Gå til innhold

Slette alt på Hardisken!


marius16

Anbefalte innlegg

Altså, på pc'en jeg har nå er det innstalert Windows på, den har¨fått noe virus og greier, så jeg får bare starta den i sikkerhetsmodus med command linje..-

 

dermed lurer jeg på om det er noen måte jeg kan slette alt på ?

 

Altså opperativsystemet og alt mulig'? finnes det noen annen måte jeg kan slette det på?

 

jeg skal ikke legge inn windows nå, skal legge inn linux eller noe annet...

 

dermed lurer jeg på om det er noen måte å få slettet alt som er¨på hardisken ( C altså) uten om å starte selve OS ?

 

Takker for svar :O)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putt inn en Linux CD da. Når du installerer et OS så vil du alltid kunne velge å overskrive det som er der fra før av.

Det er jo null mulighet for at Windows virus skal lage problemer med Linux. Ingen grunn til å gjøre noe spesiellt for å slette disken før du installerer.

Samme med Windows, skal du installere på nytt så får du valg om å slette (formatere) disken først.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skjønner ikke helt greia her jeg. Du har fått virus sier du, men har ikke Windows cd. Har du flere partisjoner på maskina da. Hvis ja, så ligger nok Viruset på den partisjonen som du har fått viruset på. Hvis f. eks viruset ligger på C: så har jeg enda tilgode å se at Virusene har spredd seg til andre partisjoner.

Hvis du ikke vil legge inn Linux/Starte opp med en Linux cd så er jeg spent på hvordan du skal få løst problemet. Får du vil vel ha et OS på maskina vil jeg tro :p

 

Edit: Jeg ser nå at du vil legge inn Linux istede. Da er det jo bare å laste ned en Linux distro da vel. Og installere den. Værre er det ikke, gutt.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...