Gå til innhold

102 i 60 sona


LL1988

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel vel, kl. 01:30 er det vel ikke så mange som ser en, så jeg regner ikke med at det var det som ble tenkt.

 

Fart kan være gøy, vet du :)

6997104[/snapback]

Og veldig farlig!

 

Jeg gir beng i hva du velger å gjøre med livet ditt, men jeg bryr meg i aller høyeste grad om hva du gjør med livet mitt! Folk er utrolig egoistiske. De tenker ikke på at de setter andres liv i fare ved å kjøre så fort. Hadde det bare vært deres, skulle jeg ikke brydd meg, men faktum er jo at det er fler enn dem.

Vil du kjøre fort, kjør et sted der du er sikker på at det ikke kommer tilfeldige folk i veien, nemlig på en bane.

 

"Det er lite sannsynlig at noen er ute og går på denne tiden av døgnet" betyr ikke at du kan gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar

Tips: Gi aldrig voldsomt på dersom du ikke har kjørt forbi strkningen en gang for å sjekke eventuellt politi.

 

Og fart bør man helst leke med ute på A-motorveiene. Det er vel slik at du kan dra den 41 over grensa før man mister lappen? (i 90- og 100-sone)

 

Men, 42 overgrensa i 60-sone, det er vel ikke grunnlag for å miste lappen for livet? Med mindre man ikke driter seg ut i retten..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Fart kan være gøy, vet du :)

Og veldig farlig!

 

Jeg gir beng i hva du velger å gjøre med livet ditt, men jeg bryr meg i aller høyeste grad om hva du gjør med livet mitt! Folk er utrolig egoistiske. (...)

 

"Det er lite sannsynlig at noen er ute og går på denne tiden av døgnet" betyr ikke at du kan gjøre hva du vil.

Greit nok det du sier, men jeg har aldri vært uenig. Det med klokkeslettet kan du lese igjen, så kanskje du skjønner hva jeg mente. Jeez.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Tips: Gi aldrig voldsomt på dersom du ikke har kjørt forbi strkningen en gang for å sjekke eventuellt politi.

7005270[/snapback]

Idiotisk innstilling.

Du skal se etter folk du kan komme i fare for å skade/drepe, ikke politi.

 

@Mr. Berg:

Ja, beklager jeg leste feil, men argumentet mitt står.

Bare fordi han er ute sent om kvelden, kan han ikke tro at han er alene.

(Dette refererer da ikke til Mr. Bergs post)

Lenke til kommentar
Vel vel, kl. 01:30 er det vel ikke så mange som ser en, så jeg regner ikke med at det var det som ble tenkt.

 

Fart kan være gøy, vet du :)

6997104[/snapback]

Og veldig farlig!

 

Jeg gir beng i hva du velger å gjøre med livet ditt, men jeg bryr meg i aller høyeste grad om hva du gjør med livet mitt! Folk er utrolig egoistiske. De tenker ikke på at de setter andres liv i fare ved å kjøre så fort. Hadde det bare vært deres, skulle jeg ikke brydd meg, men faktum er jo at det er fler enn dem.

Vil du kjøre fort, kjør et sted der du er sikker på at det ikke kommer tilfeldige folk i veien, nemlig på en bane.

 

"Det er lite sannsynlig at noen er ute og går på denne tiden av døgnet" betyr ikke at du kan gjøre hva du vil.

6998672[/snapback]

 

Kjøre fort er farlig.

Men egoistisk? Da er jo du selv egoistisk. Når du kjører bil, selv når du følger alle fartsgrenser er du til fare for andre. Samme gjelder når du er ute å går, når du er ute å sykler uansett hva du gjør. Jeg vet om en som var uheldig å dulta bort i en når de var ute å gikk. Han som han dulta borti mistet balansen, falt og traff fortauskanten med hodet. Han sitter i rullestol i dag. Nei alt man gjør her i livet er farlig. Noe har høyere risiko enn andre ting, men trenger ikke være farligere. En ufarlig gåtur ødla livet til en. En farlig kjøretur trenger ingen å ta skade av. Tilfeldigheter.

