Gå til innhold

Er 400W nok?


Anbefalte innlegg

Greit ... jeg har mer eller mindre bestemt meg nå. Dette blir min student-PC til bruk ved spilldesignstudier. Hah.

 

Intel Core Duo 2 2.4GHz 4MB cache

Gigabyte GA 965P DS3

2GB Geil PC6400 800MHz DDR2

Western Digital Raptor 36GB 10 000RPM 16MB cache

Gainward GeForce 7900GT 256MB Golden Sample

 

Dette skal spekkes i en Lian Li PC7 Plus med en Akasa 400W Green Power (AK-P040FG8-BKUK). Ved siden av har jeg fire harddisker fra før av (to SATA-er og to PATA-er), samt en DVD-brenner. Spørsmålet mitt er, frekt og freidig, er en 400W strømforsyning god nok til å pushe så mye komponenter? Jeg pleide å ha en rimelig crappy 550W strømforsyning, som fungerte utmerket, men som jeg var teit nok til å gi bort sammen med hele den gamle PC-en min.

 

Noen som kan fortelle om erfaringer med rimelig nytt jern i drift på 400W strøm? Jeg tør ikke bestille noe før jeg er helt sikker.

Endret av SHDR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fem harddisker og en rimelig slem CPU og GPU funker fint på 400W? Ah, da har ting blitt mindre energihungrige siden forrige gang jeg bygde meg en PC. Det skulle kanskje bare mangle, med tanke på hva Prescotten drev med ...

 

Da sjekker jeg PSU-kalkulatoren, og så er det bare å gå berserk.

Lenke til kommentar

har selv en seasonic 430W

denne driver uten problemer

 

x23800@2600Mhz

2 gig ram

soundblaster lydkort

7900GT overklokket

4 Harddisker

3 120mm vifter

2 dvd brennere

 

Er vel ikke langt unna det du har i din pc. Er usikker på om cor2 duo bruker mindre strømm en x2 amd. hos meg fungerer det i hverfall utmerket.

Lenke til kommentar

Garghh. I følge den festlige PSU-kalkulatoren trenger jeg ikke mer enn 304W, så da bør jo en 400W gå fint, selv om jeg smekker inn et par harddisker til med årene.

 

Hvordan funker det forresten å ha to PSU-er: én som driver harddisker og én som driver alt det andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...