Fr3drik Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Heisann, jeg skal kjøpe meg en ny bærbar til hovedsakelig å bruke under studiene. Jeg er interesert i å legge litt penger i den når jeg først slår meg løs og vil ikke ha noe møkk Jeg er ganske blank på området så jeg lurer på om noen kan annbefale meg et par gode forslag? Kriterier: - God batterilevetid- Generellt god ytelse- Helst unngå at den blir supervarm- Ikke miniskjern, ikke for stor. ca 15 tommer elns.- Jeg vil unngå tunge klumpete laptoper, den skal være nettop bærbar!- Prisklasse: fra 9000 og oppover, helst ikke over 12000.Da håper jeg det er noen guruer som kan hjelpe meg, takk på forhånd Endret 21. september 2006 av Fr3drik
ventle Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 I akkurat din prisklasse får du to typer maskiner: maskiner med god ytelse som ikke er best på kvalitet, og kvalitetsmaskiner som ikke er best på ytelse. Hva er viktigst?
Fr3drik Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 I akkurat din prisklasse får du to typer maskiner: maskiner med god ytelse som ikke er best på kvalitet, og kvalitetsmaskiner som ikke er best på ytelse. Hva er viktigst? 6908667[/snapback] Hva mener du med kvalitet? Tastaturfølelse, slitesterkhet osv? Jeg vil jo ha mest for penga, men jeg vil ikke sitte med noen treg laptop, samtidig vil jeg jo også ha et godt tastatur osv. Det er et umulig valg, men jeg lener mot ytelse hvis jeg i det hele tatt skulle tatt valg. Dell Inspiron 6400 virket meget bra når jeg leste test om den. Kommentarer til det? En ting jeg la merke til var at 3D/Grafikk scoret bare 4 / 10 -- men jeg regner med det ikke er noe problem å oppgradere ved bestilling av et kraftigere skjermkort?
Fr3drik Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 Hovedsakelig vil den bli brukt til: - Programmere kode på skolen. - Spille et eller annet i ny og ne på hytta eller i bilen. - Surfe på internet
jennnereer Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Hovedsakelig vil den bli brukt til: - Programmere kode på skolen. - Spille et eller annet i ny og ne på hytta eller i bilen. - Surfe på internet 6908726[/snapback] som regel går det ikke an å bytte skjermkort. med mindre Dell lager en del til akkurat den maskine. Anbefaler deg å se på Asus A6JA eller A6Jc. A6JC A6JA Tar den med på skole hver dag å har enda ikke klart å lade den ut i løpet av tiden jeg er på skolen, bare setter den i dvalemodus i matfri og mellom timene så holder den lenge. Endret 21. september 2006 av T.J.
Åsen Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Tror den her er ganske bra. https://prisguiden.no/product.php?p...414a6c27adbe6da
ventle Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Inspiron 6400 kan leveres med X1400 grafikkort, som er ok til det meste av spilling. Du vil nok få mer for pengene om du velger en Asus A6j med X1600-kort. Vær obs på at om maskinen skal være mye på farten, som i ditt tilfelle, så vil de "rimeligere" (må ikke forveksles med billige) merkene, som Dell, kunne slites en del, og det er ikke uvanlig med sprekker i plasten på godt brukte Dell-maskiner. Her er Lenovo Thinkpad og FSC Lifebook bedre, men i din prisklasse må du da ta til takke med integrert grafikk.
murdoc Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Tror den her er ganske bra. https://prisguiden.no/product.php?p...414a6c27adbe6da 6909176[/snapback] tror ikke han ville ha noe som veide 3,5 kg da ;P Endret 21. september 2006 av murdoc
Cowboystrekk Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Tror den her er ganske bra. https://prisguiden.no/product.php?p...414a6c27adbe6da 6909176[/snapback] Se på den selv, den er 17" og dermed uaktuell for trådstarter da han max ville ha 15". Hva med å faktisk lese hva trådstarter er ute etter før du svarer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå