Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lakkforsegling, noen som har prøvd det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Min bil er også lakkforseglet fra leverandør. Dahles Auto i Sarpsborg.

 

Jeg er ikke akkurat veldig imponert.

Dritten fester seg like godt uansett. Har allerede vert der en gang og fått dem til å gjøre dette på nytt, men fortsatt så fester dritten seg like godt og fort som før.

 

Mulig man får en viss beskyttelse, men jeg mener ikke man bør kaste bort flere tusen kroner på dette. Da er det bedre å polere og vokse bilen selv 5-6 ganger i året. Morsomt er det også.

 

 

Jeg føler at Chemical Guys Jetseal 109 gjør noenlunde samme nytten.

Koster 300 kr. for en flaske, og den holder til mangfoldige påføringer.

 

Noen sier at lakkforseglingen holder i opp til 3 år... dette er bare sprøyt.

Her i Norge hvor vi har skiftende værforhold og saltede veier vil jeg tippe en varighet på maks 1 år på en god lakkforsegling.

 

Man får altså den samme nytten av å påføre feks. Jetseal 109 4 ganger i året for en brøkdel av summen.

 

Det finnes pr. dags dato ingen vidundermiddel som vil gjøre lakken din vedlikeholdsfri i mange år.

Lenke til kommentar

Lakkforsegling som utføres av bilpleiesjapper er litt rart.

Det virker som det er mange hemligheter bak. Ytterst få får vite hvordan de går frem og hva slags kjemikalier de bruker.

Men det er endel polering og lakkkorreksjon, og dermed den høye prisen.

 

Bilen min er lakkforseglet med WaxGuard, og av erfaring vet jeg at lakkforsegling ikke hjelper mot:

-Riper

-Skjolder

-Swirls

-Skitt

-Sur nedbør

-Beholder ikke glansen

-Må vaskes like ofte

-Det blir fortsatt nupper på lakken

 

Selvom jeg har lakkforsegling må jeg fortsatt legge "fersk" lakkforsgeling og voks over, for å få den dype glansen og beskyttelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

jeg er ganske ny på forumet her, men håper på litt tilbakemeldinger ang lakkforsegling.

 

jeg får en ny Golf (sølvmetallic) om 2 - 3 uker, og forhandleren ønsker å selge meg lakkforsegling til denne bilen.

 

Har bestilt den hos Møller bil i Fredrikstad, og jeg lurer kort og godt om det er verdt prisen? (3500,-)

 

jeg pleier å polere min gml x 2 pr år, og den er ennå ikke så stygg i lakken etter 12 år, og den har stått ute i alle år.

 

håper det er noen her inne som har litt erfaring med dette

 

 

 

mvh

 

Tom

Lenke til kommentar

jeg lakk forseilet bilen min med nxt ax ifra Meguiar's i fjor og den er ihvertfall å anbefale! den beskytter en del mot steinsprut osv og den er holdbar.

 

NXT Generation™ Tech Wax 2.0™ is a scientific breakthrough that introduces a new dimension of gloss and protection. This better-than-ever formula produces unbelievably deep, vibrant color and a dramatically clear wet-look. New Hydrophobic Polymer Technology™ provides relentless water beading and protection against oxidation, corrosion, UV rays and surface degradation. “Hydrophobic” means “water-fearing” and this new breakthrough technology builds such incredible protection and surface tension that water beads up and just glides off your paint finish, wash after wash!

 

etter at jeg behandlet bilen med nxt waxen, så har jeg kun vasket den med NXT Generation® Car Wash

 

skal claye og lakkbehandle bilen min igjen så snart været tillater det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...