bohapnes Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg chipet xboxen min i går. det virket det hvet jeg for biosen er blå når den starter. Men xboxen er helt lik som før kan ikke bruke brente cder engang. Jeg tror jeg må instalere en bios hvis jeg må instalere en bios kan noen fortelle meg hvor og hva jeg skal laste ned og hvordan jeg skal gjøre det. Og hvordan kan jeg koble den til en pc etterpå? takker for alle svar Endret 6. oktober 2006 av bohapnes
cossiemk1 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Dette burde han som inst. chip ordnet for deg...
bohapnes Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Det var en kompis an faren min. Han kunne ikke noe om xbox i det hele tat,men jeg hviste han bilder som han så på, så da kunne han gjøre det. Han kan jo ikke noe spesielt mye om xbox ,men han er elektriker og jobber med databrikker. Jeg trodde det var plug and play men det var det jo ikke. Jeg har funnet noen bioser men hvet ikke hvordan jeg skal instalere dem på xboxen når den nekter brente spill.
bohapnes Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Skrevet 6. oktober 2006 Det er en duox2 modchip jeg har satt inn.
cossiemk1 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) DuoX2 er en rimelig chip som fungerer med alle Xbox versjoner 1.0 - 1.6. Den har 512kb minne, og er forhåndsprogrammert med cromwell bios. Loddefoten som følger med er ikke forhåndsmontert på modchippen. Den har også innebygd bryter slik at du enkelt kan slå av chippen for å spille Xbox-live. Cromwell er orginal bios, og åpner ingenting... DuoX2 har 3 Boot Modes: Normal Boot = Press EJECT, chip OFF Chip Boot = Press ON, Chip is ON and protected against writing in this mode. Flash Boot (not protected) = Usefull, if you want to flash the Bios. Press ON for a few secs, then chip will be ON, with FLASH enable. Den siste her er vesentlig for deg. Du trenger ny bios på en dvd plate eller cdrw, også starte med flash enable, så skal du se det blir andre saker Hvis du finner en bios du kan bruke da... Kan jeg spørre hvor du har kjøpt chip?? De burde jo vite om du trenger å flashe bios, pleier ikke å være nødvendig nemlig Hvilke lys får du når du starter boxen?? Endret 6. oktober 2006 av weedman
bohapnes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Jeg kjøpte den på www.digistore.no xen i startupen er blå/lilla.
CIder Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hmmm.... For meg så høres det jo ut som om du ikke mangler bios men dashboard. Så lenge du ikke har dashboard vil du ikke kunne bruke boxen til så mye. Har du byttet harddisk i den?.
cossiemk1 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Men hør med digistore, jeg mener de IKKE har flashet chipène sine, og da har du muligens et problem... Hvilke lamper lyser på boxen, hvilke farger?? Rundt power/eject knappen...?? Skaff deg Slayer`s EvoX autoinstaller 2.6, brenn på dvd og kjør full install, når alt er i orden med boxen. Endret 7. oktober 2006 av weedman
bohapnes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 eject knappen lyser grønt. jeg skal sette inn ny hdd hvis jeg klarer å få alt til å virke:) Hvor finner jeg dashboard? Hvordan kan jeg flashe chipen?
Wackee Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Men hør med digistore, jeg mener de IKKE har flashet chipène sine, og da har du muligens et problem... Hvilke lamper lyser på boxen, hvilke farger?? Rundt power/eject knappen...??Skaff deg Slayer`s EvoX autoinstaller 2.6, brenn på dvd og kjør full install, når alt er i orden med boxen. 7019245[/snapback] Gjør som weedman sier her, slayer's gjør hele jobben!
cossiemk1 Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hvis du MÅ flashe bios, så skrev jeg hvordan lenger opp her... Dashboard, mediacenter/player osv ligger på Slayer`s evox autoinstaller, bare å kjøre den, så ordner alt seg selv
bohapnes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 Hvor stor plass tar slayer's evox? Er det forsjell på cd-r, cd-rw, dvd- og dvd+?
Wackee Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Plassen, og hva som lesest av hva er forskjellen på formatene..
bohapnes Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Så jeg laster ned slayers v2.6 på http://slayer.xbox-scene.com/, brenner den på en cd-rw eller en dvd-r? Skal chipen hvære på eller av når jeg setter den inn?
cossiemk1 Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Da må chip være på ja så er det bare å velge full install
bohapnes Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 okey Er oss en venn, skal prøve seinere i dag Skriver hvis det sjer noe eller hvis det går bra men kan jeg bruke cd-rw?
bohapnes Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har akkuratt brent det på en cd-rw, men det virker ikke. Jeg prøvde å brenne det på en dvd-r men vi har bare en dvd+r brenner så det gikk ikke kan jeg bruke dvd+r?
Arne Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Viss du har DVD+R brennar, så går det an å bruke DVD+R plater, ja.
bohapnes Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 kan jeg bruke dvd+r disker på xbox?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå