Gå til innhold

Hva tror dere om HW.no blad?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tror dere om HW.no blad? Har tenkt litt på det i det siste. Greit nok at vi har oppdaterte nyheter her på Hw.no men det hadde jo vert digg lest noen nyheter når man ikke sitter foran pc'en også.

Ville bare høre hva dere synes om det...

7032293[/snapback]

All form for nyheter i papirformat vil dø ut om 5 år.

 

Alle bruker internett, både til vg.no, db,no, ba.no og bt.no, samt mange andre.

 

Er en fin ide, og jeg tror mange ville like den, men det er ikke den rette salgs- og økonomimessig.

 

Vil tape penger på det i lengden, samtidig som det finnes så mange andre som driver med samme sak (hjemmepc, digitalworld, lyd og bilde osv.)

 

Skal liksom Dottens krim bli trykket i 99.000 eksemplarer, en til hver forumbruker?

 

Nei, infoen ligger tilgjengelig på internett, og jeg tror du finner noen av de beste internett-brukerne her på forumet, så, nei takk til HW-blad. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så kritisk til ideen.

 

Jeg nærmest VET at du tar feil når du sier at all form for nyheter i papirformat vi dø ut om 5 år. Blant annet fordi det er vist at man leser 40% raskere på papir enn på skjermen. Så godt som ingen leser vel heller bøker på nettet.

 

I et blad kunne man fått plass til en del mer utdypende artikler osv. Men det er klart det krever et stort apparat og en relativt voldsomt satsting så skeptisk til at det blir noe av. Finnes også stor konkurranse på området... Jeg er usikker på om det er noen god ide...

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så kritisk til ideen.

 

Jeg nærmest VET at du tar feil når du sier at all form for nyheter i papirformat vi dø ut om 5 år. Blant annet fordi det er vist at man leser 40% raskere på papir enn på skjermen. Så godt som ingen leser vel heller bøker på nettet.

 

I et blad kunne man fått plass til en del mer utdypende artikler osv.

7034678[/snapback]

Nei, du tar nok feil. Der er en grunn til at ingen leser bøker på nettet, Tilgangen. Det er så og si umulig å få tak i bøker på nettet i forhold til butikkene.

 

Om noen år vil vel alle bøker også utgis på internett, og kan lastes ned for penger, naturligvis. Noen vil vel bli gitt ut gratis også, men det blir regler for dette.

 

I et blad kunne man fått plass til en del mer utdypende artikler osv.

Så bladene er større enn internett mener du?

 

Hva er begrensningen på et blad? Rundt 100 sider.

Hva er begrensningen på internett? Uendelig. 2 TB harddisker er nok til å publisere alle nyheter man måtte ønsker for 100 år fremover. Til den tid har nok HW-nettverket tjent inn igjen pengene på ikke å gi ut blad, og kan kjøpe 2 x 1 TB-harddisker til (om de ikke er utdødd også. :whistle: ) og ha 100 års nyhetsreportasjer til.

 

Nei, internett vil seire over lengre tid.

 

hadde vært dritt fett :D

Og så har vi de som ikke bryr om konsekvensene bak et slikt prosjekt, og kun produktet du finner i butikkhyllen.

 

Hadde vært genialt med eget hw.no blad :thumbup:

Og en til. ;)

 

Enig med tissedam her. Avis er nok et ganske dødt media imo.

Godt det er noen som bedømmer utifra andre ting enn alderen man finner i profilen. :thumbs:

 

EDIT: Småputt.

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Blad fremfor internett når det gjelder lesing... uten tvil :cool:

Finnes ikke den nettside som kan måle seg med følelsen av å åpne et nytt blad !

Internett er topp, har vært med siden bbs-tida (90-91), men til sitt bruk. Informasjonsinnsamling, søking (slår all verdens ordbøker og leksika), spilling etc. Men tar aldri leseplassen hos meg nei. Leste faktisk Harry Potter - Half-blood Prince på nettet før den ble tilgjengelig i bokform, men kun av nysgjerrighet, engangstilfelle - kommer ikke til å bli e-bøker som får første prioritet hos meg nei.

