Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som kan anbefale et godt cms for php?

 

Det jeg trenger av systemet er:

- at det er brukervennelig og fleksibelt

- mulighet for at folk kan registrere seg og lage/se profiler, motta mail, sende pm osv

- mulighet for å endre registreringssjemaet og innholdet i profilene

- god funksjonalitet med tanke på brukergrupper med forskjellig access lv.

- funksjoner som forum, polls, gallerier osv..

- enkelt å lage skins til, evt. et stor utvalg av skins

- høy sikkerhet

 

Har sett litt på typo3 og e107, men er ikke helt 100% fornøyd med noen av de.. Noen som har forslag til andre? Setter pris på alle tilps og erfaringer :

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Noen som kan anbefale et godt cms for php?

Jeg vil på det sterkeste anbefale Drupal. Det er det mest komplette CMS jeg har vært borti de siste årene, samtidig som det er brukervennlig og enkelt å utvide. Alt er modulbasert, og det er lett å forstå seg på PHP-koden dersom man må endre noe.

 

Det er også godt med dokumentasjon (sammenlignet med andre CMS løsninger), og det er et meget godt community rundt det som kan svare deg på det meste. HTML-koden Drupal produserer validerer også perfekt, noe som ofte ikke er tilfellet med større CMS-løsninger.

Det jeg trenger av systemet er:

- at det er brukervennelig og fleksibelt

Som sagt, Drupal er fullstendig modulbasert, og det finnes uhyggelig mange moduler tilgjengelig.

- mulighet for at folk kan registrere seg og lage/se profiler, motta mail, sende pm osv

Folk kan selvfølgelig registrere seg, og vil du at de skal kunne sende mail til hverandre, legger du til kontakt-modulen.

- mulighet for å endre registreringssjemaet og innholdet i profilene

Dette kan gjøres ved hjelp av den medfølgende profile-modulen.

- god funksjonalitet med tanke på brukergrupper med forskjellig access lv.

Under menyvalget "access control" kan du opprette forskjellige tilgangsnivåer og styre hvilke rettigheter de forskjellige gruppene kan ha helt ned til minste detalj.

- funksjoner som forum, polls, gallerier osv..

Forum og polls er selvfølgelig med som standard (hvis jeg ikke husker feil) og det finnes flere forskjelligr galleri-moduler å velge mellom. Dersom du vil det finnes det også en modul som emulerer interfacet til Gallery2, som gjør at du blandt annet kan publisere bilder til siden din direkte fra Windows XP uten å måtte laste opp ett og ett bilde på nettet. Du finner bare ferm de bildene du vil publisere i utforskeren, og i margen til venstre finner du et valg som heter "Publiser valgte bilder til weben". Via den veiviseren som da kommer opp kan du smertefritt overføre for eksempel 250 bilder til siden din mens du tar en kopp kaffe.

- enkelt å lage skins til, evt. et stor utvalg av skins

Det er lett å modifisere de skinsa som følger med, hvis du ikke er fornøyd med utvalget.

- høy sikkerhet

Kommer an på hva du legger i dette begrepet, men sikkerhetsoppdateringer blir selvfølgelig laget etter hvert som behovet melder seg.

Har sett litt på typo3 og e107, men er ikke helt 100% fornøyd med noen av de.. Noen som har forslag til andre? Setter pris på alle tilps og erfaringer :

 

På forhånd takk!

Lykke til, og ikke nøl med å spørre dersom det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar

Jeg har konvertert filen til en .zip fil for deg. Se vedlagt fil.

 

Du bør uansett skaffe deg et program som kan åpne .tar.gz filer, siden 99,9% av alle moduler og tillegg til Drupal blir distribuert som .tar.gz. Det burde ikke være for vanskelig å skaffe noe freeware (regner med at du kjører Windows siden du ikke kan åpne de) som fikser biffen.

drupal_4.7.3.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...