Gå til innhold

- Zune spiller ikke lovlig musikk


Anbefalte innlegg

Det er greit nok. Men når alternativet er Bittorrent så følger jeg meg ikke akkurat noe bedre om jeg kjøper av allofmp3. Musikken er jo like mye stjålet der.

6938211[/snapback]

Det er jo selvsagt ikke pga samvittigheten folk betaler for "ulovlig" musikk (det ville jo vært latterlig) - jeg betaler fordi Allofmp3 (Alltunes) har gjort det ekstremt enkelt, behagelig og raskt å laste ned - med perfekt kvalitet alltid. Såpass bra opplegg som de har er klart verd de få kronene det koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... I p2p program som f.eks. Limewire finner man mye rart i varierende kvalitet, men det er skremmende lett å finne komplette album i perfekt kvalitet på diverse bittorrent sider.

 

Så å finne musikken i flac/mp3 320 er det minste problemet jeg har :p Men sikkert greit for de som ikke kan bittorrent.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Så å finne musikken i flac/mp3 320 er det minste problemet jeg har :p Men sikkert greit for de som ikke kan bittorrent.

6938885[/snapback]

Så limewire har altså mulighet for å søke på en artist, se en fin liste over alle album og singler med bilde, preview av alle sanger, vise charts over hele verden?

 

Trodde limewire bare gikk ut på å oppgi et søkeord, så fikk du hundrevis av treff i en fin og god blanding, være det singler album eller hva som helst - som regel tagget i både filnavn og ID3 med "www.torrentroxorsyourboxors.com" - og alltid i forskjellige versjoner, slik at du må lure på hvilken av de som har den beste kvaliteten.

Lenke til kommentar

DRM viser seg nok en gang å bare ødelegge for den lovlydige forbruker!

 

Hva om platepansjen/MS/Apple innser at kopisperrer bare ødelegger for de som faktisk er de lovlydige kundene? De som piratkopierer har som oftest også kunnskap nok til å knekke sperrene.

 

Hva om de bare begynte å stole på kundene sine og selge musikken drm fritt i et skikkelig format som enten flac eller wav slik at vi får cd kvalitet og ikke halvgod mp3/acc/wma:sick: kvalitet.

 

Da ville jeg kjøpt musikk på nettet! Til den tid kommer vil jeg fortsette å kjøpe cder eller eventuelt bruke andre løsninger og rippe det til flac og konvertere til mp3 til mobilen.

Lenke til kommentar
mye bedre og sitte med en kvalitets CD i handa som man kan bruke hvor man vil uten det der surret fra microsoft.

6939292[/snapback]

 

Er det nå så veldig bra å sitte med en CD i hånden? Jeg vil nå helst lytte til den ;) Men problemet er at jeg klarer ikke å sette den inn i MP3-spilleren min. Den er for stor. :hmm:

 

Det er jo det som er problemet for de fleste av oss tenker jeg - jeg er overhode ikke interessert en CD-plate når jeg ikke har en CD-spiller. Jeg synes det er irriterende og veldig bakvendt å måtte stresse med å rippe CD'en inn på PC'en. Siden det er sjelden jeg gjør dette er alltid programmet blitt slettet i mellomtiden, slik at jeg må installere et nytt, og sette meg inn i hvordan jeg får best mulig kvalitet. Jeg vil jo gjerne ha 100% kvalitet siden dette kun blir gjort en gang. CD-ene blir stående i hyllen og støve ned. De 3 siste CD'ene jeg har kjøpt har faktisk kun vært utav coveret én eneste gang - når den ble rippet. "ekstra-stæsjet" i CD'en (coveret), er som regel totalt uinteressant. Men det varierer jo veldig.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

HAHA! Nå kan de som har kjøpt "plays for shure, yea, as if" få seg en smekk i bakhodet for å ikke ha hørt på oss som har advart mot å bli rundlurt av DRM som fratar en kompatibilitet og betingelser som fratar rettigheter. Som om det ikke var ille nok at musikken ofte har sterkt redusert lydkvalitet.

 

Mitt råd er selvfølgelig å holde seg til musikkspillere som spiller av musikk uten DRM, uten å kreve spesialprogramvare eller spesielle kabler. Helst burde man kunne bruke standardbatterier og vanlige minnekort i avspillerene også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...