort dagen litt enklere, men sorry.. :nei:

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg bare på hva den "pluggen" bak er? Fordi foran den er det bare sånn tom knapp, og på andre steder er det ikke noe bak, men på akkurat den ene så  er det plugg bak. Knapp nr. 2 fra venstre, etter varmesete knappen.

7083656[/snapback]

 

 

Det er, om jeg husker riktig, bare en blindkontakt som ligger klar dersom du skulle ønske å montere noe ekstrautstyr med originalbryter på dash.

 

Skulle ønske jeg kunne si at det var bryteren til lyktespylerne dine, og gjort dagen litt enklere, men sorry.. :nei:

7085281[/snapback]

 

Hehe, samme for meg om virker eller ikke, men tenkte å prøve ut siden de har skrevet det på service lappen....

 

Men vet du hvor de ledningene går til? De som er bak pluggen?

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg bare på hva den "pluggen" bak er? Fordi foran den er det bare sånn tom knapp, og på andre steder er det ikke noe bak, men på akkurat den ene så  er det plugg bak. Knapp nr. 2 fra venstre, etter varmesete knappen.

7083656[/snapback]

 

 

Det er, om jeg husker riktig, bare en blindkontakt som ligger klar dersom du skulle ønske å montere noe ekstrautstyr med originalbryter på dash.

 

Skulle ønske jeg kunne si at det var bryteren til lyktespylerne dine, og gjort dagen litt enklere, men sorry.. :nei:

7085281[/snapback]

 

Hehe, samme for meg om virker eller ikke, men tenkte å prøve ut siden de har skrevet det på service lappen....

 

Men vet du hvor de ledningene går til? De som er bak pluggen?

7086914[/snapback]

 

 

Har du sjekket at det er ledninger bak det blindstykket? for meg ser det bare ut som motstykke for det blinddekselet, noe jeg også tror det er.

 

 

Det er i allefall ikke diagnosestikket, for det sitter ikke der på den bilen. Det ser forøvrig også helt annerledes ut. Tror du med god samvittighet kan sette på det dekselet igjen og la det ligge =)

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg bare på hva den "pluggen" bak er? Fordi foran den er det bare sånn tom knapp, og på andre steder er det ikke noe bak, men på akkurat den ene så  er det plugg bak. Knapp nr. 2 fra venstre, etter varmesete knappen.

7083656[/snapback]

 

 

Det er, om jeg husker riktig, bare en blindkontakt som ligger klar dersom du skulle ønske å montere noe ekstrautstyr med originalbryter på dash.

 

Skulle ønske jeg kunne si at det var bryteren til lyktespylerne dine, og gjort dagen litt enklere, men sorry.. :nei:

7085281[/snapback]

 

Hehe, samme for meg om virker eller ikke, men tenkte å prøve ut siden de har skrevet det på service lappen....

 

Men vet du hvor de ledningene går til? De som er bak pluggen?

7086914[/snapback]

 

 

Har du sjekket at det er ledninger bak det blindstykket? for meg ser det bare ut som motstykke for det blinddekselet, noe jeg også tror det er.

 

 

Det er i allefall ikke diagnosestikket, for det sitter ikke der på den bilen. Det ser forøvrig også helt annerledes ut. Tror du med god samvittighet kan sette på det dekselet igjen og la det ligge =)

7089988[/snapback]

 

Hehe, det er faktisk ledninger bak den, husker ikke helt nå, men var 4 ledninger tror jeg, og det er bare på den, alle de andre tomme knappene er det også tomt bak.

 

Vil bare vite hva det er, nysjerrig vettu :p

Lenke til kommentar
Somregel er pumpa ødelagt. Jeg har bytta mange.

 

Hilsen Audi-mekaniker

7091316[/snapback]

 

Hei,

 

Er det pumpa som er ødelagt selvom de ikke kommer ut?

 

 

Skal sjekke nærmere uansett om de kommer ut i det heletatt....

 

Hilsen

Regelmessig Verksted's Besøker :)

 

 

(Neiida bare tulla :tease: )

Lenke til kommentar

Kan du høre at pumpa går? Slå på lysene og få noen til å kjøre vindusspylerne. Da skal lyktespylerne starte etter ca. 1 sek og gå et sek eller to. Du kan stå foran bilen og høre etter om det starter en ekstra pumpe noen sekunder. Hører du ikke noe til lyktespylerpumpa, er den trolig ødelagt. Hører du at den går, men det fremdeles ikke spyler, er det likevel godt mulig pumpa er ødelagt, men da sjekker du om slangen er klemt flat en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...