Gå til innhold

Fildeling via nettverk, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst til å dele musikken min fra den gamle maskinen, til denne nye brbare maskinen. Hvordan gjør jeg det?

Begge er koblet sammen i et lokalt nettverk, med ledning.

En ting til, hvordan skifter jeg språk på messenger?

(PS: Jeg postet dette feil i Hardware seksjonen... :ermm: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg antar at du bruker Windows på begge maskinene.

Sørg for at dere er i samme arbeidsgruppe og sett på deling av de mappene/stasjonene du vil dele (Høyreklikk på mappen/stasjonen -> Deling -> Del denne mappen -> OK).

I tillegg må vel 'Client for Microsoft Networks' og 'File and Printer Sharing for Microsoft Networks' være installert, men de er mest sannsynlig installert allerede.

For å finne maskinen du skal dele med går du inn i Utforsker -> Nettverk -> Comuters Near Me -> [velg maskin]. Og så er det drag and drop.

Endret av endrebjorsvik
Skrevet
Jeg antar at du bruker Windows på begge maskinene.

Sørg for at dere er i samme arbeidsgruppe og sett på deling av de mappene/stasjonene du vil dele (Høyreklikk på mappen/stasjonen -> Deling -> Del denne mappen -> OK).

I tillegg må vel 'Client for Microsoft Networks' og 'File and Printer Sharing for Microsoft Networks' være installert, men de er mest sannsynlig installert allerede.

For å finne maskinen du skal dele med går du inn i Utforsker -> Nettverk -> Comuters Near Me -> [velg maskin]. Og så er det drag and drop.

6984427[/snapback]

med nettverk...mener du mine nettverkssteder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...