Gå til innhold

fått delene, hva nå?


Anbefalte innlegg

Heia folken!

 

e ei jente som har bestemt seg for å bygge en bedre pc enn det man får på elkjøp eller expert. så derfor har eg kjøpt kabinett og alle delene som skal være inni.

 

men desverre ønsker eg litt veiledning korsn å bygge denne sagt pc'n uten at det sier "poof!" når eg slår den på.

 

delene er;

 

AMD athalon 64 X2 4600 + socket AM2 (prosessor)

 

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI ( hovedkort)

 

Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I. (skjermkort)

 

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler

 

Tagan Easycon 530W, Modulære kabler, 120 mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin (strømforsyning)

 

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's (minnebrikker)

 

 

og alt dette skal skvises inni en soprano thermaltake .

 

hva synes dere om denne framtidige pc'n min? og koffer har eg en snikende mistanke at eg må putte strømforsyninga utenfor kabinettet, den e jammen meg diger.

 

eh.. hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk alle sammen..

 

det er nå litt trist stund for meg, zalman vifta som eg har sikla på i evighetan viser seg til å være inkomptibelt med hovedkortet mitt :-(

og eg måtte ta til takke med box set vifta.. tror nok etterhvert blir denne byttet til en bedre type..

 

eneste eg har å gjøre nå er å ta det som er i den gamle maskinen å kanibalisere de delene eg vil ha..

 

til dere som lurer så har eg planer om å kjøpe en maxtor raptor 74 Gb OS hdd neste måned og formatere den som eg bruker i den gamle pc'n.

Lenke til kommentar
hehe.. eg donka hodet i bordet da eg sjekka kontoen på komplett.no og så at eg hadde kjøpt feil vifte..

 

sjikkelig homer simpson øyeblikk der ja

7063781[/snapback]

Du er ikke alene om den vifta. Fant en vifte ligende som var 5cm høyere en boxed vifta mi. Ble da en real Mod ved hjelp av saks og tang :p

 

Du får levert den inn på 14dagers returretten din (tror jeg :hmm: )

Lenke til kommentar

Enkelt tips. Start med hoved kort. Legg det flatt på bakken. Sett inn ram, cpu kjøler o.l . Så skrur du på hovedkorted og setter inn grafikk kortet. Eller grafikk kort på før du skrur inn hovedkort. .. Strømforyningen mener jeg skal ha plass. Men les igjennom guiden til å bygge egen pc så går det bra :)

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar

Hei, jenter som bygger pc, ikke dårlig :p

 

Du burde begynne med å sette inn strømforsyningen. På thermaltake soprano og tsunami dream( som jeg har), er det en ganske vrien jobb. Men du får det nok til å "dirke" den inn. Den skal passe :)

 

Deretter tar du å fester cpu, ram, og cpu kjøler på hovedkortet så setter du det inn og kobler til ledningene som skal til lys, brytere osv på kabinettet . det står forklart i manualen til hk hvor alle ledningene ske plaseres. Så setter du inn skjermkortet(hust at det kanskje krever ekstra strøm) så dvd brenner/ harddisk..

Lenke til kommentar

begyn med hk da!

først tar du kabinettet og legger det på kanten, så tar du spacere (en type skruer) og fester i ATX hullene.

så legger du hk på de og skruer det fast.

så kan du begynne med prosessoren, da åpner du en type lås/hengsel og sette cpu en inni, husk at det må ligge rett"det er bare en måte og sette den på"

til ramen er det bare og ta opp de låsene og sette ramen nerri og feste med låsene(ramen kan være litt vanskelig og sette nerri, må nesten bruke makt)

og strøm forsyninga, cd rom, harddisk og skjermkort klarer du enkelt

 

Hvis det noe som er galt, si ifra

 

edit: så nå at det var AMD prosessor, de kan jeg ikke, kan kun intel :)

Endret av skylinepower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...