Gå til innhold

Hva er det store poenget med LAN-parties?


Anbefalte innlegg

Ikke bare foreldre som var med. Jeg er 28 og var på TG i år (som de 9 foregående). Den elste deltageren jeg har sett var vel en kar på 52 jeg møtte.

7123460[/snapback]

Nå tenkte ikke jeg på at de var med ungane bare for å passe på, de er gamere ;)

Sånn, om du fikk feil inntrykk.

7123461[/snapback]

 

Kult, vet om folk som har slike foreldre. I AO er jeg i samme org som en familie på tre genrasjoner som spiller. Eldste er 62 år :) men de fleste i min omgangskrets har enten foreldre som aldri har satt sine ben i et spill, eller har unger som er for små til å gjøre noe annet med mus enn å bite i den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg er lat, og det meste som er bra om lans er skrevet, skal jeg bare fyre hovedsaklig hva jeg mener som gjør lans bra:

 

Utrolig god stemning, i allefall på større lan. Mange hundre stykk, eller på enda større lan, flere tusen personer som er der fordi de interesserer seg for akkurat det samme. Kan med litt godvilje sammenlignes med en fotballkamp eller lignende - mange mennesker som samles på grunn av en felles interesse.

 

Synes også det er veldig koselig når man sitter der i en mørk idretthall som bare er opplyst av utallige pc-skjermer og et par scenelys, med venner rundt seg. Man møter jo også nye folk, kanskje får du deg nye gode venner?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stemningen er jo på topp! Møte folk, og spille mot folk for senere å prate om det over en pizza eller i røykepausen.

 

Jeg lider av den sykdommen kalt ISDN-bruker, fordi at Telenor er så teite og vil ikke bygge ut brebånd til mitt område. De er også skikkelig ekle mot noen andre som prøver å etablere seg der. Så det er vel en stor grunn for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Mulig jeg begynner å bli gammel, men hva er det store poenget med LAN-parties. Internet er nå så raskt at man kan laste ned en film i løpet av 10 min eller spille mot tusenvis av motstandere. Man har store samfunn på nettet, hvor man kan møte folk via f.eks web-kamera eller avtale et møte i ro og mak.

 

Eneste grunnen til å dra på LAN-party må være at man bor hjemme hos mamma, og nå får muligheten til å være oppe så lenge man vil. Det blir dager med krampe-våkenstatus fordi man skal gjøre alt det man kan gjøre hjemmefra komprimert på et par dager.

 

Til dere som er fan: Hvorfor drar dere på LAN? Hva er det som er så kjekt?

7045198[/snapback]

 

det er det ENESTE som er fysisk sosialt, men man enner som oftest på LAN å gjøre ting man kunne ha gjort hjemme alene :p:P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

På di litt større LAN-parties'a skjer det jo myyye mer enn spilling og nedlasting av film. Det er som regel foredrag, konkurranser(Både i spill og fra scene) og annen underholdning. Og man har lettere for å treffe NYE mennesker gjennom et stor LANparty enn å leite etter dem på nett. Jeg personlig drar på LAN for å treffe mennesker face2face og for å delta i di kreative konkurransene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mulig jeg begynner å bli gammel, men hva er det store poenget med LAN-parties. Internet er nå så raskt at man kan laste ned en film i løpet av 10 min eller spille mot tusenvis av motstandere. Man har store samfunn på nettet, hvor man kan møte folk via f.eks web-kamera eller avtale et møte i ro og mak.

 

Eneste grunnen til å dra på LAN-party må være at man bor hjemme hos mamma, og nå får muligheten til å være oppe så lenge man vil. Det blir dager med krampe-våkenstatus fordi man skal gjøre alt det man kan gjøre hjemmefra komprimert på et par dager.

 

Til dere som er fan: Hvorfor drar dere på LAN? Hva er det som er så kjekt?

7045198[/snapback]

 

Hovedsaklig fordi det er sosialt på en usosial måte :!:

Lenke til kommentar

- Foreldre.  Jada, du har nok rett i det med foreldre, men jeg ser ikke hva som er galt med det?  Ungdom har da alltid ønsket å finne på ting uten foreldre, om det så er å dra i skogen for å drikke seg fulle og brenne bål, eller dra på båttur og drikke seg fulle eller brenne bål, eller til syden for å drikke seg fulle og brenne bål.  På dataparty er det lite fyll, og svært lite bålbrenning.

 

 

7045790[/snapback]

 

Hehehe. Lo litt av den der :!:

Lenke til kommentar

- Foreldre. Jada, du har nok rett i det med foreldre, men jeg ser ikke hva som er galt med det? Ungdom har da alltid ønsket å finne på ting uten foreldre, om det så er å dra i skogen for å drikke seg fulle og brenne bål, eller dra på båttur og drikke seg fulle eller brenne bål, eller til syden for å drikke seg fulle og brenne bål. På dataparty er det lite fyll, og svært lite bålbrenning.

 

 

7045790[/snapback]

 

det er overraskende mye fyll faktisk, kan ikke tenke meg no artigere enn noen harde runder fifa/cs/bf etc godt beruset :)

Lenke til kommentar

For å svare enklest mulig.

 

- Mennesker er dyr. Dyr generelt like seg i flokk.

 

Mennesker er sosiale vesener (med noen unntak), det er ikke til å skyve under en stol. Som det har blitt nevt tidligere så er det mange eksempler, der man foretrekker å være sammen med andre, selv om det i utgangspunktet er like bra å være alene.

 

Hvorfor se på film med venner når man kan se på film selv, og heller bare snakke med vennen over telefon?

- Det sier seg selv at dette blir helt feil, det er noe som ikke stemmer. Sitter man sammen har man et helt annet kontaktnivå enn det man vil få over telefonen. Selv med web cam ol.

 

--

 

For å tenke direkte på dataparty så vil jeg dele de inn i kategorier. Det er svært stor forskjell mellom disse kategoriene. Dette er jo mine egne erfaringer, men jeg har følelsen av at dette gjelder for flere enn meg.

 

2-3 personer. Her er det gjerne bare en kompis som er alene hjemme, og vil ha litt selvskap. Ettersom interessen er spill eller andre ting som foregår over PC, kan man komme sammen. På slike små venneLAN er det ofte mange som ser på film. Her foregår også utveksling av data (som på alle andre LAN :p)

 

4-15 personer. Dette er arrangerte LAN, der man ringer opp vennegjengen, for å spille. Og det blir ofte mye LAN spilling på disse paryene. Hvem elsker vel ikke å se kompisen falle i bakken, før han slår deg fordi du ertet han? ^^ Her er det heller ingen outsidere, da man ofte blir "tvunget" til å bli med. Det er jo selvfølgelig noen som absolutt skal være med på ett raid på WoW, da er det gøy å kutte strømmen, eller ta WAN tilkoblingen ^^ Alle skal være med!

 

15-80 personer. Dette er vel gjerne større lokale LAN, der det arrangeres kompoer, uten at det behøver å være noen store premier. Her er det også "smårollinger" som lærer mye ved å mase på litt mer erfarne gutter.

 

80-800 personer. Ofte velarrangert, med kompoer som har premier, kantiner etc. Har liten erfaring fra slike LAN

 

800-10 000 personer. Her kommer man ikke for å game, men for stemningen. Dette er noe man ikke kan forklare til "dumme" foreldre eller uvitende venner. Det må bare oppleves. Man er med på foredrag, konkurranser (ikke bare i spill), scene shows. Disse varer gjerne mer enn 2 dager.

 

--

 

Det er vanskelig å forklare egentlig, man er sosiale, og kommer utenfor vanlige omgangskretser. Må oppleves dersom man er datainnstresert ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...