Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til og benytte båndbredde fra 2 ISPer samtig


Anbefalte innlegg

I forbindelse med installasjon av fiber hjemme vil vi i en periode ha to tilgjengelige internettoppkoblinger.

Mitt spørsmål er om jeg kan benytte båndbredden til begge to simultant på en maskin? Finnes sikkert svindyrt nettverksutstyr for å fikse dette, men det er ikke aktuelt.. blir bare for å teste. Har router på begge linjene samt 2 nettverkoskort i maskinen.

 

Ingen (svært få? ) applikasjoner støtter vel overføring med bruk av 2 individuelle ip-adresser?

 

Tror dette har vert oppe før, men etter en del leting gjennom forumet uten resultat spurte jeg i steden.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Letteste måten å gjennomføre det i linux på, er å bruke 3 nettverkskort på en brannvegg, og installere shorewall...

 

Dette fordi shorewall har veldig bra dokumentasjon på nett, og godt dokumenterte config filer..

 

Shorewall er "bare" en wrapper for iptables, men for de som ikke føler for å sette seg inn i måten iptables fungerer, er den MYE lettere å forstå.

 

lykke til

 

-blc

Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål som er kommet opp oftere og oftere nå, så om du har søkt ville du nok funnet at jeg fra før har svart på noen av dem. En enkleste og billigeste løsninge er nok å kjøpe seg en SMC Barricade BR24Q. Denne har 2 WAN tilkoblinger. Merk deg at du vil ikke få hastighetene til begge linjer på en oppkobling, men routeren velger den linjen med minst last og bruker denne.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...