Skal jeg lese for fornøyelsens skyld foretrekker jeg definitivt papir. :dribble:

Men et eget hw.no blad ? Tja, vi har jo noen "pc-blader" i Norge etterhvert da, og som nevnt ovenfor , det vil jo kreve en god del ressurser da...

Men for all del, blir det aktuelt så blir jeg hjertens gjerne abonnent da.

Lenke til kommentar

Og en liten kommentar til tissedam. Alle er vel klar over at nettet har mere info-plass enn et blad, det var selvfølgelig ikke det som var poenget. Det som ble nevnt var utdypende artikler. Ærlig talt , av alle sakene på forsiden til hardware.no, hvor mange kan kalles utdypende ? (når man ser bort fra testene). En nettside som hw.no er et medie som egner seg ypperlig til det den blir brukt til, kortfattet, presis info. Et blad er et helt annet medie, hvor man ofte egner seg til mere "dyptpløyende" artikler. Det ene er ikke bedre enn det andre, men kan godt utfylle hverandre. :)

Lenke til kommentar

Tror personlig ikke et hw blad er noe å satse på.. de fleste som vanker på denne siten vil jeg tippe har kabel (ja.. ordspill i disse trådløstider.. ;o) og laptop på do.

 

Dessuten vil nyhetene være utdatert før dere har klart å trykke send til trykkeriet. (Det kommer jo bl.a. nye skjermkort i hytt og gevær)

 

Bruk heller pengene og ressursene på hw.no

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Selv om alt av aviser er nå blitt nettbasert, mer og mer vil ta over. Men som sagt så er det fortsatt endel igjen som fortsatt har troen på avisen. Jeg er faktisk enig der, mye kosere å lese fra avisen enn å måtte slå på maskinen hver gang jeg skal lese.

 

Greit nok at jeg sitter her en del, og det gjelder jo selvfølgelig en del andre her på forumet også hehe. Men som sagt, alltid mer hyggelig å lese avisen.

 

Blir aldri det samme nettbasert. Min mening hvert fall :)

Lenke til kommentar
Og en liten kommentar til tissedam. Alle er vel klar over at nettet har mere info-plass enn et blad, det var selvfølgelig ikke det som var poenget.

Nei og nei. :no:

 

I et blad kunne man fått plass til en del mer utdypende artikler osv.

Her er det snakk om plass. Og plass i seg selv er ikke noe å diskutere, da (som sagt før) internett er mye større enn et blad noen gang kunne være.

 

 

Ærlig talt , av alle sakene på forsiden til hardware.no, hvor mange kan kalles utdypende ?

Ærlig talt ja.

 

Har et spørsmål her jeg gjerne ville hatt svar på av deg:

 

Hvor mye tror du det kreves å bygge på artiklene så de kan kalles utdypende?

Ikke mye, kanskje noen timer ekstra?

 

Hvor mye tror du det kreves å skrive artiklene i et blad, og presse i rundt 100.000 trykk?

 

Definitivt seier til internett, sier nå jeg.

 

Noen som er uenig?

 

Dessuten vil nyhetene være utdatert før dere har klart å trykke send til trykkeriet. (Det kommer jo bl.a. nye skjermkort i hytt og gevær)

 

Bruk heller pengene og ressursene på hw.no

Enig! Ressurser er det mer enn nok av, det er sikkert og visst. Hva de skal brukes på er en annen sak.

 

Det med utdatering er også et godt poeng.

Lenke til kommentar
Det er en del mer jobb å gjøre det her på trykk enn å legge ting ut på nettet med noen linjer koder, selvfølgelig er det tid spart.

 

Men over til det at det her var ingen dårlig ide :)

7035335[/snapback]

Mener det er motsatt.

