Gå til innhold

Surfe med Windows server 2003


Joakim87

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg driver for tiden å prøver ut windows server 2003, men har et veldig irriterende problem, når jeg starter internett exploerer, så får jeg en melding som lyder som følgende: "Caution: Internet Explorer Enhanced Security Configuration is not enabled" det er forsoget ikke så farlig, men det som er problemet er at jeg ikke kommer inne på noen internett sider, virker som om surfing mot internett er blokkert eller lignende.

 

Jeg får heller ikke pinget vg.no eller hw.no, får denne meldingen:

"Ping request could not find host hw.no. Please check the name and try again."

men alt annet fungerer, servern har lan og ip, alle andre maskiner i nettverket kan connecte til den, ftp og file sharinging fungerer som det skal, så servern er på lanet og har dermed internett...

 

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? så jeg kan gå inn på nettsider?

 

Håper på svar

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå er det lenge sia jeg holdt på med Windows 2003, men du må inni instillingene til Internet Explorer iallefall. Må vel skru ned nivået på sikkerheten tror jeg. Mener det var det jeg måtte gjøre selv når jeg holdt på med det der.

Se i instillingene til Internet Explorer->Security (Tror jeg det heter)

Eller gjør kort prosess. Last ned Opera med en annen maskin og installer Opera/Firefox på den aktuelle Win2k3 maskina. Da fungerer det iallefall, men det var antaglig ikke det du ville, så da prøver du det jeg prøvde å forklare deg.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Tja, nå er det lenge sia jeg holdt på med Windows 2003, men du må inni instillingene til Internet Explorer iallefall. Må vel skru ned nivået på sikkerheten tror jeg. Mener det var det jeg måtte gjøre selv når jeg holdt på med det der.

Se i instillingene til Internet Explorer->Security (Tror jeg det heter)

Eller gjør kort prosess. Last ned Opera med en annen maskin og installer Opera/Firefox på den aktuelle Win2k3 maskina. Da fungerer det iallefall, men det var antaglig ikke det du ville, så da prøver du det jeg prøvde å forklare deg.

 

Lykke til.

6900820[/snapback]

 

 

hmm, har prøvd det også... men det funker ikke da heller :S (prøvde med firefox)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...