Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med bredbåndstelefon.


Anbefalte innlegg

Heiiilo! :D

 

Jeg og min far driver og instalerer bredbåndstelefon. Vi har nå klart og få summetone, men når vi prøver og ringe ut er det bare opptattsignal! :( vi får ikke signaler når vi prøver og ringe "hjem" heller..

Noen som har vært borti det samme, eller veit hva jeg skal gjøre? :)

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VEl, altså, vi har koblet ledningene fra modemet, til boksen til switchen, så alle lamper blinker som di skal osv, vi har summetone, og nå klarer vi faktisk og ringe inn, det ringer, vi tar telefonen, og det er stille, i mobiltelefonen fortsetter pipetonen, helt til vi leggerpå røret. da forsvinner det i andre enden med et opptatt signal.

er det noen spørsmål? :)

Lenke til kommentar
IP-telefoni fra hvem?

 

Åpna portene som kreves? Prøvd å kobla adapteret rett i modemet?

 

Feilsøking er bud nr 1.

7014935[/snapback]

 

Altså,, er Telenor. åpna porter? det vil si at jeg finner Ipen til "boksen" og setter den inn,

 

Protocol Start Port End Port (?) hva skal inn? :)

 

veit ikke mer hva jeg skal skrive. lest brukermanualen opp og ned, :p

Lenke til kommentar

Høres ut som en jobb for bredbåndspatruljen - bæbu-bæbu :!:

 

 

Hvis lampene på telefonadapteren ikke lyser slik de skal, forsøk først følgende:

1. Ta strømledningen ut av telefonadapteren.

2. Vent 3 minutter.

3. Sett strømledningen inn igjen.

 

Hvis lampene fortsatt ikke lyser slik de skal, sjekk punktene nedenfor.

 

«WAN»-lampen lyser ikke slik den skal:

1. Sjekk at ADSL-modemet har strømtilkobling.

2. Sjekk at kabelen i telefonadapterens «WAN»-kontakt er koblet til riktig kontakt på modemet slik det er beskrevet i veiledningen.

 

«SIP»-lampen lyser ikke slik den skal:

1. Forsikre deg om at ADSL-linjen du benytter er en Telenor Online ADSL-linje. Bredbåndstelefoni virker ikke på andre ADSL-linjer.

2. Problemet kan skyldes at abonnementet ditt ikke er aktivert ennå. Sjekk datoen for aktivering av abonnementet ditt. Dette står i bekreftelsesbrevet fra Telenor. Før dette tidspunktet vil ikke bredbåndstelefoni virke.

 

«LAN/PC»-lampen lyser ikke slik den skal:

1. Sjekk at du har en pc, eller ruter (eventuelt svitsj eller hub) knyttet til telefonadapterens «LAN/PC»-kontakt og at strømmen er slått på.

2. Restart pc-en.

 

Når telefonen ikke virker

1. Telefonapparatet du benytter til bredbåndstelefoni kan være defekt. Prøv telefonapparatet på en vanlig telefonlinje (dersom du har mulighet) for å sjekke om det virker. NB! Du kan ikke bruke en ISDN-telefon.

2. Dersom du har trådløs telefon, sjekk at basestasjonen (ladestasjonen) har strømtilkobling, og at batteriet på den trådløse telefonen er ladet.

 

Når pc-en ikke kommer på Internett

1. Restart pc-en.

2. Dersom pc-en (eller ruteren) er koblet direkte til telefonadapterens «LAN/PC»-kontakt, sjekk at «LAN/PC»-lampen lyser grønt. Dersom den ikke gjør det, sjekk kabling og kontakter mellom pc-en (eller ruteren) og telefonadapteren. Sjekk at alle strømkontakter er tilkoblet og at strømmen er slått på.

3. Hvis du har en egen ruter: Sjekk om du får kontakt med Internett hvis pc-en kobles direkte til telefonadapterens «LAN/PC»-kontakt. Hvis du da får kontakt er det din ruter som ikke er korrekt satt opp (se side 9).

 

Dersom du ikke får bredbåndstelefoni til å virke etter å ha gått gjennom disse punktene, kan du ta kontakt med kundeservice.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...