Gå til innhold

Gothic 3 - Førsteintrykk


Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet at mange har fått seg dette spillet. Selv må jeg kjøpe det på den gode gamle måten, ved å stikke til butikken. Gleder meg sinnsykt til dette spillet.

 

For å korte ned tiden litt har jeg noen spørsmål:

 

Hvordan er levellinga i spillet? Fungerer det greit?

 

Er det lang introduksjon med karakterene? Tar det lang tid før man kan begynne med sidequests og sånn?

 

Hvordan fungerer inventorien? Er det mye info om tingene man har med seg? Er det bra med info om våpnene? F.eks. i Oblivion vil jeg si at man finner svært lite info om våpnene.

 

Det er greit hvis dere også sier hva slags specs dere har, og hvordan dere kjører spillet; oppløsning, detaljer, og om det hakker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Levellinga fungerer greit, synes jeg. Du får XP ved å gjøre quests og for å drepe dyr/folk. Når du går opp en level, får du 10 Leveling Points som du kan kjøpe nye ferdigheter/helse/mana osv. med. Du må også betale penger for ferdigheter/mana/helse osv.

 

Innledningen er ikke lang, du begynner med quest og sidequest nesten med en gang, uten at jeg skal avsløre noe mer. Her er et bilde som viser inventaret, samt informasjonen du får om våpnene.

 

gothic32006101123335445kd8.th.png

 

Dette er innstillingene jeg bruker, med 1280x1024 oppløsning, på denne pc'n:

 

Athlon 64 3200+

GeForce 6800GT

2 GB Ram

 

gothic32006101123361156we6.th.png

 

Det hakker en del, på ingen måte helt glatt, men så er ikke jeg så kresen på det, det er gammel hardware jeg spiller med. Det går relativt nokså glatt for det meste, så jeg er fornøyd. Det blir det jo uansett ekstra gøy å spille det igjen etter at jeg oppgraderer data'n neste gang.

Endret av andir
Lenke til kommentar
Går man fort opp level?? har hørt at man går veldig raskt opp  :ermm:

hvor mye bugs er det?? :hmm:

7056837[/snapback]

 

Man går fort opp i levler i forholdt til gothic 1&2, men det er ikke noe final fantasy vi snakker om her. Hvor mye bugs virker det som varierer en del fra person til person, eller skal vi si pc til pc. Jeg for min del har opplevd svært få :) . Spillet har kræsja 1 eneste gang i løpet av 8 timers spilling.

Lenke til kommentar

Uææææææææææææææææ. Skuffskuffskuffskuff :(

 

Gledestrålende :dribble: oppdaget jeg at Gothic III hadde landa i postkassa mi i dag, så jeg ørna lynkjapt inn på "kontoret" mitt, slang i plata og telte sekundene til take-off.

Den gleden gikk fort over gitt. :cry:

 

Jeg har ikke sett makan til hakking siden jeg så på norgesmesterskapet i matlaging. :no:

 

Jeg har:

AMD Athlon 64 3500 + - firmware oppdatert for kort tid siden

ATI Radeon X800 PRO 256 MB - m/nyeste drivere

1024 MB RAM

SB AUDIGY 4 - m/nyeste drivere

Win XP SP2

 

Just nu så står alt på det absolutt laveste og jeg har til og med skrudd av musikk og ambience, men det er klin umulig å få det til å slutte å hakke. :hrm:

 

Jeg har spill som Prince of Persia: Two Thrones, Battlefield 2 og Fable: The Lost Chapters som jeg alle kjører på meget høy kvalitet uten nevneverdige problemer.

 

Noen andre som opplever dette?

Endret av jonyb
Lenke til kommentar
Levellinga fungerer greit, synes jeg. Du får XP ved å gjøre quests og for å drepe dyr/folk. Når du går opp en level, får du 10 Leveling Points som du kan kjøpe nye ferdigheter/helse/mana osv. med. Du må også betale penger for ferdigheter/mana/helse osv.

7051471[/snapback]

Jeg ser du har 108 i strength, og de sverdet krever 120. Hvor høyt går skalaen i Gothic 3? I G2 kunne man vel bare oppnå over 100 ved bruk av eliksirer og planter.

Hvor mye kan du øke med hver gang du går opp i level? Trener man ferdigheter ved bruk også?

Lenke til kommentar
:hmm: Er vel ikke state of the arte lenger da?

Tror nok at Gothic er ett krevende spill, så selv om CPU'en din/Skjermkortet ditt er støttet så kan det nok kreve nok til at det blir for mye for kortet... vet ikke

7057550[/snapback]

 

:hmm: And the mystery deepens... Ikke bare hakker det, men alle folk og masse av tingene rundt meg er sorte bokser... Det er def. et eller annet sw-problem med dette spillet. Har sjekket at de støtter skjermkortet mitt i det minste... må være en bug.

Lenke til kommentar
Levellinga fungerer greit, synes jeg. Du får XP ved å gjøre quests og for å drepe dyr/folk. Når du går opp en level, får du 10 Leveling Points som du kan kjøpe nye ferdigheter/helse/mana osv. med. Du må også betale penger for ferdigheter/mana/helse osv.

7051471[/snapback]

Jeg ser du har 108 i strength, og de sverdet krever 120. Hvor høyt går skalaen i Gothic 3? I G2 kunne man vel bare oppnå over 100 ved bruk av eliksirer og planter.

Hvor mye kan du øke med hver gang du går opp i level? Trener man ferdigheter ved bruk også?

