Gå til innhold

Får ikke lest et multimediacard(MMC)


Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Får ikke lest et MMC i en minnekortleser. Kortet har blitt brukt i en Nokia 6230 og det er filer på det..

 

Noen ideer om hvorfor jeg ikke får lest det?

 

Har ikke hatt noen problemer med andre minnekort av annen type.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt passord på kortet med mobilen? Det er du nødt å fjerne først. Hvis du har glemt det, er dette fremgangsmåte:

It's very simple:)))))

Need only a symbian phone

 

1: Use any efile manager like SELEQ 1.65

2: Open SELEQ 1.65 and go to Root C:

3: Options and FIND, write MMCSTORE press OK

4: Send this file by Bluetooth or Infraread to your PC

5: Rename the file MMCSTORE to MMCSTORE.TXT

6: Open the file and the password off the MMC are there

 

Enjoy....

Endret av Plexiglass
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Det kan virke som det er passord på det, ja. Problemet mitt er faktisk ganske nøyaktig det samme som dette:

http://allaboutsymbian.com/archive/t-27933.html

 

Er vel der du har quoten din fra også plexiglass, takker for den :)

 

Men dum som jeg er sier ikke dette med SELEQ meg så mye. Men om dere leser den tråden jeg linker til så finner dere en fyr som mener skrivebesytelsen blir borte om man putter en tapebit over den ene kontaktplaten på kortet. Tenker jeg skal prøve dette, og da burde jeg vel kunne få tak i MMCSTORE med minnekortleseren min?

Poster her og sier hvordan det gikk når jeg har fått testa det :)

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Det kan virke som det er passord på det, ja. Problemet mitt er faktisk ganske nøyaktig det samme som dette:

http://allaboutsymbian.com/archive/t-27933.html

 

Er vel der du har quoten din fra også plexiglass, takker for den :)

 

Men dum som jeg er sier ikke dette med SELEQ meg så mye. Men om dere leser den tråden jeg linker til så finner dere en fyr som mener skrivebesytelsen blir borte om man putter en tapebit over den ene kontaktplaten på kortet. Tenker jeg skal prøve dette, og da burde jeg vel kunne få tak i MMCSTORE med minnekortleseren min?

Poster her og sier hvordan det gikk når jeg har fått testa det :)

7059703[/snapback]

Som et alternativ til SELEQ (som er en filbehandler til mobilen din), kan du bruke Fexplorer.

Endret av Plexiglass
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

"Teiptrikset" funka i alle fall ikke...

 

Problemet med Fexplorer er jo da at jeg verken har blåtann,IR eller kabel for å laste fila over..

Får vel prøve å få noen til å laste det for meg da :\ med mindre det er noen som vet om andre løsninger for å få vekk passordet?

Lenke til kommentar
"Teiptrikset" funka i alle fall ikke...

 

Problemet med Fexplorer er jo da at jeg verken har blåtann,IR eller kabel for å laste fila over..

Får vel prøve å få noen til å laste det for meg da :\ med mindre det er noen som vet om andre løsninger for å få vekk passordet?

7063209[/snapback]

Det kan vel laste det ned fra nettet via mobiltelefonen(3G).

 

Når eg hadde det samme problemet med minnekortet mitt søkte jeg en del, og det virker som om det ikke er andre løsninger enn MMCSTORE som virker fornuftige.

Endret av Plexiglass
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Hah.. etter å ha søkt litt rundt fant jeg ut at dette måtte være den beste løsningen:

I have software for unlock MMC cards. My price for this software only 50 euro. If you are interesting - contact me ICQ

 

114136092

50 euro - er 420 spenn det... :roll:

 

Nei særiøst.. har lest at en del folk har fått 9210i(v6) til å formatert skjiten:

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showpost.p...82&postcount=12

 

Lest at 6630 og 6680 også skal funke..

 

I og med at jeg ikke kjenner en sjel som har en 9210i så tenkte jeg at jeg kunne spørre i en telebutikk om de kanskje kunne lånt meg en..

Eller så kan jeg kanskje kjøpe en på el-kjøp og levere den i retur når jeg er ferdig :p

Lenke til kommentar
Hah.. etter å ha søkt litt rundt fant jeg ut at dette måtte være den beste løsningen:
I have software for unlock MMC cards. My price for this software only 50 euro. If you are interesting - contact me ICQ

 

114136092

50 euro - er 420 spenn det... :roll:

 

Nei særiøst.. har lest at en del folk har fått 9210i(v6) til å formatert skjiten:

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showpost.p...82&postcount=12

 

Lest at 6630 og 6680 også skal funke..

 

I og med at jeg ikke kjenner en sjel som har en 9210i så tenkte jeg at jeg kunne spørre i en telebutikk om de kanskje kunne lånt meg en..

Eller så kan jeg kanskje kjøpe en på el-kjøp og levere den i retur når jeg er ferdig :p

7066749[/snapback]

 

gi oss et svar når du har testet dette da.

 

har nesten akkuratt samme problemet, bare at jeg bruker mitt kort i PSP, her funker det helt fint, men pcen nekter å lese det av, virker som om det er en sperre som gjør at man ikke får lest de av..?

 

kortet er et sandisk memory stick pro duo

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Så var det jo en ting jeg ikke har tenkt på da.. 9210i har jo etter hver begynt å dra litt på åra og de har den ikke i butikkene lengre..

 

Tenker jeg skal prøve å få testa med en 6680 neste gang. Jeg har bare lest om en som sier at denne funker.. mulighet for å hot swape har den jo, men hvor ofte den oppdaterer minnekortet aner jeg ikke.

 

Får håpe det funker med 6680'n da :\

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...