Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Effektanlegg til go ped?


Kripos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en go-ped. :D (Dette er en ganske de-luxe modell. Man får andre, simplere go-peder også).

trail_ripper_gtr40.jpg

 

På noen kan man ta teip rundt akslingen som går inntil hjulet for å øke farta. Funker logisk nok kun på de som har den typen kraftoverføring.

6932296[/snapback]

 

ja jeg kan ikke så mye om dette her jeg, men hvordan teip bør ejg ha da?

Lenke til kommentar
Tror 50 er mer enn fort nok på de der. De er ikke lovlig eller hvis jeg ikke tar helt feil :). Åssen merke og modell er det da?

6932987[/snapback]

 

ukjent nmerke å sånn, kina greier:P

 

men den går som bare faen, er ikke helt lov nei:)

Endret av Kripos
Lenke til kommentar

For det første så ANER jeg ikke hva slags overføring det er på din goped. Har den kjede kan du bare glemme teip-trikset.

 

På noen gopeder er det en aksling som ligger inntil selve hjulet/dekket. Når denne akslingen snurrer får det hjulet også til å snurre. Tenk deg en gammel sykkel-dynamo. Surrer du teip rundt denne akslingen øker du diameteren og dermed forandrer du utvekslingen. (Blir som å bytte til større tannhjul foran (gire opp framme) på en sykkel).

Lenke til kommentar
For det første så ANER jeg ikke hva slags overføring det er på din goped. Har den kjede kan du bare glemme teip-trikset.

 

På noen gopeder er det en aksling som ligger inntil selve hjulet/dekket. Når denne akslingen snurrer får det hjulet også til å snurre. Tenk deg en gammel sykkel-dynamo. Surrer du teip rundt denne akslingen øker du diameteren og dermed forandrer du utvekslingen. (Blir som å bytte til større tannhjul foran (gire opp framme) på en sykkel).

6933138[/snapback]

 

Ok, skjønner, men ejg har kjede jeg , har du noen lure triks da?

Lenke til kommentar

Ikke annet enn å prøve å få tak i andre drev. Ellers kommer jeg bare på ting som større forgasser, sports-filter, filing av sylinder etc. Men det er ting man ikke bør prøve på med mindre man vet hva man gjør.

 

Har du hørt med forhandleren om de kan skaffedeler/trim?

 

Edit: Å forandre utvekslinga (drev) for å få større fart vil gjøre at den trekker dårligere, og kan få den til å gå dårligere om motoren ikke er sterk nok.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Ikke annet enn å prøve å få tak i andre drev. Ellers kommer jeg bare på ting som større forgasser, sports-filter, filing av sylinder etc. Men det er ting man ikke bør prøve på med mindre man vet hva man gjør.

 

Har du hørt med forhandleren om de kan skaffedeler/trim?

 

Edit: Å forandre utvekslinga (drev) for å få større fart vil gjøre at den trekker dårligere, og kan få den til å gå dårligere om motoren ikke er sterk nok.

6933192[/snapback]

 

hehe, dette er sånn kina sak så jeg får høre nede på et sted i nærheten her, skal kjøpe nytt dekk der etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...