Vallhall Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Må bare slenge meg på her å si at plasma trygt kan anbefales, Selv har jeg en Panasonic PV500 42 som jeg er meget fornøyd med også til 360 og pc bruk
KayAU Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Når eg var på leiting etter ein TV til PS3 for litt sidan, landa eg på Sony Bravia 40V2000, so det får vere mi anbefaling. Eg vurderte plasma, gjekk for LCD litt fordi det skulle vere betre til PC og konsoll, litt fordi eg likte LCD-bileta eg såg i butikkane betre enn plasma-bileta, og litt fordi det er ein mindre trøblete teknologi, med tanke på oppvarming og innbrenning. Ellers foreslår eg at du spør/søker på AVForum.no, der er det mange som kan seg på slikt. Her er tråden "min", og her har du nokre omtalar av Bravia-en: Dagbladet/Hjemmekino (6/6) TrustedReviews (9/10) DVD Times ("a BRAVIA LCD that's worth cheering about") Kay
joneoverland Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 kan personlig anbefale samsung m71(nye versjonen av m61) og hvis du vil ha billig lcd så anbefaler jeg fujitsu-siemens vq40 veldig grei til prisen
ØysteinT Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Har selv en Panasonic 37PV60 hjemme, og har hatt den i nesten en måned nå. Har ikke hatt et eneste problem med innbrenning, være det på TV-sendinger (logoene i hjørnene), eller spilling på 360en. PV60en er helt syk på sortnivået, jeg så på flere LCDer og slikt før jeg kjøpte den, og ingen kunne komme opp mot det sortnivået (svart er faktisk svart og ikke mørkegrått).
Starscream12 Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Syntes Dead rising ser vanvittig bra ut på min vanlige 32" TV jeg. Lurer fært på hvordan det vil se ut på en LCD TV. Skjønner nesten ikke at det kan se bedre ut
arnizzz Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Har selv en Panasonic 37PV60 hjemme, og har hatt den i nesten en måned nå. Har ikke hatt et eneste problem med innbrenning, være det på TV-sendinger (logoene i hjørnene), eller spilling på 360en. PV60en er helt syk på sortnivået, jeg så på flere LCDer og slikt før jeg kjøpte den, og ingen kunne komme opp mot det sortnivået (svart er faktisk svart og ikke mørkegrått). 6892916[/snapback] Japp det er det eneste ankepunktet på LCD-skjermen min. Men gidder heller ikke å ha noian for at Mutliplayer lobbyen skal brenne seg inn i skjermen. Så valget falt på LCD.
Juke Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.6891593[/snapback] Hva baserer du dette på? Jeg har lest at problemene med innbrenning har blitt redusert i forhold til tidligere pga diverse teknikker og slikt for å unngå det, men at problemet har blitt løst 100% på de nyeste plasmaskjermene var nytt for meg.
freke Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.6891593[/snapback] Hva baserer du dette på? Jeg har lest at problemene med innbrenning har blitt redusert i forhold til tidligere pga diverse teknikker og slikt for å unngå det, men at problemet har blitt løst 100% på de nyeste plasmaskjermene var nytt for meg. 6893364[/snapback] 100% er det nok ikke løst. Det har de jo ikke greid til crt enda engang. Ikke til lcd heller for den del, etter hva jeg hører. Men at det er noe man trenger å tenke på? Nei, jeg tror ikke det. Jeg gjør det ikke. Okei, jeg har ikke 24 timers maraton sessions, men likevel. Ingen menyer på skjermen, og jeg tror ikke jeg kommer til å få det nå heller. Skjermen er nok godt innkjørt for lenge siden.
knuthfk Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Ifølge den Dagblad-testen det linkes til fikk Panasonic TH-42 PV60 terningkast seks til en pris på 23000. Nå selges en litt annen modell (PV62) til 16 k på elkjøp. Dette må da være et godt kjøp eller? Kan vel neppe være stor forkskjell på disse 2 og Pana har jo generelt godt rykte på bilde.
Torrevieja Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Samme modell ja.. Go for it.. Knallbra skjerm.. Om du ser dvd eller forer den med Hd matriale... Xbox 360 gjennom komponent er fantastisk.. Ikke la deg skremme av innbrenning... Følg denne hvis du vil være helt sikker, men det er strengt tatt unødvendig.. http://www.bruzzi.ws/plasma-faq/showthread.php?t=49 Kjøper en selv når jeg flytter i slutten av månenden.. info og bilder http://prisjakt.nu/produkt.php?p=87103
KayAU Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Innbrenning på LCD? Det var nytt for meg. Uansett, slik eg har forstått det har innbrenning blitt eit mindre problem enn det var, men det eksisterar fortsatt. Var det ikkje ei sak om det på "TV2 hjelper deg" for berre nokre veker sidan? I tillegg har du på plasma problemet med "image retention", som, om eg har forstått det riktig, er litt som innbrenning, men ikkje permanent. Sjølv om dei fleste nye plasma-TVar nok har blitt mykje betre enn dei var, vil eg seie at problema fortsatt er vesentlege nok til at ein bør ta dei med i vurderinga når ein vurderar ny TV. Dei er sikkert små nok no til at eg kunne ha levd med dei, men det er i alle fall greit å ha ein TV der ein slepp å bekymre seg for slike ting i det heile. Kay
siDDis Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Innbrenning er ikkje noko å bry seg om! Etter 200 timers riktig bruk så vil Plasmaen så og sei ha blitt kjøyrt inn og innbrenninger blir då like vanskelegt som vanlege CRT skjermer. Eg har hatt plasma i nokre veker nå og spelt mykje Super Mario utan nokon form for innbrenninger og eg er visstnok enda i innkjøyringsfasen. Skal ein absolutt ha LCD så ville eg enda ha venta 1 år til og sett! Tipper det blir mogleg å få ein 40" for rundt 10000 kr då som og er bra med farger.
