Gå til innhold

DAEMON Tools og unngå bruk av CD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har prøvd å lage et image av en CD og tenkte jeg skulle slippe å måtte legge den i skuffen hver eneste gang (ganske irriterende), men det var visst ikke så enkelt.

Finnes det noen måter og forklare PC'n og oppstartsfilen til spillet at den skal gå å se på image filen styrt av DAEMON tools istedet for CD driven??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mye offtopic hær :thumbdown:

Hva med å hjelpe trådstarter istedenfor?

@Trådstarter: Har du prøvd å starte spillet uten å ha i cden da?

Skrevet

Du må lage en iso av cden og mounte den, men jeg skal ikke si åssen du gjør dette, ei heller hvor du kan finne det ut.

Faktisk så er det flere utgivere som tillater kundene sine å gjøre dette.

Skrevet

1. Mener man at en post/tråd bryter med retningslinjene, så rapporterer man og lar være å poste. Alle kommentarer rundt hvorvidt denne tråden er ulovlig eller ei er derfor fjernet.

2. Om den bryter med retningslinjene eller ei er jeg ikke 100% sikker på - og tråden får derfor leve et øyeblikk til, så jeg får avklart.

EDIT: Tråden står - etter klarering fra admin.

Skrevet (endret)

Om spillet krever at cden ligger på et bestemt drive letter (d:, e: osv) så kan du som oftest forandre dette i registeret, under hkey_local machine/software/utgiver/spilltittel/. Let etter en verdi som heter "cd drive" eller noe sånt, og forandre dette til den bokstaven som deamon's virtuelle cdrom/dvdrom som du har mountet spillet på har. Det er ikke uvanlig at spill krever du har plata i samme drive som du installerte fra.

PS: for å redigere registeret så trykker du start -> kjør/run og skriver regedit.

Endret av slash
Skrevet
Det er ikke uvanlig at spill krever du har plata i samme drive som du installerte fra.

7030053[/snapback]

Er det virkelig det? Har aldri opplevd det.

Skrevet
Det er ikke uvanlig at spill krever du har plata i samme drive som du installerte fra.

7030053[/snapback]

7036420[/snapback]

dette tror jeg var mer vanlig før..

Skrevet

7030053[/snapback]

7036420[/snapback]

dette tror jeg var mer vanlig før..

7036623[/snapback]

Testet det med FarCry og Quake4 og det stemmer det. Så da finnes det 2 løsninger slik jeg ser det.

1. Installer spillet på nytt ved å bruke Deamontools som loathsome nevnte.

2. Lete i registeret som Slash foreslo.

Jeg brukte "Find" funksjonen (Ctrl+F) og brukte Farcry som søkestreng. Etter litt søking fant jeg en input med navn "Default" med verdi "D:\Farcry.exe, 0 og forandret det til G:\Farcry.exe, 0 og det funket som en drøm.

I quake4 het det "InstallDrive" og hadde verdi D:\.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...