Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slettet alle innleggene...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare du ikke ringer "noen" av damene i fylla da og forklarer situasjonen. "Fylla har skylla" Er nok lite vits i slike situasjoner.

7010745[/snapback]

 

Det er sant ;)

 

Men til Topic.

 

Det finnes ikke noe fasitsvar.

 

Huff. Har prøvd å svare litt på dette. Men tror det er umulig. Følelser er ikke fornuftige. De er heller ikke objektive.

 

Det er jo sånn at grunnen til at 2 blir sammen er følelser (som regel). Og da er det ikke alltid like godt å si om det kommer til å være den "beste" partneren. Hvordan velger man dette? Skal man leve et liv uten begjær og lidenskap, men ta til takke med en person å være veldig glad i? Eller skal man leve et kanskje noe mer turbulent liv, med flere kortere lidenskapelige forhold? Eller skal man prøve å finne en mellomting?

Vel, dette er vanskelig i praksis uansett hva man bestemmer seg for. Men du må jo tenke ut hva samboeren din er for deg. Jeg tror kanskje at jegselv, og da mener jeg megselv, hadde følt det var noe galt i mitt forhold til min samboer om jeg blei "forelsket" i en annen jente. Men det er pga min måte å tenke på kjærlighetslivet på.

Vet ikke om man blir lykkeligst av å styre livet med fornuft eller følelser når det kommer til valg av partner. Sikkert en blanding. Men blandingen er ofte vanskelig å få riktig.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Å gå fra samboeren du har hatt i 8 år over ei dame du har møtt i 2 dager og sms-flørta litt med, er vel drøyt.

 

Jeg synes du heller må vurdere det forholdet du har, opp imot det å være singel og på sjekkern igjen. Hvis du ikke er 100% sikker på at hun andre også vil være med deg, så bør du ikke ha med det i regnestykket i det hele tatt.

 

Jeg ville ha tenkt over hva jeg synes er galt med forholdet. Satt meg ned med samboeren og fortalt henne hva som jeg mener er galt. Kanskje mener hun det samme, kanskje prøver dere å jobbe med saken... kanskje blir dere enige om å gjøre det slutt, istedet for at noen dumper noen. Muligens blir det vel noe sipping og kjefting, men det kan fort bli mindre av det hvis man er åpen og ærlig. Ett såpass langt samboerskap fortjener det.

 

Hvis du gjør det slutt bør det være pga det du mener er galt med forholdet, ikke for at du har møtt en annen. Det kan være at det møtet fikk deg til å fokusere på det som er galt, men likevel bør du ikke gjøre det slutt pga en annen. Gjør du det slutt for de rette grunnene, blir det lettere for både deg og din samboer å godta det også... tror jeg... (jeg er på tynn is her da, men det er nå ihvertfall hva jeg ville gjort)

 

Jeg skrev innlegget uten å ha lest hele tråden da, men dette er nu hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei :)

 

Vel, denne jenten har du kjent i 2 dager, mens din samboer har du kjent i 8 år..

 

Du er jo bare usikker, ikke sant ?

 

Dette er egentlig ganske så vanskelig opplegg :ermm:

 

Kanskje du bare skulle tenke på det ? Men visst du har det fint med din kjæreste, anbefaler jeg og holde deg til henne, fordi at det er ett mer langvarig forhold.

 

Riktignok kan jo det gå på herken og, noe jeg ikke håper skjer, grunner "kjærligheten" bør være hos alle, i den evige tid :love:

 

Så, mitt råd er at du bare har henne du møtte som en venn, og visst du skulle være så uheldig og miste din samboer, så kunne jo du bli enda bedre kjent med vennen din.

Riktignok vil jo det pirre litt på forholdet, så jeg er mer usikker på det :hmm:

 

Men tror nok jeg anbefaler at du holder deg til din elskede:thumbup:

 

Lykke til videre i kjærlighetslivet :)

 

 

Måtte redigere litt, skrev kone :scared:

 

Var ikke meninga det altså :p

Endret av InCell
Lenke til kommentar

du vet vel det at føleser kan gå opp og ned? kan være når du så denne jenta at dine føleser får samboeren ble fortrenkt men tenk tilbake på det dere har hatt da ser du at det er henne du vil være med:=)

 

vet ikke helt jeg men 8år sammen vs 2dager med ei du likte :hmm:

 

=) drit i jenta og ta med dama de på Resturang og gi henne en Ring ;) og si will you ^^

Lenke til kommentar
En liten djevel på ene skulderen mens en liten engel på andre skuldra som diskuterer høylydt om jeg skal sende henne en sms.

Jeg fikk en av henne tidligere, og svarte på den, har lyst å sende ny en til hun, men litt dumt om samboern er der liksom.

 

 

Tips: Slett telefonnummeret hennes, og la være å svare på flere meldinger. Etterhvert vil hun da slutte å melde deg. :yes:

Lenke til kommentar
Nå har det gått noen dager. Men kaos i hodet enda... Har snakka en del med hun jeg møtte på båten over msn.

Har vel egentlig forstått at "betattheten" ikke er gjensidig, så kun jeg som er betatt her tydeligvis..

7010512[/snapback]

 

Slett nummeret hennes ville jeg foreslått. Om det kun er du som er betatt, men hun sender deg meldinger kan det fort være at hun kun er ute etter et lite forhold.

 

Så da kan du ende opp med å bli hennes "leke", et 8 år gammelt forhold går fyken og når hun nye er lei deg og holder seg til samboeren så ender du kun opp med å bli elskeren til en som ikke vil ha noe mer enn nettopp det.

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt god tid på å fundere på den der...

 

Men som en gjestebruker sier så kan det være greit å prøve å snakke med samboeren din hvis du har problemer med forholdet. Det kan jo være noe som kan fikses på...

7013025[/snapback]

 

 

Enig, men han bør absolutt ikke forklare hva som var foranledningen til at han funderer over forholdet, nemlig at han har truffet en annen jente. Det tror jeg nok vil volde mer skade enn nytte.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et sånt møte en gang. Traff en dame på toget på vei for å møte dama.

Student fra Trondheim, Studerte i Kristiansand rundt påsketider. Hun var perfekt, vi prata masse... Småmobbet hverandre om rare sovestillinger. Vi skiltes lag da stoppet mitt kom, tenkte på henne hele tiden lenge..

Det rare er at ikke engang utveksla navn. Bra egentlig.

1. Hun forble den "mystiske jenta på toget"

2. Tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna om jeg fikk vite navnet, og jeg elsker frøkna mi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...