 

Blader og all form for nyheter eller lesestoff på papir vil bli mer og mer utstøtt. Kanskje ikke like drastisk som jeg tidligere har forklart, men det går nå ihvertfall ikke i bladenes favør?

 

Huff og gru! :no:

Lenke til kommentar
Selv om alt av aviser er nå blitt nettbasert, mer og mer vil ta over. Men som sagt så er det fortsatt endel igjen som fortsatt har troen på avisen. Jeg er faktisk enig der, mye kosere å lese fra avisen enn å måtte slå på maskinen hver gang jeg skal lese.

7035294[/snapback]

Greit det, hvis det er snakk om VG eller Dagbladet.

 

Men når det er snakk om et data-blad og alt som omhandler temaet data så tror jeg en nettbasert løsning slik den er i dag (og gjerne mer oppdatert og gjennomført med utdypende artikler) ville slått bedre an.

 

Gratis er det også, og det vil det alltid bli.

 

Lages det blad, vil det nok bli gitt ut en gang i måneden.

 

Og en måned i data-verden er mange revolusjernede artikler og nytt "stuff".

 

Internett-løsning vil kunne vært oppdaterbar hvert minutt. :whislte:

 

EDIT: :whistle: ble :whisle:. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Kva med ein HW-avis da?

 

Ein avis i tabloid format med blad papir (det er meir behagelig papir :p ) og som kommer ut 1 gang pr veke mot ein 50 lapp.

 

Har 2-6 sider med de viktigaste nyheta frå den uka.

 

Kan jo vera noko sia papir faktisk er meir behagelig å lesa og ein HW-avise er noko å samla på, det er ikkje nettsiden.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en god idé.

 

Men det må selvfølgelig tilpasses et litt annet publikum. Vi kan f.eks velge om det skal være et ukeblad eller et månedsblad. De som ønsker å holde seg oppdatert ofte vil nok i stor grad bruke nettet likevel, så jeg tror månedsblad er mest fornuftig. Et slikt blad vil passe fint for de som synes det blir alt for mye å lese 5-10 saker per dag og de som ønsker en oppsummering av måneden som har vært. Med andre ord ikke de som er mest aktive leserne våre nettet. I så fall vil nok HW-bladet få sterk konkurranse fra de eksisterende bladene. For å få økonomien til å gå rundt bør bladet ha noe unikt som får folk til å kjøpe det. Jeg er veldig fan av en todelt modell, der man f.eks kan abbonere på et reklamespekket blad for 49 kr/mnd eller kjøpe den reklamefrie modellen for 99 kr (En dypere markedsplan som tar hensyn til antatte annonseinntekter per blad, merutgifter ved å ha to ulike blader, osv bør selvsagt ligge til grunn for hva de to bladene bør koste).

 

Jeg ser for meg bladet bli lest på bussen, toget, flyplassen, arbeidsplasser,

sofaen, hytta og i hjem der modem er eneste netttilgang.

 

Innholdsmessig ser jeg for meg at bladet er inndelt i ulike seksjoner: månedens viktigste nyheter, tester, guider, månedens tema, stortester, begivenheter, ryktebørs og trender, noen sider hver til Amobil, akam, månedens heteste forumtråder og brukerbidrag. F.eks en oppgaveside med konkurranse, Evt. bare en underholdende oppgaveside a la det Illustrert vitenskap har, med fasit. Månedens intervju/profil.

 

Teknisk sett trenger man en grafisk designer, et forlag som kan trykke og sende ut, kundeservice og ikke minst: En god slagplan om hvordan man skal få ørten abonnenter.

 

Jeg synes å huske at dette har vært oppe til diskusjon for noen år siden og den gangen tror jeg konklusjonen ble at vi hadde for små ressurser. (Argumentet om at papir vil dø var også oppe den gang uten at det har blitt noen dramatiske forskjeller siden den gang)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...