Gå til innhold

Minne til Core2Duo E6400 og Asus P5W DH Deluxe


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke fulgt spesielt godt med på hardware fronten i det siste, men skal bygge en PC til en kamerat nå. Ser at Core2Duo er i skuddet og mener jeg har funnet et bra hovedkort i P5W DH Deluxe. Det jeg nå sitter og lurer på er hva slags minne jeg skal velge. Overklokking er ikke noe stort tema, men kanskje en liten smule.

Har studert på komplett litt, og da er det snakk om DDR2 PC4200 som liksom passer til dette hovedkortet. Men er det ikke fordelaktig på den CPUen å ha PC8500? Siden FSB er så høy?

 

Hvis noen vil si at jeg bør gå for Geforce 7950GT framfor ATI X1900 XT, så kan de også få lov til det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FSB kjører på 266MHz, men i.o.m FSB er "quadpumped" får den en effektiv frekvens på 1066MHz. DDR2 PC4200 kjører synkront med FSB bussen (266MHz), men siden det er DDR (Dual Data Rate), så blir effektiv DDR frekvens på 533MHz. Er derfor ingen vits å kjøpe DDR2 PC8500 dersom du ikke skal overklokke noe vannvittig ;).

Har selv bestilt samme hovedkort og CPU, og jeg bestilte DDR2 PC5300 minne attåt. Kommer til å kjøre minne synkront med FSB, hvor FSB skal klokkes opp til 333MHz, og jeg vil sitte igjen med "godkjent" hastighet på RAM'en, men med CPU på 2.66GHz :)

Lenke til kommentar
Og dette er du helt sikker på? :) Kanskje jeg skal hoppe opp enda ett hakk. Du trenger ikke kjølebytte heller til dette?

6944451[/snapback]

 

Lurer bare på hvor du skal hoppe opp et hakk? Minne? CPU, skjermkort?

 

 

Men da må jeg vel finne et annet HK også?

6944920[/snapback]

 

Så lenge det er PCIe så trenger du ikke bytte HK ;) Selv anbefaler jeg X1900XT, en av grunnene til at det er så kjekt med P5W DH Deluxe er jo at man kan slenge inn et ekstra 1900XT senere og kjøre Crossfire :dribble:

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...