Gå til innhold

Spille Doom (originalen) på fullverdig vis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere måter å få lyd på.

 

Den enkleste er å laste ned en emulator som er spesifikt laget for å emulere Doom (og andre spill basert på Doom-motoren, som f.eks. Herretic, Hexen, og Strife). Wikipedia har en lista av Doom-emulatorer.

 

Den 2. enkleste måten er å laste ned DosBox, som er en fullverdig MS DOS 7.0-emulator.

 

Den 3. (men beste) metoden, er å laste ned Virtual PC, som nå har blitt freeware.

Lenke til kommentar
Og det kan man liksom ikke med originalen? :roll:

6962483[/snapback]

 

Ja om man finner serverene der ute så er det ingen problemer. Men i denne utgaven er ihvertfall ting optimalt, og man slipper å å kjøre spillet i ditt og datt for å få ting som lyd etc. til å funke :roll:

 

Men det ligger vel ein sjarm i det også. Men har man ikkje muligheten så er det jo bare å dra ein lang brun kabel over det heile ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Om du har xbox 360 kan du få det på Arcade for rundt 60,- med 5.1 lyd :p

6962399[/snapback]

 

Pft. Microsoft gjør alt for å sope in penger :nei:

6980502[/snapback]

Så du syns det er feil å tilby gamle klassikere for noen få kroner?Nintendo og Sony vil jo gjøre akkurat det samme denne generasjonen. Men siden det er MS så er det vel galt.

 

Men ett poeng er vel at Doom har blitt freeware.

Lenke til kommentar
Om du har xbox 360 kan du få det på Arcade for rundt 60,- med 5.1 lyd :p

6962399[/snapback]

 

Pft. Microsoft gjør alt for å sope in penger :nei:

6980502[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt, du skulle bare visst hvor mange som storkoser seg med dette spillet på 360, du får ordentlig lyd og stor skjerm. Jeg kunne godt betalt 150 kroner for dette spillet. Det vekker utrolig gode følelser av å spille dette spillet.

Lenke til kommentar
Om du har xbox 360 kan du få det på Arcade for rundt 60,- med 5.1 lyd :p

6962399[/snapback]

 

Pft. Microsoft gjør alt for å sope in penger :nei:

6980502[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt, du skulle bare visst hvor mange som storkoser seg med dette spillet på 360, du får ordentlig lyd og stor skjerm. Jeg kunne godt betalt 150 kroner for dette spillet. Det vekker utrolig gode følelser av å spille dette spillet.

6980906[/snapback]

 

Bingo!

 

Det er som eg sier, fordi det er MS som tilbyr det og da blir det automatisk dumt for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...