 

Jeg syns det er utrolig teit å kjøre så fort i en 60 sone. Det er en grunn til at det er 60 sone der. Den viktigste regel er at man skal kjøre etter forholda. 102 i 60 sona er uansett ikke etter forholda. Men etter forholda, det vill ikke nødvendigvis si fartsgrensa. Men at di som bryter fartsgrensen er egoistiske? Den er jeg veldig strerkt uenig i. Jeg er selv lastebil sjåfør og lever for det meste på veien. Og kjører sjeldent en helt tur nøyaktig etter fartsgrensen. Jeg er ikke egoistisk av den grunn.

 

Kan ta en situasjon i dag. På vei mot fergekaia tok jeg igjen en rekke med bilder i 70 sona. Holder du 70-75 når du ferga. Den fremste bilen kjørte i 66-67. Bak han var det 6 biler, så kom jeg. Denne situasjonen skapte 6 farlige forbikjøringer. Hvem er egoistisk da? Den 1-ene personen som SKAL følge fartsgrensen og gjerne ligge under den. Eller de 6 som vil (kanskje MÅ, hva vet vi?) rekke fergen?

 

Og helt til slutt. Senest i år ble jo det drept en person i Norge av en bil som kjørte på bane. Tilfeldigheter. Man er aldri trygg.

Lenke til kommentar

Ja, det er egoistisk å forvente at alle andre skal bryte fartsgrenser bare for at du eller arb.giveren din ikke kan beregne kjøretida til ferga. Hvis den personen kjørte i 66-67 i 70-sona er det god mulighet for at speedometeret hans viste 70.0km/t. At han da velger å holde dette for å slippe en evt. bot har han full rett til samme hvor irriterende det er.

 

Som bringer meg inn på hva JEG er mektig irritert på: Feilvisning på speedometere! :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg står ved mitt svar, å kjøre 102 km/t i 60-sone er utrolig egoistisk.

Det betyr ikke at å kjøre 65 km/t i 60-sone er egoistisk.

 

Selvfølgelig er det en risiko ved alt, bare det å leve er jo en risiko i seg selv, men alt er nyansert. Å bryte fartsgrensen med et par km/t er ikke det det er snakk om her. Antakelig må nålen antakelig vise nærmere 70 før du i det hele tatt bryter grensen, men når du nålen viser nesten dobbelt så mye som skiltene tilsier at den skal vise, så øker du risikoen unødvendig mye, både for deg selv OG for andre.

 

Og jo, det er bedre å ligge litt under enn litt over grensen, TEORETISK SETT. Dessverre så er jo ikke alle like, slik som du prøver å få frem. Han som ligger i 65 km/t har vel planlagt litt bedre, så han er ikke nødt til å spare de tre sekundene du faktisk sparer på å øke farten 5 km/t.

Og ettersom de færreste faktisk planlegger å ha litt tid til overs, så blir han som har planlagt å ha litt tid til overs faren, fordi han kan ta det med ro, mens alle andre må kjøre forbi for å rekke sine gjøremål.

 

Når det er sagt er jeg ikke fan av folk som ligger under fartsgrensen, jeg heller. Ei er jeg heller den som alltid ligger med nålen nøyaktig på grensen, men desto lavere fartsgrensen er, desto mindre overskrider jeg. Ved mindre enn 40-sone er jeg sjelden over, men heller litt under fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Som bringer meg inn på hva JEG er mektig irritert på: Feilvisning på speedometere! :realmad:

7026830[/snapback]

Grunnen til at bilfabrikkene nedjusterer speedometre er nettopp for å minimere risken for "blåmandag-eksemplarer" som viser mindre enn det de kjører i. Bedre med 1000 biler som viser litt for lite enn 1 bil som viser litt for mye, sånn tenker vel iallefall bilprodusentene. Ikke så ufornuftig egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...