KayAU Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Nettop, ja, "riktig bruk". Der er ein risiko, og der er skilnader på forskjellige modellar. Då blir det noko ein må bry seg om likevel. Med LCD slepp du å ta stilling til problemet i det heile. Uansett, det var ikkje meininga å svartmåle plasma. Plasma har, slik eg har forstått det, typisk betre fargar (sjølv om enkelte LCD-ar òg har blitt svært bra, som V2000-en eg kjøpte), og ein får meir for pengane. Responstida er vel òg betre. LCD, på si side, er fri for innbrenning- og retention-problematikk, fungerar vanlegvis betre med PC, og biletet ser i alle fall for meg litt skarpare og stødigare ut. Det blir nok litt ei smakssak, og litt ei vurdering av kva ein skal bruke han til. Til konsoll og PC blir vanlegvis LCD anbefalt, til film og TV vanlegvis plasma. Eg anbefalar trådstartar å gå til Hifiklubben og sjå litt på LCDar, og på "Hifi Center Kjeden" (grusomt namn, god butikk), og sjå på plasma. So kan du gjere deg opp di eiga meining om dei to teknologiane. Det er godt mogleg du får ta med deg konsollen og kople han til for å teste. Kay Endret 19. september 2006 av KayAU
ShredLord Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Kunne nokon ha forklart kva "innbrenning" er for noko? Er det slik at noko av biletet "heng" igjen på skjermen når du skiftar kanal til dømes?
freke Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 ...biletet ser i alle fall for meg litt skarpare og stødigare ut. Det blir nok litt ei smakssak, og litt eit vurdering av kva ein skal bruke han til. 6895941[/snapback] Jeg synes faktisk bildet har en tendens til å bli litt for skarpt på lcd. Litt slitsomt å se på i lengden. Men man venner seg vel sikkert til alt. Nå skal det sies at jeg bruker skjermen til film mesteparten av tiden, så det er mulig man har andre konklusjoner om man spiller mest.
Shivan Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Kunne nokon ha forklart kva "innbrenning" er for noko? Er det slik at noko av biletet "heng" igjen på skjermen når du skiftar kanal til dømes? 6896071[/snapback] Ja, slik at for eksempel kanal-logoer (et stillestående objekt) kan brenne seg fast på bildet hvis du skulle sette deg ned og se på tv2 eller lignende i ørten timer. Enkelte plasma-skjermer kommer med teknologi som flytter bildet et par piksler hit og dit innimellom for å unngå dette. Endret 19. september 2006 av Shivan
freke Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Kunne nokon ha forklart kva "innbrenning" er for noko? Er det slik at noko av biletet "heng" igjen på skjermen når du skiftar kanal til dømes? 6896071[/snapback] Innbrenning er egentlig et litt feil ord. Men det er nå engang det det har blitt hetende.. Men det er i praksis ujevn "slitasje" av plasma skjermen. På nye plasma paneler er dette stort sett en "has been" problematikk, men kjøper du en brukt skjerm som er av litt eldre årgang kan det godt være du får dette med på kjøpet
clinton Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Noen som har noe formening om Denne 42" LCD skjermen? Kommer til og bli brukt mest til xbox,spille av film fra pc og dvd.Er det ikke bedre og koble Xboxen til tv via DVI/HDMI isteden for VGA som blir nevt lengre opp i tråden? 6892052[/snapback] Quoter meg selv her.. Står mellom den LCD skjermen eller PV60.Hva er forskjell på PV60 og 62? Endret 19. september 2006 av clinton
ShredLord Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Kunne nokon ha forklart kva "innbrenning" er for noko? Er det slik at noko av biletet "heng" igjen på skjermen når du skiftar kanal til dømes? 6896071[/snapback] Ja, slik at for eksempel kanal-logoer (et stillestående objekt) kan brenne seg fast på bildet hvis du skulle sette deg ned og se på tv2 eller lignende i ørten timer. Enkelte plasma-skjermer kommer med teknologi som flytter bildet et par piksler hit og dit innimellom for å unngå dette. 6896375[/snapback] Takk! Men det skjer jo med Hitachi LCD`en som står i stova her ...Ikkje noko dramatisk altså, men viss skjermen står på samme plass GANSKE lenge (meir enn ein halvtime/time vel), så vert det liksom litt "grønt" på det neste bildet der det var visse objekt på den førre skjermen. Har difor begynt å slå av fjernsynet ganske raskt med fjernkontrollen når det ikkje skal brukast. Det går jo vekk etter veldig kort tid, men er dette grunnlag for omkjøp eller noko?
KayAU Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Takk! Men det skjer jo med Hitachi LCD`en som står i stova her ...Ikkje noko dramatisk altså, men viss skjermen står på samme plass GANSKE lenge (meir enn ein halvtime/time vel), så vert det liksom litt "grønt" på det neste bildet der det var visse objekt på den førre skjermen. Har difor begynt å slå av fjernsynet ganske raskt med fjernkontrollen når det ikkje skal brukast.Det går jo vekk etter veldig kort tid, men er dette grunnlag for omkjøp eller noko? 6897683[/snapback] Hmm...dette er første gongen eg høyrer om dette. Eg synest ikkje ein halvtime til ein time er spesielt lang tid, er rimeleg sikker på at eg har hatt statiske bilete (eller i alle fall at delar av biletet har vore statisk) ein del lenger av det, utan nokon som helst problem på Sony-en. Men om det er grunnlag for omkjøp veit eg ikkje. Tok eit søk på Google, og fann denne artikkelen. Kay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå