Gå til innhold

Hvordan få skattekort uten frikort?


V-by

Anbefalte innlegg

hoy.

 

i sommer hadde jeg en sommerjobb. der brukte jeg frikort. nå som jeg har startet som lærling trenger jeg skattekort for å ikke betale 50% i skatt. argh! :(

 

Der jeg jobbet i sommer var de veeeldig treige med å sende frikortet tilbake til meg. og nå har jeg vert så dun at jeg muligens har greid å rote bort frikortet, eller jeg har en grunn da :p

Men er det mulig å få sendt inn skattekort søknaden, uten å sende med frikortet?

Jeg gjorde det først, men da fikk jeg den i retur, og de ville ha med frikortet.

 

Så er det mulig å få skattekort uten at de får frikortet mitt? eventuelt at jeg bare sier hvor mye jeg har tjent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, det vidunderlige byråkrati med sine mange regler ...

 

Kunne de ikke bare sendt deg et nytt skattekort og bedt om at du sendte inn det gamle? Og hvis du har mistet det, så blir det i hvert fall ikke brukt lenger.

 

Skatteoppgjøret for 2006 blir jo uansett regnet ut basert på det du tjener i hele 2006, ikke hva du har tjent med frikort for seg, og hva du tjener med et annet kort for seg. Skattekortet har "bare" med forskuddstrekk å gjøre.

 

Hvis du ikke leverer skattekort til arb.giver, så vil han vel måtte trekke 50% i skatt, men da får du i hvert fall ganske mye igjen på skatten i juni neste år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...