..Bjørnar.. Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Har knallet igang med Diablo II (LoD) igjen, og er klar for å teste en build eller to. Hadde et par gode Necromancer på gang i "gamle dager", men er lysten på å prøve en Paladin nu. Men lurer mye på hvor mye jeg skal fokusere på forskjellige builds? Noen som har hatt lykke med en "generell" Paladin/annet? Mener å fylle på med alt, full pupp.. Strength, dexterity, energy, samtlige skills, alt. Like god med bue som med sverd. Bare lurer, er så mange som er knallfokusert på enkelte skills osv, men har en følelse av at det alltid er et minus. Mangler resistance mot et eller annet, men kan enkelt heale hele verden om nødvendig osv. Litt som hobby-bolerne på SATS som har enorme overkropper, men null beinmuskulatur! Til nå er min Paladin "flat". Bygger samtlige skills og har like mye energy som dexterity osv. Kan den gå og henge seg?
Uncas Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, hvertfall om du skal spille på hell. Eneste pally builden jeg vet om som kan klare seg ok med både bue og sverd er noe som bygger rundt holy freeze eller holy shock. Kombiner med zeal http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?forumid=19 - paladin forum http://strategy.diabloii.net/searchcat.php?cid=35 - masse builds, du drar vel mest mot frost zealot eller tesladin.
..Bjørnar.. Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Skrevet 9. oktober 2006 Ja, hvertfall om du skal spille på hell. Eneste pally builden jeg vet om som kan klare seg ok med både bue og sverd er noe som bygger rundt holy freeze eller holy shock. Kombiner med zeal http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?forumid=19 - paladin forum http://strategy.diabloii.net/searchcat.php?cid=35 - masse builds, du drar vel mest mot frost zealot eller tesladin. 7036016[/snapback] Interessant.. Har du en Necromancer build å anbefale?
Plomma2 Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, hvertfall om du skal spille på hell. Eneste pally builden jeg vet om som kan klare seg ok med både bue og sverd er noe som bygger rundt holy freeze eller holy shock. Kombiner med zeal http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?forumid=19 - paladin forum http://strategy.diabloii.net/searchcat.php?cid=35 - masse builds, du drar vel mest mot frost zealot eller tesladin. 7036016[/snapback] Interessant.. Har du en Necromancer build å anbefale? 7036291[/snapback] Selvsagt. Jeg anbefaler Fishymancer!
DjSlayer Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 For en paladin (uansett build): Strenght: enough to wear items Dex: enough for max block w/ max holy shield Vita: rest energy: nothing Du får unskylde engelsken min, men det faller meg mest naturlig å bruke engelsk når jeg snakker om Diablo - D.J.
Yahh Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Ellers så mener jeg "Hammerdin" er en populær build. Du maxxer på Blessed Hammer og de skillsene denne får bonuser fra (Blessed Aim: +14% Magic Damage Per Level, Vigor: +14% Magic Damage Per Level og concentration). Mener og husker at det kan bli rimelig effektivt. Kansje litt kjedelig dog Endret 10. oktober 2006 av Yahh
Licht Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Shock Zealot er morsomt (max Holy Shock, Zeal, + synergies). I Normal og Nightmare dør ting bare du går forbi dem, i Hell må du faktisk smekke dem en gang eller to. I tillegg blir du en fantastisk support-character på grunn av resistance-auraene dine. Nå kan man jo som kjent bare ha en aura aktiv om gangen, blir du nødt til å velge mellom en offensiv rolle eller en supportrolle i Hell. ... Nå er det riktignok en stund siden jeg spilte Diablo 2 med Zealoten min, men det var uanstendig morsomt rundt tidlig 1.10 en gang.
unundindur Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Har spilt til level 86 med en hardcore paladin før jeg døde, så det er min bakgrunn. Jeg gikk for en kombo av Sacrifice, Fanaticism og holy shield. Hvorfor? vel, de to første gir deg ca det høyeste damage potensialet i spillet, mens siste er omtrent den eneste skillen du kan ta på og som virker uavhenging av de andre. I tilleg tar jeg altid 1 skill på "all resistances" (husker ikke ka skillen het). Dette forde det e greit å få +50% reststance i visse krisesituasjoner. I tilleg har den absolutt ingen requirements, noe som gjør den veldig fordelaktig. Da jeg spilte (version 9, ikke nåværende 10) hadde jeg en bråte skills igjen som jeg bare fyrte opp på "Fist of heaven" i mangel av noe bedre å bruke dem på... Zeal e selvmord om du går for å spille hardcore. Problemet med zeal (som ejg brukte i gamle-gamledager) er at du låser deg på fienden, og kan ikke avbryte anngrepet. Når du hakker på diablo og han bluteslig bruker hell-blitz e ikke det så veldig praktisk å henge fast i ham Sacrifice må IKKE brukes før du har skaffet deg over 8% life-leech, men det finner du fort i act2 på normal. Håper det var av noe hjelp, og jeg fikk lyst å spille D2 nå
Whalecore Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Ellers så mener jeg "Hammerdin" er en populær build. Du maxxer på Blessed Hammer og de skillsene denne får bonuser fra (Blessed Aim: +14% Magic Damage Per Level,Vigor: +14% Magic Damage Per Level og concentration). Mener og husker at det kan bli rimelig effektivt. Kansje litt kjedelig dog 7044172[/snapback] Hammerdin er veldig bra, men krever veldig bra gear. Har ikke spillt så mye Paladin selv, men om du vil ha en character som kan soloe hell alene anbefaler jeg 'Trapsin', max Lightning Trap (tror jeg den heter, hvertfall så skyter den lightning) først, deretter maxer du skills som gir den mer damage. Husk å kjøp 'Combat' merc i Act2 Nightmare da, så får du Holy freeze. Og gi han våpen med lifesteal. Dette er den beste mercen du kan få i spillet, uten tvil. Med lifesteal trenger han sjelden pots, og Holy freeze gjør at han får mobs på seg hele tiden. Selv spiller jeg nå Poison & bone necro. Gøy med bonespear! Har et spørsmål.. noen som vet hvor stor forskjel det er på Ampifly Damage og Decripy? Jeg vet at Decripy slower target i tillegg til å ge de Ampifly Damage, men er det 100% ampiflied damage?
brannmannsam Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Paladin er kjedelig. Holy freez med zeal funket ikke for meg i hell. Gå heller for en Sorceress med meteorb build.
Wazu Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Smiter er jo en rimelig fet paladin build som jeg alltid har likt. Über-bosskiller, litt treg på store mobs, men generelt veidlig god. akk, nå fikk jeg lyst til å spille diablo 2 igjen Endret 14. oktober 2006 av Wazu
Fjernkontroll1 Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 kan noen legge til en link der det står hva du skal oppgradere på paladin. trenger en bra paladin build/guide.. det skal vilke rekkefølge jeg skal oppgradere, og hvor mye jeg trenger på stats. kan gjerne sette opp en rekkefølge på hva jeg skal oppgradere på Hammerdin, eller en annen build...
..Bjørnar.. Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Skrevet 22. oktober 2006 Selvsagt.Jeg anbefaler Fishymancer! 7038613[/snapback] Fishymancer har funket fint for meg! God guide også.
BlåseJobb Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Har knallet igang med Diablo II (LoD) igjen, og er klar for å teste en build eller to. Hadde et par gode Necromancer på gang i "gamle dager", men er lysten på å prøve en Paladin nu. Men lurer mye på hvor mye jeg skal fokusere på forskjellige builds? Noen som har hatt lykke med en "generell" Paladin/annet? Mener å fylle på med alt, full pupp.. Strength, dexterity, energy, samtlige skills, alt. Like god med bue som med sverd. Bare lurer, er så mange som er knallfokusert på enkelte skills osv, men har en følelse av at det alltid er et minus. Mangler resistance mot et eller annet, men kan enkelt heale hele verden om nødvendig osv. Litt som hobby-bolerne på SATS som har enorme overkropper, men null beinmuskulatur! Til nå er min Paladin "flat". Bygger samtlige skills og har like mye energy som dexterity osv. Kan den gå og henge seg? 7033617[/snapback] Koster diablo noe i månen??
Wazu Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Nei, eneste utgiften er selve spillet, som ikke koster noe særlig nå til dags. kan vel få spillet+expansion for under 150 kroner hvis du har flaks. Endret 30. oktober 2006 av Wazu
mESA Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Kickassasin er den beste builden! Skaffe billig gear med crushing blow, open wounds og life tap. Ganske bra;D Mye vit og resten nok til å bruke stuff +maxblock da. God mot bosser generelt, ikke mot store flokker. Gear: Amu: Mara's Hatt: Shako Armor: Duress(runeword) Sko: Oppgradert Gore Hansker: Dracul Ring:Bull og soj Våpen: Bartuc x2 Endret 30. oktober 2006 av MeSa
Wazu Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Er ikke så glad i "bosskiller" builds. Ikke misforstå meg, har ingenting imot at en char greier å ta bosser på egenthånd/lett, men i og med at 99.999% av alle monstre du møter er minions i grupper, liker jeg å ha muligheten til crowdcontrol og angrep som kan ta flere finender. WW barb, javazon, frozen orb sorc mm, hvertfall på de aller første charene når man begynner på spillet, slik at man kan farme etter gode items, i og med at mange mer spesialiserte builds gjerne krever gode items.
mESA Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Du kan ta mange folk med Kickassa, bare du får lifetap på mobsa tar du de lett. Det tar bare lengre tid enn med andre builds.
Wazu Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Joda, men det er ingen crowdcontrol-build. Men seff, kickassa er gøyt, selv om det tar litt lengre tid. Selv synest jeg noen av de gøyeste buildene er noen av de mindre effektive. Tror den gøyeste builden jeg har spillt var en singer barb . Alltid like gøyt å se reaksjonene til partymedlemmene når jeg stod der å skrek warcies framfor å begynne å svinge løs med sverd.
mESA Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Det beste er chargepala med crappy sverd, så bruker du 10min på hver fiende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå