Gå til innhold

Har bestilt en vare men fått for mye..


Anbefalte innlegg

Bare sånn teoretisk.

 

Jeg har bestilte en pakke med CDer som det skal være 10 plater i. Men istedet får jeg en pakke med 5 CD-bokser, altså 50 stk. Hvordan er da regelverket (lovverket), MÅ jeg melde fra, eller er det butikken som har helt og holdent skylden og at jeg dermed kan velge om jeg skal beholde disse CDene uten å gi beskjed. Eller gi beskjed å levere tilbake de 4 som jeg ikke har bestilt men beholde kun den ene som jeg har bestilt?

 

 

Og vær klar over at jeg vet at man får dårlig samvittighet om man ikke melder ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk sett er dette som å gå ut fra Rimi med en sjokolade liggende igjen i handlekorva som du ved en feil ikke har betalt for.

 

Går du tilbake, er du ærlig og får ingen straff.

 

Fortsetter du derimot ut døra, inn i bilen og kjører hjem, er du en tyv.

 

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

på jobb skulle vi bestille x antall overganger fra USB til PS2.

Vi fikk ikke antallet overganger vi hadde bestilt, vi fikk pakker istedet.

vi fikk bare beskjed om at vi kunne beholde det, siden vi sa ifra, og at det ble nesten like mye utgifter å sende de tilbake, som å la os ha de :p

Lenke til kommentar
Teknisk sett er dette som å gå ut fra Rimi med en sjokolade liggende igjen i handlekorva som du ved en feil ikke har betalt for.

 

Går du tilbake, er du ærlig og får ingen straff.

 

Fortsetter du derimot ut døra, inn i bilen og kjører hjem, er du en tyv.

 

Enkelt og greit :)

7013501[/snapback]

 

Feil, feil, feil..

 

Teknisk sett er du en tjuv om det du sier hadde tatt plass. Fordi feiltagelsen ligger på dine skuldre. Her er det snakk om en nettbutikk som har gjort en feil. Jeg hadde lett beholdt de ekstra cd-ene uten å si ifra :ohmy:

Lenke til kommentar

Hvis det er sant at dem koster 31 kr pr stk, så tror jeg butikken vil

ha dem tilbake. Og jeg ville nok sendt dem tilbake hvis det var meg,

for å ungå noe stress med lovverket. Men dette pga av den store summen

det handler om. Hadde det vært vanlige plater så hadde jeg bare sendt

mail og sagt "Tusen takk" og aldri sett meg tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en Hiper 580watts strømforsyning sendt dobbel til meg.

 

Grunnen var at pcen var ødelagt, strømforsyningen, så jeg ringte. De sendte opp en ny en, på forhåndsretur. Jeg fikk den, sendte ned den ødelagt.

En uke senere kommer det enda en :hrm:

 

Faren mi sa "Behold den, men jeg vil ha esken.", mormi sa "Gjør som du selv vil... ".

 

Endte med at jeg ringte ned og sa ifra. De ble glade og jeg fikk en "pluss i margen" av de. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg fikk en Hiper 580watts strømforsyning sendt dobbel til meg.

 

Grunnen var at pcen var ødelagt, strømforsyningen, så jeg ringte. De sendte opp en ny en, på forhåndsretur. Jeg fikk den, sendte ned den ødelagt.

    En uke senere kommer det enda en  :hrm:

 

Faren mi sa "Behold den, men jeg vil ha esken.", mormi sa "Gjør som du selv vil... ".

 

Endte med at jeg ringte ned og sa ifra. De ble glade og jeg fikk en "pluss i margen" av de.  :tease:

7014244[/snapback]

 

Heller en ekstra Hiper enn et "pluss i margen" :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg fikk en Hiper 580watts strømforsyning sendt dobbel til meg.

 

Grunnen var at pcen var ødelagt, strømforsyningen, så jeg ringte. De sendte opp en ny en, på forhåndsretur. Jeg fikk den, sendte ned den ødelagt.

    En uke senere kommer det enda en  :hrm:

 

Faren mi sa "Behold den, men jeg vil ha esken.", mormi sa "Gjør som du selv vil... ".

 

Endte med at jeg ringte ned og sa ifra. De ble glade og jeg fikk en "pluss i margen" av de.  :tease:

7014244[/snapback]

 

Heller en ekstra Hiper enn et "pluss i margen" :ermm:

7014522[/snapback]

 

Men aller helst ville jeg hatt en far og mor som hadde lært meg hva som er det moralsk korrekte å gjør i slike tilfeller !! Jeg er tom for ord - for første gang i mitt 35 år lange liv !

Lenke til kommentar
Men aller helst ville jeg hatt en far og mor som hadde lært meg hva som er det moralsk korrekte å gjør i slike tilfeller !! Jeg er tom for ord - for første gang i mitt 35 år lange liv !

7018016[/snapback]

 

Enig. Selv om du selv har dårlig moral og ville ha beholdt den, bør du i det minste klare å fortelle barna dine hva som er rett.

