Gå til innhold

Hva er det store poenget med LAN-parties?


Anbefalte innlegg

Mulig jeg begynner å bli gammel, men hva er det store poenget med LAN-parties. Internet er nå så raskt at man kan laste ned en film i løpet av 10 min eller spille mot tusenvis av motstandere. Man har store samfunn på nettet, hvor man kan møte folk via f.eks web-kamera eller avtale et møte i ro og mak.

 

Eneste grunnen til å dra på LAN-party må være at man bor hjemme hos mamma, og nå får muligheten til å være oppe så lenge man vil. Det blir dager med krampe-våkenstatus fordi man skal gjøre alt det man kan gjøre hjemmefra komprimert på et par dager.

 

Til dere som er fan: Hvorfor drar dere på LAN? Hva er det som er så kjekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hvis du vil se den filmen du har lastet ned sammen med noen? Eller du vil rope til og kaste ting på han som eide deg i det spillet du spiller? Eller spise en Grandiosa sammen med noen? Hmm.. ha putekrig?

 

Det behøver jo ikke å være et stort lan-party.. Kan jo ha et bitte lite med 2-10-15 venner.. Det blir som regel mye koseligere å spille, eller hva du enn gjør, da. Enn en kveld aleine i kjelleren sammen med pcn og en halvannen liter Cola..

Lenke til kommentar
Måten du legger frem spørsmålet ditt viser bare at du er ute etter å provosere. Latterlig tråd spør du meg.

7045459[/snapback]

 

Nei, jeg vil virkelig prøve å forstå. Å ha det gøy er ikke et særlig bra svar på hva som er så kjekt. Putekrig høres jo gøy ut. Å kaste grandiosa bare viser til det jeg nevnte om å endelig få være "hjemme alene" uten mor og far. Hvor gammel er eldste man på partyet?

Lenke til kommentar

Hvorfor spille fotball sammen med andre på en fotballbane når du kan sitte hjemme i stua med 360en og spille Fifa07? :hmm:

 

Det som er kjekt med LAN er at man får være sosial samtidig som man får spilt data, og derfor akkurat det faktum at man ikke kun sitter hjemme foran MSN med et webkamera.

 

Nå har ikke jeg vært på et stort LAN party (les TG) siden TG99 men til og med da var jeg omringet av venner på alle kanter. Vi gjorde andre ting enn bare å sitte foran dataen.

 

Jeg foretrekker dog små venne-LAN med 6-10 personer. Det er utrolig gøy, koselig og sosialt. Lage mat sammen, se film, ut å gå, spille alt mulig...

 

Man trenger heller ikke la være å sove eller snu døgnet eller la være å spise/drikke bra heller, fordi om man er på LAN, det er bare tull.

 

Du må ikke komme å fortelle meg at man kan gjøre alt dette over webkamera...

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å gå på kino?

- Du sitter jo likevel bare og ser en film, så hvorfor ikke se den hjemme?

 

Hva er poenget med å gå på fotballkamp?

- På TV får du repriser og folk forteller deg hva som skjer.

 

Hva er poenget med å invitere til selskap?

- Du kan jo alltids ringe en hotline hvis du absolutt skal snakke med noen?

 

Det er ikke vanskelig å lage tilsvarende spørsmål. Men grunnene til at LAN parties (hva med å kalle det dataparty?) har blitt så populære, er sikkert mange.

 

- Sosialt samvær med folk du vanligvis ikke møter. Det er mange som spiller sammen eller mot hverandre over nettet, så det å møte dem IRL (in real life) kan være hyggelig. Ja, dette kan også gjøres utenfor en slik setting, men det har man hvertfall noe å snakke om:)

 

- Skrytefaktoren. Utstyr har mye å si, så folk drar for å vise fram seg og sitt utstyr. Idag, som modifisering av PCer har blitt stadig mer populært, så vil man vise at man faktisk har 17 forskjellige LEDs i vannkjøleren sin som man har montert i en ballong som svever under taket. (omtrent)

 

- Foreldre. Jada, du har nok rett i det med foreldre, men jeg ser ikke hva som er galt med det? Ungdom har da alltid ønsket å finne på ting uten foreldre, om det så er å dra i skogen for å drikke seg fulle og brenne bål, eller dra på båttur og drikke seg fulle eller brenne bål, eller til syden for å drikke seg fulle og brenne bål. På dataparty er det lite fyll, og svært lite bålbrenning.

 

- Konkurranser. Er man 1337 og har incredible Micro (www.purepwnage.com), vil man vise dette ved å pwne n00bs. Jada.. uforståelig språk, men det er en del av hele pakka.

 

 

Hvis du trenger flere grunner, så kan du jo skrive ned en liste over grunnen til at du neste gang gjør noe sosialt, men bytte ut hovedaktiviteten med en datasetting. Simple as that.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å gå på kino?

  - Du sitter jo likevel bare og ser en film, så hvorfor ikke se den hjemme?

 

Hva er poenget med å gå på fotballkamp?

  - På TV får du repriser og folk forteller deg hva som skjer.

 

Hva er poenget med å invitere til selskap?

  - Du kan jo alltids ringe en hotline hvis du absolutt skal snakke med noen?

 

Det er ikke vanskelig å lage tilsvarende spørsmål.  Men grunnene til at LAN parties (hva med å kalle det dataparty?) har blitt så populære, er sikkert mange. 

 

- Sosialt samvær med folk du vanligvis ikke møter.  Det er mange som spiller sammen eller mot hverandre over nettet, så det å møte dem IRL (in real life) kan være hyggelig.  Ja, dette kan også gjøres utenfor en slik setting, men det har man hvertfall noe å snakke om:)

 

- Skrytefaktoren.  Utstyr har mye å si, så folk drar for å vise fram seg og sitt utstyr.  Idag, som modifisering av PCer har blitt stadig mer populært, så vil man vise at man faktisk har 17 forskjellige LEDs i vannkjøleren sin som man har montert i en ballong som svever under taket.  (omtrent)

 

- Foreldre.  Jada, du har nok rett i det med foreldre, men jeg ser ikke hva som er galt med det?  Ungdom har da alltid ønsket å finne på ting uten foreldre, om det så er å dra i skogen for å drikke seg fulle og brenne bål, eller dra på båttur og drikke seg fulle eller brenne bål, eller til syden for å drikke seg fulle og brenne bål.  På dataparty er det lite fyll, og svært lite bålbrenning.

 

- Konkurranser.  Er man 1337 og har incredible Micro (www.purepwnage.com), vil man vise dette ved å pwne n00bs.  Jada..  uforståelig språk, men det er en del av hele pakka.

 

 

Hvis du trenger flere grunner, så kan du jo skrive ned en liste over grunnen til at du neste gang gjør noe sosialt, men bytte ut hovedaktiviteten med en datasetting.  Simple as that.

7045790[/snapback]

 

 

Du sier noe der.

 

Den eneste grunnen til at jeg drar på LAN`s er at det er gøy, sosialt, morsomt og spennende. Man kan også delta i konkurranser som man kan vinne STORE premier på. Ihvertfall på de store. Småe lan er det også noe slikt til tider.

 

 

 

Kristian=)

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker dog små venne-LAN med 6-10 personer. Det er utrolig gøy, koselig og sosialt. Lage mat sammen, se film, ut å gå, spille alt mulig...

7045739[/snapback]

 

Det hørtes jo veldig mye ut som en sammenkomst med venner. Jeg tenkte mest hva som var det spesielle med stor-LAN fester?

Lenke til kommentar

- Sosialt samvær med folk du vanligvis ikke møter.  Det er mange som spiller sammen eller mot hverandre over nettet, så det å møte dem IRL (in real life) kan være hyggelig.  Ja, dette kan også gjøres utenfor en slik setting, men det har man hvertfall noe å snakke om:)

 

- Skrytefaktoren.  Utstyr har mye å si, så folk drar for å vise fram seg og sitt utstyr.  Idag, som modifisering av PCer har blitt stadig mer populært, så vil man vise at man faktisk har 17 forskjellige LEDs i vannkjøleren sin som man har montert i en ballong som svever under taket.  (omtrent)

 

- Foreldre.  Jada, du har nok rett i det med foreldre, men jeg ser ikke hva som er galt med det?  Ungdom har da alltid ønsket å finne på ting uten foreldre, om det så er å dra i skogen for å drikke seg fulle og brenne bål, eller dra på båttur og drikke seg fulle eller brenne bål, eller til syden for å drikke seg fulle og brenne bål.  På dataparty er det lite fyll, og svært lite bålbrenning.

 

- Konkurranser.  Er man 1337 og har incredible Micro (www.purepwnage.com), vil man vise dette ved å pwne n00bs.  Jada..  uforståelig språk, men det er en del av hele pakka.

 

 

Hvis du trenger flere grunner, så kan du jo skrive ned en liste over grunnen til at du neste gang gjør noe sosialt, men bytte ut hovedaktiviteten med en datasetting.  Simple as that.

7045790[/snapback]

 

 

Takk, det var mer noe i den delen jeg ville vite.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg drar på LAN er for å være sosial, og høre reaksjonene på de jeg spiller mot når jeg knuser dem i et spill. Det er også kult å diskutere morsomme ting som skjedde under en spillrunde i etterkant. LAN bør helst være små, og folk bør helst ikke bare spille CS og WoW. Grunnen til at man er våken er vel for å få mest mulig ut av LANet, for man pleier som regel ikke å tid til å dra på LAN i ny og ne. Jeg drar vel på LAN en gang i halv året ca.

 

Edit: Med små LAN mener jeg: opp til 60 deltagere.

Edit: Store LAN som TG er ikke noe særlig å dra på ettersom de fleste bare spiller CS og WoW. Det skjer derimot ganske mye annet på TG, så det er verdt å dra dit, men man kan bli sprø av den samme musikken bli spillt til alle døgnet tider for jævlig høyt.

Endret av Anthropod
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På TG så er det endel rundt 25, ikke så mange som er så mye eldre. Du er 29 eller 30 år?

7045715[/snapback]

Neida, jeg veit om flere foreldre som var med i år, i hvert fall. Og neste år skal pappan min være med :wee:

 

Den eneste grunnen til at jeg drar på LAN`s er at det er gøy, sosialt, morsomt og spennende. Man kan også delta i konkurranser som man kan vinne STORE premier på. Ihvertfall på de store. Småe lan er det også noe slikt til tider.

7047020[/snapback]

Støttes :)

Lenke til kommentar
På TG så er det endel rundt 25, ikke så mange som er så mye eldre. Du er 29 eller 30 år?

7045715[/snapback]

Neida, jeg veit om flere foreldre som var med i år, i hvert fall. Og neste år skal pappan min være med :wee:

 

Ikke bare foreldre som var med. Jeg er 28 og var på TG i år (som de 9 foregående). Den elste deltageren jeg har sett var vel en kar på 52 jeg møtte.

 

Og for å svare trådstarter, det er i prinisppet ikke noe forskjell på TG og feks Quarten eller Roskilde. Mennesker med nogenlunde samme interesse felt møtes i en stor sosial setting. Man kan sitte hjemme og 'dosse' og man kan sitte hjemme og høre på CDer. På samme måte som det er noe eget ved å stå på konsert sammen med flere tusen andre mennesker er det noe eget ved å sitte forran skjermen sammen med noen tusen andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...