Gå til innhold

Skjermen "fryser" når jeg spiller cs


jjjafari

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en veldig stort problem leeeeenge nå og har skrevet om det før.

 

Min PC:

 

Intel Pentium 4 3.0Ghz (Prosessor)

1024MB Kingston (Minne/Ram)

Radeon x700 Pro (Skjermkort)

Compaq "19" CRT (Skjerm)

Telenor 3.2Mbit (Internett)

 

Jeg spiller i 800x600, jeg sliter IKKE med fps drops, men CA hvert 30sekund så jeg ett lagg ( at jeg henger igjen i ca ett sekund elns) dette er veldig plagsomt i dueller. Jeg får IKKE fps drops i smoke eller i noen andre sitvasjoner.Og jeg skjønner ikke hvorfr dette skjer, fordi jeg har god nok pc til at det ikke skl skje.

 

Dette har jeg gjort for å forhindre problemet mitt:

 

1. oppgradert nyeste skjermkort driverne (prøvd mange forskjellige fra ATI, omegadrivers, fra CG sin Download seksjon osv)

2. Renset alt i pcen for støv

3. ringt telenor og vært på TG, vært hos 4 andre kamerater og prøvd for å sjekke om det var noe galt med internetten min,(samme lagg der btw)

4. Formatert FLERE ganger, re-innstallert cs. kjørt yttligre virus scans (adaware/CrapCleaner)

5. forskjellige oprativsystemer

6. Kjørt cs i "run in a window" og trykket "ctrl+alt+del" og sett på % på CPU min, den ligger på 50-60 mens ejg spiller cs, er det høyt eller lavt i forhold til at jeg har en 3.0Ghz Prosessor?

7. jeg vil ikke drive å drive i Console i CS, eller drive med config min og driver og ta bort patronene og blod osv for å få bedre fps, Jeg har god nok pc til å ikke trenge å fikse det og ha stabilt 100fps uten det

 

Har fått noen tips om at det kan være BIOS min? vet noen mye om BIOS?

 

Men jeg setter fingren på at det er skjermkortet mitt, men jeg begynner å tvile når jeg kan spille i "New-Game" UTEN at det lagger når jeg har "fps_max "101" men når jeg spiller online lagger det, men hvis jeg setter ned fps til " fps_max 85" Online så lagger det ikke.

 

Jeg har hørt mye om at ikke øyet ser mere enn 64fps osv, men for meg er det viktig å ha 100fps stabilt.

MS min ligger på stabilt rundt 20 ( muligens litt høyt for at jeg har en av de nyeste CRT skjermene?)

 

 

Håper på Seriøst svar som kan hjelpe meg

 

Takk På forhånd Folks8)

 

Peace Out!

Endret av jjjafari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du sjekke på "Ytelse" på oppgavebehandling (ctrl + alt + delete)

se om det CPU hopper opp når det stopper i 1 sec...

 

har en misstanke om software problemer :hmm:

6948683[/snapback]

software hva? han har formatert, andre drivere, osv...

Har du prøvd med et annet skjermkort?

funker det da, er det noe med skjermkortet, men hvis ikke, så er det noe annet :p

Lenke til kommentar
kan du sjekke på "Ytelse" på oppgavebehandling (ctrl + alt + delete)

se om det CPU hopper opp når det stopper i 1 sec...

 

har en misstanke om software problemer :hmm:

6948683[/snapback]

software hva? han har formatert, andre drivere, osv...

Har du prøvd med et annet skjermkort?

funker det da, er det noe med skjermkortet, men hvis ikke, så er det noe annet :p

6948698[/snapback]

 

er gjerne en pakke med programmer man installerer ved formatering av maskinen...

hvis ett av disse gjør at det lagger, så vil det jo lagge, også etter formatering...

Lenke til kommentar

Hva har du av annen programvare i bakgrunnen? Det kan ha noe med et antivirusprogram, eller noe adware/spyware-opplegg. Lukk ned alt du ikke trenger (bruk ctrl-alt-del og task manager).

 

Har du installert riktige chipset-drivere (hovedkort)?

 

Forøvrig har du jo selv funnet en måte å unngå det på, ved å sette ned "fps_max". At du skal kunne ha 100 fps stabilt kan du jo si, men faktum er at det ikke alltid er så lett å få til. Det er et gammelt spill etterhvert, og har ikke støtte for alle slags nye fancy funksjoner, og dermed vil du ikke være garantert høy ytelse selv med nyere maskinvare.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar
20ms på en ny skjerm? 20 er vel litt vel høyt for et FPS spill!

4ms er ikke noe problem å få fingrene i nå og jeg ville egentlig ikke gått over  8.

 

Forøvrig, er det ikke det som er problemet ditt.

 

Har du mye plass på systemdisken din (tenker på swap)

6948713[/snapback]

Han har en CRT skjerm...... Finnes ikke etterslep på disse.. :p

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekka om serveren virkelig er satt opp til å takle 100fps. Dersom serveren ikke kjører mer enn feks 85 og du har satt at klienten skal kjøre på 100, vil man jo få litt throtelling. Eller?

 

Du skriver jo at du ikke opplever problemene når du setter ned max_fps til 85. Kanskje dette er det magiske tallet på boksen du spiller på?

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

1. NEI, jeg spiller ikke på samme server hele tiden, jeg spilelr på mange forskjellige.

 

2.Nettverkskortet skal ikke ha noe å si når jeg har prøvd dette på veldig mange foskjellige nettverk, og at når jeg sjekker linja mi, så er den helt fin

 

3. Jeg bruker ikke antivirusprogram, det har jeg slettet fra pcen

 

4. Som jeg skrev, så har jeg allerede sjekket i oppgavebehandling, og det er IKKE CPU min som hopper til 100% hver gang jeg får lagget.

 

5. Jeg har mye plass på systemdisken

 

6. Det skjer BARE i cs, pga ejg spiller ingen andre spill:P

 

7. har prøvd en annen sin config og userconfig

 

8. Jeg vet jeg har instalert riktig chipset-drivere til skjermkortet mitt

 

 

Jeg tror personlig at det er skjermkortet mitt, så jeg ahr planer om å kjøpe meg ett nytt og da kjøper ejg Ge-Force, IKKE ATI, hatt for mye problemer med det:P

 

Kom gjerne med flere tips:)

Lenke til kommentar

Okei, retardo hva med å prøve å installere et antivirus program? se om det er noe snusk? evnt også prøve med et adware program? Har du installert hovedkort driverne riktig?

 

Ellers er det vel mulig å bare hive pc'n ut ruta?

 

Eller du kan prøve å reinstallere OS? kanskje bruke et annet os?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

jjjafari prøv dette:

 

Høyreklikk på min datamaskin, velg manage/behandle. I vinduet som dukker opp, velg Services i menyen til venstre. Gå helt til bånn i services-vinduet, høyreklikk på "Wireless Zero Configuration" og klikk på stopp.

 

Start CS og se om det hjalp. ;)

 

Target

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...