Gå til innhold

mobil fra usa


marey

Anbefalte innlegg

hei! jeg ble henvist om mitt spørsmål til denne siden, for disse gutta kunne visst sakene sine! så mitt spørsmål er: jeg vil kjøpe en mobil fra usa, en mobil vi ikke har i norge, nemlig t-mobile sin sidekick 3. og jeg lurer da på, fungerer den i norge? med nett og slik..og forsikring og alt mulig, åssen blir det med det? jeg setter stoor pris på tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men saann bortsett fra at nettet ville veart feil i dette tilfellet, saa skjoenner jeg ikke helt spoersmaalet med forsikring, et maa du utdype.

 

Men hvis det var kjoepsloven, reklamasjon og garanti du tenker paa saa er jo ikke kjoepsloven og reklamasjon noe du kan tenke paa en gang, for garanti saa maa du hoere med t-mobile om du maa sende den til USA hvis du faar problemer med telefonen og vil ha det paa garanti.

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Dersom noe går galt med telefonen vil du heller ikke få noe support i Norge. Dersom den skulle trenge å bli sett på av et serviceverksted må du sende den til USA. Det er også tvilsomt at T-Mobile butikker (T-Mobile har denne eksklusivt i USA) vil ta den imot dersom du ikke er T-Mo kunde.

Lenke til kommentar
Ut fra det jeg kan lese her, vil den fungere dårlig i Norge da den kun ville fungert på 1800MHz båndet og ikke på 900MHz.

6995353[/snapback]

Den vil nok fungere, men med kun støtte for 1800MHz i Norge vil du nok ikke få særlig glede av den utenom i byer. 1800MHz nettet er et "avlastningsnett". 1800MHz har bedre kapasitet men kortere rekkevidde. Oppholder du deg i Oslo for eksempel vil du neppe merke noe men i det du tar deg en tur i marka vil du oppleve å ikke ha dekning der alle andre har det. Du må også regne med at det er mange funksjoner i telefonen som ikke vil fungere i norge!

 

Så mitt råd er: Ikke kjøp denne med mindre du har for mye penger og vil kaste dem bort på en telefon som du ikke kan bruke alle steder du i dag forventer å bruke en mobiltelefon!

Lenke til kommentar

men den vil fungere i byer? går asker under "by"? er sjeldent lengre utenfor byen, og det er snakk om en 18årsgave for gøy påenmåte. finner ikke noe annet å ønske meg.

 

men det går an å kjøpe den uten "abonnement" eller noe i usa? for er det ikke noe rart med systemet der? de er i hvertfall tjukke. mobilene også.

Endret av marey
Lenke til kommentar
men den vil fungere i byer? går asker under "by"?

7022382[/snapback]

Den vil helt klart fungere i urbane strøk som Oslo, men tvilsomt at du har god dekning i Asker.

 

men det går an å kjøpe den uten "abonnement" eller noe i usa? for er det ikke noe rart med systemet der?

7022382[/snapback]

Slik som jeg har forstått det er det vanskelig å finne mobiler som ikke er operatørlåste. For tips om kjøp fra USA kan du sendte Mobilguiden666 en PM og høre. Han bestiller nemlig veldig mange mobiltelefoner fra USA. :)
Lenke til kommentar

For å gi deg et kort svar: Nei, den vil praktisk talt ikke fungere i Norge.

 

Den vil heller ikke fungere særlig godt andre land som har 900MHz baserte GSM-nett. I Norge vil den i praksis funger like godt som en evt. telefon som kun har 3G-dekning. Dvs. dårlig dekning innendørs og utenfor større byer og tettsteder.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Så den ikke på T-Mo UK sine sider. Da T-Mobile har Sidekick eksklusivt ser det ikke ut som den er tilgjengelig i UK. Såvidt jeg vet selges den ikke utenfor USA. Det er nemlig mye større marked for telefoner med QWERTY tastatur (altså fullt tastatur) i USA enn i Europa.

 

Edit:

 

The Hiptop is sold by T-Mobile in the United States, United Kingdom, Germany and Austria.

 

Tatt fra Wikipedia. Så nå at den selges i Tyskland av T-Mo.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...