Gå til innhold

Usb tastatur, problemer.

glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan, eg kjører Archlinux og eg har ett tastatur fra dell det går på usb kontakten, windows finner dette tastaturet fint, men linux finner det ikke, alt i dmesg er normalt bortsett fra at den ikke finner noe usb tastatur og lsusb viser bare hosten og ikke noe tastatur lshwd viser heller ikke noe tastatur. noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok nå og prøvde Arch kerneln og da virket det så jeg må ha glemt ett eller annet i kjernen men jeg hadde med event interface, full hid support of hid events så hva mangler jeg?

Skrevet (endret)

glad, sitter du på 64mb med ram elns?

Edit: Eit lite tips. Ta utgangspunkt i konfigen til arch sin kjerne, og så fjerner du det du ikkje treng. Mindre sjangse for å gløyme noko da.

Endret av Mr.Elendig
Skrevet

Ein av grunnane til at det ser ut som at arch laster mykje fleire moduler no, en før dei gjekk over til initramdisk er at mangen av dei modulane som no vert lasta, før var bygd inn i kjernen, og dermed så såg du ikkje noko til dei.

Skrevet (endret)

Uansett custom kjerne starter raskere enn arch sin.

Amd Athlone 64 3200+

512 mb ram

Geforce 7300GS

MSI K8N SLI-FI

Edit: arch kjernen laster, agp moduler når jeg ikke har agp, og så laster den intel chipset moduler m.m

Endret av glad
Skrevet

Bra at den sluttet å kompilere statisk, siden *da* laster du inn masse piss du ikke trenger.

Ellers så vil vel de fleste distroer bare modprobe ting den faktisk har maskinvare for, og kun disse modulene (og evt. støttemoduler, kan fort bli en del) vil bli lasta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...