Gå til innhold

Bachelor i informatikk på Hist


Gr0v

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helt kurrant, hvilke forventninger har du til studiet ditt? Synes selv at studiet ikke går så veldig i dybden blant annet i programmering, i design av web-sider. Det kunne nok vært en del høyere vanskelighetsgrad.

 

Ellers får du lære veldig mye om mangt. Ville definitivt spesialisert meg i noe etterpå.

 

Er veldig usikker på hvilket nivå høyskoler og uni har på IT-undervisningen, virker som NITH og NTNU kanskje har litt høyere krav til studentene.

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Har egentlig også hørt at NITH har veldig grunnleggende programmering, og man må gå i dybden selv, tror ikke dette gjelder spill prog. linjen.

 

Synes egentlig det skulle vært strengere krav om informasjon når det gjaldt

kvalitet på linjer, og hva som kreves av studentene.

Lenke til kommentar

Planen er å ta dette mens jeg jobber vedsiden av. Bor i Stavanger med kjæresten, og hun vil ikke flytte...så da er jo dette fint for meg. Jeg går faktisk på økonomi og informatikk på UIS nå, men det er ikke helt det jeg leter etter; masse økonomiske fag og matte.

 

Jeg kunne tenkt meg å jobbe med webdesign, (er den kunstneriske typen). Er dette da en grei basisutdannelse, for så å spesialisere meg etterpå?

Lenke til kommentar

Hvis det er design du er ute etter, så ville jeg ikke ta den, veldig basic. Hvertfall helt til 3.året. Har ikke hatt det enda.

 

Er gode muligheter for å ta ekstra fag, det er jo positivt. Er usikker på hvor man kan finne gode web-design studier, men det beste er vel å finne det ut selv. Kanskje greit å ha det på papiret at du har fullført web-design kurs.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Du får nesten aldri mer ut av det enn du gjør selv. Holder på med denne selv ved siden av nih og jobb, og syntes det går helt greit. Kan si det er ikke vanskelig å få en del A hvis en utvikler seg litt utover pensum.

 

Nå har hist veldig mange andre fag en kan supplere med også, så en kan få gjort det litt mer avansert enn det du ser på sidene.

 

Uansett vil jeg anbefale alle å ha en grunnutdanning i noe selv om det ikke er det mest avanserte (slik som dette). Det er alltids noe som er interessant, pluss det er det å få stoffet på en strukturert måte som er moro.

 

Det har også mye til hvilke faglærere en har. Han ene hos meg er superivrig og setter opp en haug ekstraoppgaver som er utenfor pensum. Mye moro å knote med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...