Lenke til kommentar
Men aller helst ville jeg hatt en far og mor som hadde lært meg hva som er det moralsk korrekte å gjør i slike tilfeller !! Jeg er tom for ord - for første gang i mitt 35 år lange liv !

7018016[/snapback]

 

Enig. Selv om du selv har dårlig moral og ville ha beholdt den, bør du i det minste klare å fortelle barna dine hva som er rett.

7018095[/snapback]

 

 

Godt å se at trådstarter faktisk hadde vett nok til å si fra, selv om at enkelte imbesile sjeler her faktisk forsøkte å få han til å bli en tyv. "Heller en ekstra Hiper enn pluss i margen". Jaha.. Skjønner vedkommende ikke forskjellen på rett og galt? Er det greitt å stjele så lenge en ikke blir tatt altså?

 

Hadde ikke falt meg inn å ikke si ifra, men for folk uten moral..

Lenke til kommentar
Bare sånn teoretisk.

 

Jeg har bestilte en pakke med CDer som det skal være 10 plater i. Men istedet får jeg en pakke med 5 CD-bokser, altså 50 stk. Hvordan er da regelverket (lovverket), MÅ jeg melde fra, eller er det butikken som har helt og holdent skylden og at jeg dermed kan velge om jeg skal beholde disse CDene uten å gi beskjed. Eller gi beskjed å levere tilbake de 4 som jeg ikke har bestilt men beholde kun den ene som jeg har bestilt?

 

 

Og vær klar over at jeg vet at man får dårlig samvittighet om man ikke melder ifra.

7013478[/snapback]

 

Du har IKKE lov til å beholde de uten videre. Men nettbutikken kan heller ikke pålegge deg å ta bryet med å sende de tilbake, selv hvis de betaler portoen. Du bør gi beskjed om hva som har skjedd, og si at "dere skal få de igjen, men da får dere hente de selv". Da regner jeg med at du får beholde dem.

 

Hvis du ikke gir beskjed så kan butikken ta betalt fra deg hvis du har åpnet pakkene.

Lenke til kommentar
Bare sånn teoretisk.

 

Jeg har bestilte en pakke med CDer som det skal være 10 plater i. Men istedet får jeg en pakke med 5 CD-bokser, altså 50 stk. Hvordan er da regelverket (lovverket), MÅ jeg melde fra, eller er det butikken som har helt og holdent skylden og at jeg dermed kan velge om jeg skal beholde disse CDene uten å gi beskjed. Eller gi beskjed å levere tilbake de 4 som jeg ikke har bestilt men beholde kun den ene som jeg har bestilt?

 

 

Og vær klar over at jeg vet at man får dårlig samvittighet om man ikke melder ifra.

7013478[/snapback]

 

Du har IKKE lov til å beholde de uten videre. Men nettbutikken kan heller ikke pålegge deg å ta bryet med å sende de tilbake, selv hvis de betaler portoen. Du bør gi beskjed om hva som har skjedd, og si at "dere skal få de igjen, men da får dere hente de selv". Da regner jeg med at du får beholde dem.

 

Hvis du ikke gir beskjed så kan butikken ta betalt fra deg hvis du har åpnet pakkene.

7058870[/snapback]

 

Endelig ett vettig svar... sant sant, de kan ikke kreve at du sender de tilbake likevel om de betaler porto.

 

Du må likevel stille de til disposisjon i en periode så de får hentet de... har de ikke hentet disse etter en rimelig tid (kanskje 2-4 uker) kan du gjøre akkurat hva du vil med dem.

Lenke til kommentar

Ja, fikk svar denne uken. De sa at de var svært takknemlige for at jeg ga beskjed og vi ble enige om at jeg skulle levere dem på et salgskontor. Siden jeg tok meg bryet å melde fra og levere, endte det med at jeg leverte 3 bokser (30 plater) tilbake og fikk beholde en boks (10 plater) :D Så nå sitter jeg med 20 DVD-plater beregnet for å holde i minst 100 år.

 

Super kundeservice det.

Lenke til kommentar

For ca. 1 år siden bestilte jeg en sidedør med vindu til mitt Yeong Yang-kabinett. Jeg fikk tilsendt hele kabinettet isteden og tok kontakt dagen etter.

De skulle fikse dette såklart ved å sende meg sidedøren og legge med en returlapp som jeg kunne bruke å sende den andre inn med.

 

Ordnet seg dette, men synes de hvertfall kunne si takk for at jeg sa ifra. Trossalt over 1.000 kr. forskjell på produktene. ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg lo litt når jeg leste alle innleggene her. Jeg hadde beholdt alt helt til avsender hadde sendt et krav mot meg, da hadde jeg sjekket lovverket og eventuelt sendt tilbake tinga. Før et eventuelt krav fra avsender kan du verken få fengsel eller en bot fra pelle politi. Og sjangsen for et krav er vel heller liten, alt etter hvor stor denne bedriften er. Å lese at noen virkelig mener at man får tilsendt for mye er selvforskyldt får meg til å undre en del over folks vinkling av ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...