Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster DEFA warm up på en BMW318i?


Clerion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

På bilen min (en BMW 318i 92 mod) er det ikke motorvarmer. Kaldtstart i 20 minus er vel ikke akkurat bra for bilen så jeg tenkte jeg skulle skaffe meg (eller ønske meg til jul  :p )

 

Hvor mye koster noe slikt egentlig? Lønner seg gjør det nok helt sikkert samme hva det koster.

6928398[/snapback]

 

 

Heisann :)

slik hadde jeg på min bmw320i faktisk. helt genialt. du mener en slik benisin brenner?

jeg har funnet på ebay helt ned i 2000kr. du kan finne de mellom 2-10000kr. for en defa bilvarmer må du nok ut med rundt 8000 vil jeg tro. men viss du er forsiktig med den å passer på den med plassering OSV så kan du jo bruke den på den neste bilen osv også. hvor gammel er bilen?

 

Glem det.... hehe så hvor gammel den var nå ;)

Endret av _WaX^_
Lenke til kommentar

Hei

 

Sjekk biltema!

 

Motorvarmerelementet 401kr

Forgreningsledningssett 498kr

Inntakskabel 159kr

Tilkoplingsledning 149kr

Kupevifte 300kr

 

Sum 1507kr

 

eller bare:

 

Motorvarmerelementet 401kr

Inntakskabel 159kr

Tilkoplingsledning 149kr

Sum 707kr

 

I tillegg trenger du kjølevæske og timer, regn med minst en halv dags mekking :tease:

 

Går ut fra at biltema er en defa partner :hmm:

Lenke til kommentar

Dere snakker om 2 forskjellige ting.. :)

 

DEFA-greiene er noe som går på strøm, jeg har DEFA motor- og kupevarmer i min, og betalte rundt 4500 ellerno ferdig montert på Mekonomen rundt jul i fjor. For bare motorvarmer kan du vel trekke fra kanskje 1500 eller 2000. Uansett, du vil ABSOLUTT bruke litt ekstra på kupevarmer også. Har ikke angra ett sekund på det selv, og bare det å få misunnelige blikk fra naboer som står og koster snø i 20 minus mens du går ut til isfri og varm bil, er verdt det alene.. :D

 

Det Wax snakker om, er vel noe dyrere greier som er en liten motor som bruker drivstoff, men som er ganske effektivt og morsomt. :)

Lenke til kommentar
Dere snakker om 2 forskjellige ting.. :)

 

DEFA-greiene er noe som går på strøm, jeg har DEFA motor- og kupevarmer i min, og betalte rundt 4500 ellerno ferdig montert på Mekonomen rundt jul i fjor. For bare motorvarmer kan du vel trekke fra kanskje 1500 eller 2000. Uansett, du vil ABSOLUTT bruke litt ekstra på kupevarmer også. Har ikke angra ett sekund på det selv, og bare det å få misunnelige blikk fra naboer som står og koster snø i 20 minus mens du går ut til isfri og varm bil, er verdt det alene.. :D

 

Det Wax snakker om, er vel noe dyrere greier som er en liten motor som bruker drivstoff, men som er ganske effektivt og morsomt. :)

6929204[/snapback]

Syns det Wax snakka om hørtes voldsomt ut ja :p Men da blir det vel til jeg ønsker meg til jul :blush:

Lenke til kommentar

Det Wax snakker om, er vel noe dyrere greier som er en liten motor som bruker drivstoff, men som er ganske effektivt og morsomt. :)

6929204[/snapback]

Syns det Wax snakka om hørtes voldsomt ut ja :p Men da blir det vel til jeg ønsker meg til jul :blush:

6932435[/snapback]

 

Ja denne varmeren er ganske stilig. man trenger ikke å ha strøm til den og den er ekstremt brukervenlig i forhold til drivstoff forbruk og strømforbruk. den som jeg hadde hadde også en bitteliten klokke på insiden der man kunne stille inn 3 "alarmer" for når denne skulle starte. det tok heller ikke mer en 5min å varme opp motoren til kupevifta startet og blåste varm god luft inn i bilen. denne bruker bilens kupevifte og pumper vannet rundt i systemet og sikrer deg at hele motoren og radiatoren er "kroppstemperatur når du kommer ut i snøen en dag med -20 grader :D

 

har hørt om folk som tar ut disse "brennerene" fra diselbiler... som jeg har hørt har de fleste dieselbiler slikt utstyr for å varme opp motoren etter man starter bilen. (dieselbiler skulle vist nok ha et problem med å få bra opereringstemperatur)

men da må man også bruke en egen seperat dieseltank for å mate brenneren.

 

den jeg hadde brukte 2dl på 1 time og varmet 5KW og gikk i "dvalemodus når bilen hadde rett temperatur og blåste opp igjen når temperaturen ble for lav.

 

den får også fortgang i temperaturen i varmeapparatet ditt dersom det skulle være litt sløvt mens du er ute å kjører :D pga pumpen som leverer varmt vann hele tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...