Gå til innhold

Arabisk-kurs i Midt-Østen


Snusi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har store planer om å lære meg arabisk. Så har jeg lyst til å ta et kurs i et arabisk land. Helst Egypt, siden den egyptiske dialekten av arabisk er lett forståelig for andre arabiske land.

 

Noen som har gjort noe lignende?

 

Har noen erfaringer med å studere arabisk?

 

Noen som har erfaringer med å studere i utlandet? Finansierings osv...

 

.Snusi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jeg sjekke det nærmere med Lånekassen? Har de liste osv?

 

Jeg har lydbok med arabisk :D Den tror jeg kommer til å hjelpe en del. Har ganske lett for å lære. Det nye alfabetet kan jeg ikke tenke at blir et problem, men vi får se.

 

Noen erfaringer med lydbok?

Lenke til kommentar

Fra Lanekassen:

Muligheter på mange språk

 

Det er mest populært å studere i Europa, Australia og Nord-Amerika, men stadig flere velger mer utradisjonelt, for eksempel Sørøst-Asia og Latin Amerika. Dersom du skal studere i et land som har et annet språk enn engelsk, kan du få språkstipend eller støtte til et tilretteleggingssemester.

Lanekassen.no: Utdanning i utlandet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et tips.. Jeg har tidligere pratet med endel arabiskstudenter ved the American University of Beirut (AUB) i Lebanon.

 

De gikk på et intensivtkurs om sommeren som la seg på det nivået de var på før de kom. Kurset er intensivt, men ble rost mye. Og alle snakket om AUB som det beste universitetet i midtøsten å lære arabisk ved.

 

De som gikk der var på forskjellige nivåer, og var fra overalt i verden. Mange fra USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...