Gå til innhold

problemer med skjermkort, er dette artifacts?


Maxila

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingenting feil med bildet. Er du sikker på det ikke kan være skjermen? Følger "artifacts" etter når du flytter på ting? Prøv å bruke et printscreen av hele bildet som bakgrunnsbilde. Kommer artifacts dobbelt opp så har du i hvertfall utelukket skjerm.

 

Forblir de uansett hvilken oppløsninger og oppdateringsfrekvenser du prøver?

Lenke til kommentar
har et ati radeon x 850xt skjermkort og skjermen er imagequest Q995.

legger med et annet bilde.

det bilde jeg har lagt med nå ser akkurat ut som på min skjerm, tror ikke det er bilde som er utydelig bare at det ser sånn ut

7058138[/snapback]

 

alt ser bra ut her, innstaller/reinstallere driver til skjermen din, eventuelt gå på cleartype tuning i controlpanel, og prøv deg fram der. alternativt sjekk oppløsningen din, lcd skjermer er laget for en oppløsning.

 

om jeg har misforstått problemet ditt, så beklager.

Lenke til kommentar

mulig ikke dere kan se mitt problem når jeg tar printscreen :p men skal teste å se hvordan det ser ut på en anne ndata og se om jeg får tatt bilde med kamera heller i dag eller i morra.

edit: la til noen bilder fra kameraet litt stor størrelse men er uten kvalitetstap værtfall.

det med smilyene kan man se det på, streker og sånt rundt smilisene

dårlige bilder desverre

post-67747-1160689540_thumb.jpg

post-67747-1160689570_thumb.jpg

Endret av maxila
Lenke til kommentar

For meg så ser det ut som at skjermen din som gjør det..en det en gammel crt skjerm du har?

 

Edit..Så i profilen din at du bruker en hyundai imagequest Q995? Hvis profilen din er oppdatert da..hehe

 

Hvilket oppløsning bruker du? har du testet skjermen på andre oppløsninger for å se om du kan se de strekene da?

 

Hvor høy/lav hz bruker du?

 

det bilde jeg har lagt med nå ser akkurat ut som på min skjerm, tror ikke det er bilde som er utydelig bare at det ser sånn ut

 

Jeg zoomet inn på det bildet for å se nærmere men bildet der er helt fint..tror det er skjermen din som gjør det..

 

Du kan også prøve med og ta recall på skjermen...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Ja ok..for og utelukke mest mulig så kan du hvis du har mulighet til det og teste en annen datamaskin med din skjerm...og teste maskinen din med en annen skjerm..ta bør du kunne få avklart problemet...

 

kjører skjermen på 1024x768 og på 85 hz

 

Hvorfor kjører du på så lav oppløsning da? du kan jo bruke mye høyere oppløsning..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Ser ut som reflekser/ghosting - (effekten har mange navn). Samme symptomer for man på alle typer CRT-skjermer i en eller annen grad.

 

Billige skjermer har en tendens til å vise mer reflekser i kontrastfylte områder enn andre, dyrere skjermer.

 

Det er bare å prøve seg fram med forskjellige innstillinger for kontrast og fargebalanse f.eks. Kanskje du kan få dempet effekten litt ved å prøve forskjellige oppløsninger og refresh-rates også.

Lenke til kommentar

Det er ikke artifacts. Jeg tror ikke det er moiré heller siden det ikke har noe å gjøre med overlappende mønstre.

 

Det du ser er nok et dårlig analogt signal mellom PC og skjerm. Problemet kan være alt fra en dårlig krets på utgangen til skjermkortet (mellom RAMDAC og D-sub porten, dårlig kontakt til kabelen, en dårlig kabel, dårlig kontakt mellom kabel og skjerm, eller problemer med signalkretsene i skjermen.

 

- Prøv å skru kablen skikkelig fast i begge ender.

- Prøv å koble skjermen til et annet skjermkort.

- Prøv å bruk en annen skjerm med den PCen du har.

 

Disse tre testene vil avsløre hvilken del av det analoge systemet problemet ligger i.

Lenke til kommentar
Det er ikke artifacts. Jeg tror ikke det er moiré heller siden det ikke har noe å gjøre med overlappende mønstre.

 

Det du ser er nok et dårlig analogt signal mellom PC og skjerm. Problemet kan være alt fra en dårlig krets på utgangen til skjermkortet (mellom RAMDAC og D-sub porten, dårlig kontakt til kabelen, en dårlig kabel, dårlig kontakt mellom kabel og skjerm, eller problemer med signalkretsene i skjermen.

 

- Prøv å skru kablen skikkelig fast i begge ender.

- Prøv å koble skjermen til et annet skjermkort.

- Prøv å bruk en annen skjerm med den PCen du har.

 

Disse tre testene vil avsløre hvilken del av det analoge systemet problemet ligger i.

7060031[/snapback]

 

den er skrudd ordentlig til,har prøvd på en annen data men har samme problem.

prøvd å bruke en annen skjerm med datan, da forsvinner problemet. det vil si at det er værtfall noe med skjermen.

 

takker for alle svar jeg har fått :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...