Gå til innhold

Vet du om noen bra hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-02 00:34, skrev eatshorts:

Vill du ha et skikkelig godt trykk og lukket system går du for beyerdynamic dt 250.

Disse brukes i lydstudio, formel 1 komentatorer bruker den, den kan til og med fås med skikkelig mikrofon.(det er sikkert litt dyrt da det er skikkelig proft utstyr)

Jeg ga selv 1300 for mine dt250, kjøpte en gjennom en kamerat etter å ha lånt dem på lan, han jobber på en lyd butikk så jeg fikk sikkert litt rabatt, så jeg aner egentlig ikke hva de koster.


Prøv dem og du er solgt.


 

 

Jepp, det er lyd for penga. Har de selv. Det jeg mener er det beste med de er at de skjærmer godt mot støy utenifra(hørselsværnaktig effekt). Bruker de ofte når jeg filmer konserter ol. for å spare hørselen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har er par Sennheizer HD433 som jeg kjøpte noen år siden for ca 300kr. Til den prisen har jeg aldri hørt noe som har vært i nærheten av den lyden. Bra bass, mellomtone og diskant. Men ikke fullt så oppløst og behagelige i lyden som mine Sennheizer HD535 som kosta rundt 1500 noen år siden. De koss porta-pro'ene jeg har hørt er helt elendige i sammenligning. Bassen er er stor smørje og brommete, mellomtonen og diskanten er diffus og slapp. Jeg hadde aldri kjøpt porta-pro.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-02 23:28, skrev Kjetil Lura:

Quote:


Atleter har også vanlige muskler som oss nerder...


Ja men de trene veldig mye? Det trenger du ikke med å lytte?

Si det til en med absolutt gehør, eller som jobber med mastering.

 

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-03 10:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 10:14, skrev A_N_K:

Quote:


Den 2002-11-02 23:28, skrev Kjetil Lura:

Quote:


Atleter har også vanlige muskler som oss nerder...


Ja men de trene veldig mye? Det trenger du ikke med å lytte?

Si det til en med absolutt gehør, eller som jobber med mastering.

 

Absolutt gehør har ingenting med bedømmelse av lydkvalitet å gjøre, men hvorvidt en person har evne til å gjenkjenne en ren tone uten noen slags referanse.

 

Dessuten er smaken som baken; en som jobber med mastering har ikke mer rett enn mannen i gata. Akkurat som en kokk ikke har mer rett i hva som er godt og stygt enn kunden...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 02:07, skrev mackforever:

Absolutt gehør har ingenting med bedømmelse av lydkvalitet å gjøre, men hvorvidt en person har evne til å gjenkjenne en ren tone uten noen slags referanse.


Det er jeg fullstendig klar over, men tror du at alle med absolutt gehør har det fra fødselen av? Dessuten nevnte jeg mastering, det har egentlig mer med saken å gjøre.

Quote:


Dessuten er smaken som baken; en som jobber med mastering har ikke mer rett enn mannen i gata. Akkurat som en kokk ikke har mer rett i hva som er godt og stygt enn kunden...


En hvilken som helst Joe Schmoe får ikke stjerner hos Michelin.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-06 01:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg har Denon AHD-750 som du vurderer, og er fornøyd med de. Lyden er svært klar og god, det eneste lille minuset for meg er at man kan bli ganske sliten i ørene av dem - de er lukket, så de slipper lite lyd (og luft) inn, så etter en stund blir det klamt.

 

Men de er knallbra!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 21:59, skrev aschj:

Sennheiser viss du sitter på kapitalen. HD500-HD600 er noe av det beste man kan få tak i, men det koster tilsvarende.


 

Han sier han har tenkt å gi rundt 1000 kr, da er HD500 innen rekkevidde. :smile:

 

Kjøpte disse selv i sommer, men de ga ikke spesielt god lyd etter min mening. Dvs, de var jo gode, men syntes ikke de var verdt prisen.

 

En annen ting er at de er åpne, i den forstand at de også gir ut lyd på utsiden (dvs baksiden) av klokkene.

Dette gjør at de i mange tilfeller virker litt mot sin hensikt, da hodetelefoner gjerne benyttes for å skåne omgivelsene.

Disse kunne man høre i andre enden av huset, og da var ikke lyden spesielt høyt på.

 

Fikk levert dem tilbake til butikken, glad og fornøyd.

 

 

Har det nå svært så fint med et par Koss PortaPro (som et supplement til høyttalere når det trengs). De koster vel rundt 3-500 hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg har dissa-> http://www.audiotechnica.com/guide/other/h...t/ATHM40fs.html

 

Bare en versjon som heter 80fs tror jeg det var.

 

ca detta er specsa tror jeg:

60 ohms

1,600 mW

8.8 oz (250 g)

2 - 28,000 Hz

100 dB

 

Det er egentlig Headset for studiobruk, men jeg bruker de nå til alt.

Når jeg kobler de på NAD forsterkern blir det sykt bra lyd. Bassen er vill!

Får faktisk mye av lydbildet som jeg misser når jeg bare kjører på Dali høytalerne.

Jeg er kjempefornøyd med de! Hører ikke noe annet når jeg har de på meg heller.

 

Vet ikke hvor mye de koster i norge eller hvor man kan få kjøpt de.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 18:32, skrev Ferdinand:

Jeg skal kjøpe meg hodetelefoner til rundt tusenlappen men jeg har ikke peiling på hva som er bra. Jeg vil ha noen med litt trøkk og god dypbass, og det bør vel være mulig til den prisen


 

Kjøp deg lukkede hodetelefoner. Da kan du bruke dem til alt; inne, ute, musikk, gaming, "you name it". Har Sennheiser HD 280 pro (997,-), de demper bakgrunnsstøyen 32 dB (veldig fint når man sitter på buss/t-bane) og er nøytrale og gode å ha på.

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-16 14:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 17:05, skrev A_N_K:

Det er jeg fullstendig klar over, men tror du at alle med absolutt gehør har det fra fødselen av


 

Uten å være for skråsikker så tror jeg faktisk det. De som trener seg til å gjenkjenne toner utvikler det som kalles "relative pitch", (relativt gehør?).

 

Det var hvertfall det Steve Vai sa i et intervju i et gammelt gitarblad.

 

(ikke det at det får noe å si for argumentet ditt, men rett skal være rett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...