Gå til innhold

Best av X1900XT 256 og 7950GT 512


ViperGTS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva anbefales av X1900XT 256 MB og 7950GT 512 MB?

Hvilken av disse har best ytelse?

Hvordan er støynivået mellom disse?

 

På forhånd takk for svar:)

6984900[/snapback]

 

"The single 7950 GT card from NVIDIA does not seem to offer a greater immediate return on your investment than its major competitors in the X1900 XT family. First, the X1900 XT 256MB is cheaper than the 7950 GT. Both flavors out perform the 7950 GT in multiple games. Where the 7950 GT does lead the X1900 XT 256MB in a couple cases, it never leads the 512MB version. Obviously, the usual exceptions apply and those shopping with only one particular game in mind may form different conclusions, but in our eyes, the X1900 XT series are still better deals than stock speed 7950 GT parts." Fra denne testen: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2833

 

Støynivået vet jeg lite om, men det sies at stock-kjøleren på X1900XT skal være temmelig rolig av seg, rent bortsett fra under oppstart. Den ser da også ut til å være litt mer forseggjort enn kjøleren på 7950GT. Men synet kan jo bedra...

 

Hva med dette kortet i stedet?: https://prisguiden.no/product.php?productId=52675 Har jeg selv bestilt etter å ha vurdert de samme kortene som deg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ytelsen mellom dei 2 korta er nokså lik vil eg si, men dersom du skal kjøre høye oppløsninger er nok 7950GT med 512 mb ram bedre til å loade alle texturane, men personlig ville eg valgt x1900xt, siden eg skal kjøpe det snart.

Bedre ytelse og mer for pengene rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...