Mariusm1 Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 En kompiss av meg fortalde det at alle Mercedes E-klasse som er laget etter 1995 ruster veldig fort opp, stemmer det?
Januar333 Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 (endret) mulig at det er rustproblemer på 95 modell men hveit at nyere modeller hadde det problemet har også sett det på mange biler. Endret 4. oktober 2006 av freddy85
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Mercedes har, såvidt jeg vet, 30 års garanti mot gjennomrusting, så dette bør ikke være et problem (annet enn enorm irritasjon) dersom man tar service der man skal (iflg MB...).
PIIIpower Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 hendig nok dekker ikke rustgarantien steinsprut.. dvs at bilen må begynne å ruste innenifra og ut dersom det skal være en sak. Men dette skjer også, bla panser og dører er utsatt. Ei på jobben har lakka opp for dørene 3 ganger (bilen er ca 2000 mod)
Peter_B Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Mercedes har, såvidt jeg vet, 30 års garanti mot gjennomrusting, så dette bør ikke være et problem (annet enn enorm irritasjon) dersom man tar service der man skal (iflg MB...). 6996736[/snapback] Mercedes eldre enn 1999 har ingen rustgaranti lenger.Den er gått ut.Mercedes fra ca 1995 ruster mye.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Stemmer det, tynn research fra min side. MB innførte 30 års rustgaranti fra oktober 1998. Ref http://www.dagbladet.no/dinside/2003/04/08/366011.html Endret 6. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV
Eplejus Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Snakket med en mercedes mekaniker for et par år siden da jeg hadde bilen min på service. Grunnen til rustproblemet ifølge han, var at klarlakken som ble brukt var altfor hard. Så når steinsprut traff lakken, så sprakk lakken istedetfor å sprette av slik som den gjør på "myk" klarlakk. Saltet ble fyllt i porene hvor klarlakken hadde sprukket. Dette, samt kombinasjonen av dårlig design og plassering av listverk gjorde det slik at de lettere rustet. Var faktisk så ille på min MB C180 '94, som var en av de første til å bruke den nye typen "miljølakken", at jeg solgte bilen og kjøpte meg en 220E '93 som var nærmest rustfri! Bare en bitte liten rustflekk ved venste bakvindu var alt jeg kunne finne på denne 13 år gamle bilen.
Stonescream Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 annen grunn i følge en MB fantast er at rundt de åra der ble det krav til bilindustrien at de skulle benytte en viss prosent av resirkulert metall i stålet. Dette førte til lavere metallkvalitet og som igjen førte til raskere rust. Når det først rusta var det ikke bare litt i overlfaten, men rett gjennom. Kjedelig med rust. får hive på et lag tectyl på min bil før saltsesongen starter her i Oslo...
Goliath Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 er denne rustgarantien internasjonal? Har en MB E280 W210 98´ Amerikansk modell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå