Gå til innhold

PIN2 + PUK2 tjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig bare tåpelig. Telenor og NetCom har slutta i gi ut PUK2+PIN2. Hos Telenor fiksa jeg det ved at de hadde mulighet til å gi meg PUK2, da fikk jeg beskjed om å taste feil PIN2 tre ganger slik at jeg måtte taste PUK2 å lage meg ny PIN2 kode. Dermed har jeg nå alle kodene (PIN, PUK, PIN2, PUK2, ) Hos netcom sa de at jeg måtte til forhandler. Tele2 derimot gir ut 4 sett koder når dem leverer sim-kortet. synes det er rart at telenor har slutta gi alle kodene. De gjorde det før. Man trenger jo tross alt kodene til noen innstillinger i telefonen, samt hvis man taster feil pin og puk1. ...

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Dette var merkelig. Skriver de dette, så er det jo rett og slett feil.

Mister du pin 1, så har du bruk for pin 2....osv.

 

Litt for mange amatører som starter mobilselskap nå?

7042240[/snapback]

 

Dette er helt feil. Mister du pin1 så hjelper ikke pin2... du må da ha puk1.

 

Litt for mange amatører som skriver på forum nå? :tease:

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Pin og Puk....Gikk litt rundt for meg.

 

Har aldri hatt bruk for annet enn vanlig pin.

 

Men essensen var at det ikke var riktig det som ble nevnt øverst i tråden.

Men ellers er vel dette et forum for amatører...eller har jeg misforstått igjen?

 

"amatøren"

7048541[/snapback]

 

Hehe... var ment som en spøk! Dette er jo et brukerforum, alle er velkommen! :-)

 

Det som One Call skriver er helt riktig, PIN2 og PUK2 er ikke nødvendig for bruk av SIM-kort i de norske nettene. Jeg tipper at leverandøren til One Call leverer kortene med PIN2 og PUK2 ferdig påskrevet og at One Call derfor skriver at disse kodene ikke er nødvendige for å slippe å få masse spørsmål fra kundene om hva tallene skal brukes til...

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Telenor gir fremdeles ut PIN2 og PUK2... Ingen av disse trengs i Norge.

 

-snubbel

7048505[/snapback]

 

Vel, da kan du kanskje fortelle meg hvorfor det ikke har stått i breva til de to siste numra jeg har fått av telenor? (omkring et halvt år siden forrige gang.. )

Det samme med netcom.

 

Uansett om at tjenestene pin2 koden trengs for ikke er tilgjengelig i norge burde alle gitt ut P2 kodene. FOlk må da ihvertfall få kunne åpne alle menyene i telefonen. selv om de egentlig ikke trengs.

Lenke til kommentar
Vel, da kan du kanskje fortelle meg hvorfor det ikke har stått i breva til de to siste numra jeg har fått av telenor? (omkring et halvt år siden forrige gang.. )

Det samme med netcom.

Jeg kan da ikke fortelle deg hvorfor noe ikke står i et brev du har fått. Det jeg derimot kan fortelle deg er at jeg senest i dag har åpnet femten konvolutter med Telenor-SIM-kort der PIN1, PUK1, PIN2 og PUK2 står oppført.

 

Folk må da ihvertfall få kunne åpne alle menyene i telefonen. selv om de egentlig ikke trengs.

7050900[/snapback]

Hvorfor det?

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Telenor gir fremdeles ut PIN2 og PUK2... Ingen av disse trengs i Norge.

 

-snubbel

7048505[/snapback]

 

Vel, da kan du kanskje fortelle meg hvorfor det ikke har stått i breva til de to siste numra jeg har fått av telenor? (omkring et halvt år siden forrige gang.. )

Det samme med netcom.

7050900[/snapback]

Det vet jeg ikke.

NetCom gir kun ut Pin1 og Puk1, mens Telenor gir ut begge.

Har 200 stk. simkort liggende på jobben og åpna til og med et nytt et idag for test og der stod det fire koder totalt. ;)

 

Har vært sånn så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar

NetCom og noen få andre operatører til har jeg opplevd (eks. nedlagte yippii eller hva det nå het).

 

Telenor med resten gir ut begge kodene.

 

Noen telefoner ber om Pin2 også, blant annet på Nokiaene jeg har hatt.

 

Hvorfor ikke NetCom sender med pin2 vet jeg igrunn ikke, hadde jo ikke kostet mer for de selv om det ikke er i bruk i Norge.

 

Om du ka nfå pin 2 hos NetCom vet jeg heller ikke da jeg ikke har prøvd det, men det ka nandre svare bedre på her inne enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...