Gå til innhold

Program for overvåking av CPU temp osv?


jorgenask

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

 

Spørsmål : Har nettop bygd meg et råskinn av en gaming pc men lurer altså på følgende.

Har et Abit KN9 SLI hovedkort og lurer på om noen kjenner til et bra program til å overvåke cpu temp og spenning og slikt?

Har prøvd Motherboard monitor som er fåreslått tidligere i forumet, men denne støtter tydeligvis ikke dette HKet :(

 

takker for all hjelp

 

MvH Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Det finnes vel flere hundre programmer som viser temperaturer i en pc. Men står fortsatt på at Everest er en av de som er best når det gjelder temperaturavlesning og "volt" avlesning. Everest er vel også det programmet som blir oppdatert oftest. Det kommer vel nesten en ny beta ut hver andre uke, og avogtil flere.

 

Everest gir ALT av info man ternger og ikkje trenger :p

Lenke til kommentar

Everest er kraftig, men for mitt bruk blir det litt for tungt. Jeg er ikke interessert i volt og værmeldingen for neste uke, og trenger ikke output til tastaturet :-)

 

Hadde sansen for Core Temp, men logging funksjonen i speedfan gjør at jeg foretrekker dette.

 

Dessverre får jeg ikke opp GPU'en i speedfan, så jeg er fremdeles på jakt etter et minimalistisk program for å måle tempen på skjermkortet.. Jeg *kan* bruke everest, men synes som sagt det blir litt overkill.

Lenke til kommentar
Everest er kraftig, men for mitt bruk blir det litt for tungt. Jeg er ikke interessert i volt og værmeldingen for neste uke, og trenger ikke output til tastaturet :-)

 

Hadde sansen for Core Temp, men logging funksjonen i speedfan gjør at jeg foretrekker dette.

 

Dessverre får jeg ikke opp GPU'en i speedfan, så jeg er fremdeles på jakt etter et minimalistisk program for å måle tempen på skjermkortet.. Jeg *kan* bruke everest, men synes som sagt det blir litt overkill.

 

Da bruker du rivatuner for å lese av temperaturen, samtidig som du overklokker den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...