Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slettet alle innleggene...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snipp!

 

Du er ikke den første - og antagelig ikke den siste som opplever dette. Mange opplever dette gjentatte ganger gjennom ett samliv. Det betyr overhodet ikke at du elsker den du er samboer med mindre - du har bare begynte å like ett annet menneske mer enn du vanligvis liker andre mennesker.

 

Så lenge det blir med tanken - synes jeg du skal ta det med ro, og heller kjenne på de fine / gode følelsene ved å bli "betatt". Slike ting er ofte utenfor vår kontroll - og jeg synes ikke du skal gjøre noe aktivt for å ta "kontroll" over situasjonen.

 

For en tid tilbake siden hørte jeg følgende råd / ordtak i en lignende situasjon:

Du kan ikke hindre fuglen fra å fly over hodet på deg, men du kan stoppe den fra å lande der...

 

er du med ¨på tanken?

 

La nå denne fuglen få fly over hodet på deg - og prøv å kjenn på de gode følelsene dette skaper - men la deg ikke sjarmere slik av denne følelsen at den blir en besettelse for deg. Besettelser (er det slik det skrives??) får nemlig ofte en trang til utløp i noe... og da er det ikke godt å vite hva som skjer...

Lenke til kommentar

Tror en idol sang passer her faktisk "it could happen to anyone of us" eller noe sånt.

 

Edit:

 

Jeg har faktisk ikke så mye og komme med her, men tenker det er pga at det er nytt og spennede. Du går sikkert lei etterhvert. Bare prøv og ikke oppmuntre deg selv.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal tenke litt over hva du har. Du har vært samboer i 8 år med en kvinne som du elsker og ærer. Du kjenner henne ut og inn, hennes svake og sterke sider. På grunn av dette og på tross av dette elsker du henne.

 

Den nye kvinnen har du kjent i 2 dager og bare sett solsiden av. Jeg synes rett og slett at du bør innse alvoret i situasjonen og risikoen det innebærer og har en relasjon til en kvinne som kan true ditt samboerskap. Ikke ta kontakt, slett nummeret, unngå å møte henne. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Få henne ut av systemet og heller bruk tid på det du har; din samboer :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal tenke litt over hva du har. Du har vært samboer i 8 år med en kvinne som du elsker og ærer. Du kjenner henne ut og inn, hennes svake og sterke sider. På grunn av dette og på tross av dette elsker du henne.

 

Den nye kvinnen har du kjent i 2 dager og bare sett solsiden av. Jeg synes rett og slett at du bør innse alvoret i situasjonen og risikoen det innebærer og har en relasjon til en kvinne som kan true ditt samboerskap. Ikke ta kontakt, slett nummeret, unngå å møte henne. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Få henne ut av systemet og heller bruk tid på det du har; din samboer :thumbup:

6969274[/snapback]

Meget godt sagt. Ser det ikke er noen tullesvar her hittil, og håper på trådstarters vegne at det ikke kommer heller. Jeg, i min unge alder av 17 år har aldri opplevd noe sånt som du beskriver. For det meste bare skoleskoleskole, og har ikke vært i noe som kan kalles et forhold, sett bort ifra smårusk som oppsto på barneskolen :wee: Men det å bli betatt av noen er herlig, glad jeg slipper dilemmaet å måtte velge et eller annet når det er noen man elsker, og at det plutselig har kommet nytt vilt inn i livet.

 

Men jeg er for all del med kb her. Det å gi slipp på noe du har og elsker og kjenner utrolig godt for å gå på noe ukjent som bare har tatt deg med storm er en alt for stor risk, særlig når du sier du har sterke følelser for samboeren din. Om denne nye damen skulle vise seg å ikke være så bra som du skulle tro etter å kanskje ha blitt bedre kjent med henne, har du bare tapt. Respekt hos din samboer, og trolig andre også. Dessuten å være i et forhold og så å prøve å sjarmere en i et annet forhold...det kan gå utrolig kjett.

Lenke til kommentar

Når folk blir forelsket overser en ofte mindre gode sider og forherliger personen en er forelsket i. Ut ifra det du sier tolker jeg det som du har fått en forelskelse i jenta du traff.

 

Forelskelse er en biologisk funksjon som i stor grad er skapt fra naturen sin side for å sikre reproduksjon med tilstrekkelig grad av genetisk variasjon. Dette er noe av grunnen til at man kan bli forelsket i nesten ukjente personer. Forelskelse er en naturlig ting og kan skje med alle, men det betyr ikke at du svikter noen. Det er hva du ender opp med å gjøre som teller.

 

På grunn av forelskelse sin biologiske funksjon er det ikke sikkert den en er forelsket i er den som passer best, og forelskelsen garanterer derfor ikke lykkelig forhold. Siden du elsker din samboer vil jeg se på et som et veldig stort sjangsespill å satse på den nye jenta, i og med at du ikke kjenner henne og mest sannsynlig er litt blindet av forelskelse.

 

Nå vil jeg ikke si skråsikkert hvem som er den rette for deg, men jeg vil påpeke at din samboer er en person du har kjent og i 8 år og en du elsker. Jeg vil derfor si at din samboer i større grad er "den rette" enn den personen du har kjent en liten stund.

 

Forelskelsen kommer til å gå over. Dette er helt sikkert. Spørsmålet er bare om du tror du kan komme til å elske den nye jenta på samme måte som din samboer etter forelskelsen er over.

 

Rådet mitt koker ned til at det er altfor mye å satse et liv med en kvinne du elsker til fordel for en sjangse til lykke med noen du har kjent en liten stund. Husk at forelskelse ikke er det samme som kjærlighet, og det er kjærligheten som varer livet ut. Jeg tror også du gambler hvis du opprettholder kontakten, da kan din eller hennes samboer kan finne det ut og dette kan skade forholdet stygt.

 

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar

kapp av hånda di,

etter åtte år med hun du traff på båten så treffer du en ny en, men det har du sikkert funnet ut av.

Ta det som et hint, du og kona er ferdigsnakket for lenge siden. tenk på de i iraq eller noe sånt, alle sivile som blir drept. de som verken for oppleve blondine eller god nattesøvn og color line. noen har det, du har fått for mye av det gode. det er faktisk en smerte.

se positivt på det, du føler forelskelse igjen, det varer en stund, kona tror det er hun. så lever du et rikt liv.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Det er helt normalt å bli forelsket selv om du allerede har følelser for denne jenta som du elsker (teit ord =/). En av mine egenskaper som jeg prøver å lære bort til andre, som hadde kommet veldig godt med i denne situasjonen, er å kunne velge hva, når og hvordan du skal gi faen. I dette tilfellet tenker jeg ikke på å gi faen i samboeren din, men i denne jenta. Du kan da godt være venner men henne, det er da ikke noe pes, men prøver hun seg på noe så vis veldig klart og tydelig at du ikke er med på det. Litt kroppsspråk og beskjeden hinting holder som regel, men sørg for å bruk det.

Jeg lover deg, det kan ta tid, men du kommer til å miste følelsene for denne jenta. Du husker vel en del tidligere forelskelser? Det har kanskje kriblet i magen i et halvt år, men du har vel ikke de samme følelsene nå?

 

Again, det kan hende at du nå sløser ditt livs sjanse, men er det verdt det om det skulle gå til helvette? Miste samboeren din? Nei, over hodet ikke.

 

Gi faen i følelsene, bare fjern dem. Det er ikke vanskelig bare man har lært seg det. Ikke tillat deg selv å legge mer i følelsene enn det de er verdt, det er jo kun noen molekyler som flytter litt rundt på seg mellom utallige andre molekyler oppi hjernen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...