Gå til innhold

høy pipe lyd..


noringen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruker denne pcen til skola og dermed er det uaktuelt å sende den til reperasjon som tar en måned.

pluss at foreldrene mine sier at æ hele tida "finner" feil på ting,så æ trur ikke de blir serlig glad når æ sier det er en feil på pcen..

 

Det beste er hvis æ kan fikse dettte hjemme, klokke ned hastigheten på hardisken`? eller kanskje det er skjermen som lager lyden.

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke klokke den ned, men du kan få den til å slå seg av (spindown), etter en stund.

 

Høyreklikk på skrivebordet->Egenskaper->Skjermbeskytter->Strøm

 

Her kan du velge når maskinen skal gå i hvilemodus, når den skal slå av skjerm, og også hvor lang tid det skal gå før den slår av harddiskene.

 

Still det inn slik at systemet ikke går i dvale på noen måte, men harddisken skal skru seg av etter et minutt. Dersom det ikke er noen strømstyringsprogramvare som overstyrer dette, vil disken slå seg av etter et minutt. Vent et minutt etter at du har rørt maskinen sist, og hør nøye etter om lyden forsvinner.

 

(Forsåvidt er dette bare brukbart for feilsøking).

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar
Harddisken jobber ikke mot klokkefrekvenser, dermed kan den heller ikke klokkes hverken ned eller opp :p

 

Er det harddisken som lager lyden må du enten bytte harddisken selv, sende inn eller leve med pipelyden. Det er ikke fler alternativer.

6953184[/snapback]

 

følg metoden til kjehaako, så får du fastslått på et blunk om det er skjermen eller harddisken. jeg gjetter forsåvidt på at det er inverteren, den delen som forsyner baklyset i skjermen med høyspenning. den sitter i de fleste nyere maskiner i lokket, like under lcd panelet. det er i så fall ikke noe man fikser selv med å presse tyggegummi inn i den og denslags. man kan også dø, i prinsippet

(om man får støt).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noe tilsvarende på min I9300, særlig når det det skjedde grafikkoppdateringer på skjermen (feks at et vindu ble åpnet). Lyden var ikke så veldig høy, likefult irriterende.

Snakket med Dell, og han påpekte at det kunne være software feil.

Gå inn i msconfig->tjenester huk av for "Skjul alle MS-tjenester". Deretter deaktiver alle.

Prøv deretter å se om maskinen blir bedre. Funker det så er det elimineringsmetoden som gjelder til du finner problemmet.

Husk bare å sett tilbake til "Normal Oppstart" under Generelt når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Æ ringte dell idag, snakket med en svensk fyr.

Han sa at det mest sannsynlig var hovedkortet og siden æ bare har hatt pcen i en dag syntens han at det var for kjipt at æ måtte sende den inn, så dell sender noen folk bort til meg på mandag og reparer pcen på dagen  :D

kjempe-service av dell :yes:

6960200[/snapback]

 

Supert at det ordnet seg.... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...