7057586[/snapback]

Vet ikke hvor høyt skalaen går, dessverre. Det koster 5 Leveling Points og 250 Gold for 5 poeng i Strength (forskjellige personer kan trene deg i de forskjellige ferdighetene), så jeg kan i teorien øke Strength med +10 for hver level. Man begynner med 100 i Strength, så jeg har økt med 8 på det bildet.

 

Tror man trener ferdigheter ved bruk også, ja.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett makan til hakking siden jeg så på norgesmesterskapet i matlaging.  :no:

 

Jeg har:

AMD Athlon 64 3500 + - firmware oppdatert for kort tid siden

ATI Radeon X800 PRO 256 MB - m/nyeste drivere

1024 MB RAM

SB AUDIGY 4 - m/nyeste drivere

Win XP SP2

 

Just nu så står alt på det absolutt laveste og jeg har til og med skrudd av musikk og ambience, men det er klin umulig å få det til å slutte å hakke.  :hrm:

 

Jeg har spill som Prince of Persia: Two Thrones, Battlefield 2 og Fable: The Lost Chapters som jeg alle kjører på meget høy kvalitet uten nevneverdige problemer.

 

Noen andre som opplever dette?

7057493[/snapback]

OUCH.. :( Virker som jeg er på tynn is med Intel Pentium 4 524 3.06GHz, TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB og GeForce 7600GS 256MB DDR?

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang. gothic3!

 

1. Hvor finner jeg den omtalte patchen

2. Hva fikser den?

3. Hvorfor hvirker ikke det forbannade oppdaterings programmet(Når jeg trykker på det eller på Launch Gothic III så får jeg bare opp den windows saken for feilmelding når et program krasjer...! :hrm::hrm: )

4. Har bare hatt en heftig lag som varte i 10 sek til nå(ca. 1 times spilling!) Er det samme feil etter patch evt.?

5. Noen som ikke har den irriterende bugen i det ene huset i den landsbyen en starter i? Vet at det er noe upresist, men det er irriterende å gå til kisten for å sjekke innholdet bare for å finne ut at personen "låser" seg fast. Første gang måtte jeg starte på nytt, mens andre gangen fikk jeg "sett på" senga og da kunne jeg legge meg og deretter trykke på end!

 

Eller så vil jeg si at til nå har 1eren og 2eren virket litt bedre, men dette skyldes vel vanesak og noen nye funksjoner... Jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan en slåss ordentlig :blush: , men etter det så fant jeg ut at det nye kampsystemet var bedre en det forrige! :thumbup:

 

Stilig smykke som følgte med i Collectors edt. Og tenk at de sendte med kartet på noe annet en papir som ødelegges med en gang! :p

 

Noen som vet om det er mulighet for å få tak i Gothic 1 orginalt, men billigere en gamezone... Er for gammelt til at jeg gidder å gi 199,- det! :p

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk er ganske bra. Jeg har hatt minimalt med bugs så langt. Det mest irriterende er at det ofte blir rot når du prøver å bytte frem og tilbake mellom forskjellige typer piler når du skyter med bue. Har hatt 1 stk CTD så langt. Spillet går glatt hos meg i 1280x1024 med high settings (har en AMD x2 64 4400 og 7800GT).

 

Nærkamp er fortsatt ganske teit til tider. Det er veldig fort gjort å bli fullstendig stunlocka av ville dyr. Orcer er mye lettere å slåss mot. Delvis pga det har jeg gått for bueskyting og det funker ganske bra. AIen er rimelig teit. Hvis du plaffer ned f.eks en orc i en større gruppe så holder det å jogge 50m unna før de gir opp å forfølge deg. Så er det bare å rusle tilbake og velge et nytt mål. Rinse and repeat.

 

Historien er veldig bra og det er spesielt morsomt å se hvordan ting henger sammen. Jeg føler at jeg utretter noe i mange av questene jeg har gjort.

Lenke til kommentar
AIen er rimelig teit. Hvis du plaffer ned f.eks en orc i en større gruppe så holder det å jogge 50m unna før de gir opp å forfølge deg. Så er det bare å rusle tilbake og velge et nytt mål. Rinse and repeat.

 

7058962[/snapback]

 

Du har tydeligvis ikke spilt forgjengerene. Dette er noe av sjarmen med Gothic. Spill som dette skal ikke være realistisk, de skal være episke og underholdende.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Man begynner med 100 i Strength

Høres litt dust ut hvis du spør meg :p

Hvorfor ikke starte med lavere? Er det kulere med høyere tall?

7057904[/snapback]

Sannsynligvis fordi at det skal være en viss sammenheng mellom egenskapene man endte opp med i slutten av toeren og de man begynner med i treeren. Det var ganske vanlig å ha en styrke på omkring 100 i slutten av Gothic 2.

Lenke til kommentar
AIen er rimelig teit. Hvis du plaffer ned f.eks en orc i en større gruppe så holder det å jogge 50m unna før de gir opp å forfølge deg. Så er det bare å rusle tilbake og velge et nytt mål. Rinse and repeat.

 

7058962[/snapback]

 

Du har tydeligvis ikke spilt forgjengerene. Dette er noe av sjarmen med Gothic. Spill som dette skal ikke være realistisk, de skal være episke og underholdende.

7059150[/snapback]

 

Høres da ikke veldig episk ut å løpe frem og tilbake 50 meter for å drepe noen orcs? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...