Gå til innhold

Er denne grei?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc, bruker den mest til spilling, tekst, musikk (den burde holde en runde i UT2003 :smile:)

 

Oppsett

 

Brenner: Lite On LTR-40125S 40X/12X/48X kr530

Dvd-rom: Pioneer DVD 16x/40x IDE, slot-in kr482

Cpu: AMD Athlon XP 2400+ kr1670

Harddisk: Western Digital Caviar SE 80 GB kr1095

Hovedkort: Et KT400(A) takker for anbefalinger.

Lydkort: Creative SoundBlaster Audigy Player kr578

Ram: NoName DDR DIMM PC3200 512MB kr1320

Skjermkort: Point Of View GeForce4 Ti4200XP 128 MB

kr1850

Skjerm: LG 99G kr2087

Tastatur: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=2&s=pl kr369

Mus: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=4&s=pl kr601

 

Dett var dett Sum:10582

 

Mvh,

 

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser temmlig greit ut det der, men vurder heller Plextor brenner isteden, litt dyrere, men mye bedre, ikke minst pga Burnproof teknologien, kjører Plextor selv og har aldri hatt en feilbrenning, annet enn det jeg har stått for sjøl da :smile:

 

 

Og vil du legge mere i det, vurder heller Raedon 9700Pro eller et GF4 Ti4600 skjermkort, henter mye der om du skal spille mye !!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 18:29, skrev TheBirg:

Og spes. UT2003 krever MYE grafikkort, men det er da uhorvelig feet frafikk åsså da !



Mye grafikkort = Bra grafikkort

frafikk = grafikk

Riktig?

har sett testene om POV Gforce ti4200 xp,

kortet er ingen barnehage elev.

Pov Xp kan måle seg opp imot ti4600 kort,

bare se testen her på HW.

 

Mvh,

 

Stian

Lenke til kommentar

TheBirg: Du er tydeligvis ikke så oppdatert på CD-brennere.... Alle brennere over 16x har burnproof eller tilsvarende teknologi. Det var i gamledager at Plextor var mer stabile og bedre enn konkurrentene. Nå utmerker ikke plextor seg lengre. LiteOn har faktisk fått vunnet tester der den var testet mot 40x plextor. LiteOn eller andre billigmerker er helt ok.

Lenke til kommentar

LiteOn er et av de beste merkene, til prisen seff.

Har hatt en 32x i flere måneder, og ikke 1 eneste problem.

Så en test med 24x og 32x LiteOn mot 24x Plextor en gang, husker ikke hvor, men der brant 24x til LiteOn over et halvt minutt raskere enn Plextor. 32x var ytterligere 30 sek raskere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 18:28, skrev TheBirg:

Ser temmlig greit ut det der, men vurder heller Plextor brenner isteden, litt dyrere, men mye bedre, ikke minst pga Burnproof teknologien, kjører Plextor selv og har aldri hatt en feilbrenning, annet enn det jeg har stått for sjøl da :smile:



Og vil du legge mere i det, vurder heller Raedon 9700Pro eller et GF4 Ti4600 skjermkort, henter mye der om du skal spille mye !!



 

Lite-On brenneren er mye for pengene og en topp brenner. Aldri hatt noe problem med de, men har sendt inn en plextor til fabrikken i Belgia...

 

 

http://www.hardware.no/tester/cd/lite_on_4..._40x/index.html

http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=131

 

Er hundrevis av tester hvor Lite-On er test vinner. Litt lite grunnlag for å hevdelsen din..

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg "merkeRAM", dvs. ram som ikke heter NoNamed. NoNamed ram behøver ikke å være f.eks. cl. 2.5, det kan godt hende det er 3.0!

Corsair XMS3200 256/512MB er kanskje å anbefale.

 

Ville også lagt mer i skjermen, er det 17" eller 19"? Hvis det er 19" ville jeg vertfall legge mer i det. Det vil betale for seg! Det værste som finnes er når du må blinke med øynene hele tiden, fordi skjermen f.eks. virker for sterk.

Lenke til kommentar

PS, mener ikke å bringe mere diskusion rundt Brenner`n din ! ( det er ingen idag som overlever med å selge "dårlig" vare !!)

 

Vel, altså... folk er hårsåre her, og for å holde det på det rene, jeg befaler aldri folk (som noen kan antyde visst man leser alle innleggene her).

Men jeg "ANBEFALER" utifra mine erfaringer, har alltid hatt Plextor brennere og alltid vært fornøyd med det aldri 1 gjentar 1 !!!! brennerfeil, er det da galt å anbefale en brenner med den feilmarginen ??, men virker da hver gang uansett hva jeg gjør med PC`n !

 

 

Og da viktig å si, Jeg sier ikke at "Lite on" brenner`n er dårlig, har bare ikke prøvd den !!!

 

Men man skal da ikke styre innkjøp etter tester her i livet heller ?? er ikke alltid det passer for alle vet døkk (dykk, dere) !

 

Man finner seg ofte merker man er fornøyd med og holder seg til det, før det er det prøv og feil metoden.

 

Men skal du lage deg spillmaskin, husk at Gefårsj 5 !! er rundt hjørnet, og det er forsinket fordi Raedon 9700 kom (les : de oppgraderer speksa), og det kommer til å rive allt i filler av hva man ser av 3D kort for spilling idag, og her snakker vi om 2-3 mnd fra idag, ca.. (sier JEG !) Kommer til å koste ja, men skal det spellast skal det spellast !!

Har hoppa over GF4 sjøl i vente av GF "5" ? Da mitt GF3TI200 kort kjører allt glimmrende idag ( i 1280X1024-32)

 

Vel , høgg løs karer, men vent litt med å bevis at jeg tar feil ang. skjermkort, men sånn er det nå engang det er i vår "dataverden" !

 

Ikke så sinte nå da, har fått skrevet fra meg jeg :smile:

 

B-me !

Lenke til kommentar

>Vel , høgg løs karer, men vent litt

>med å bevis at jeg tar feil ang.

>skjermkort, men sånn er det nå

>engang det er i vår "dataverden" !

 

Du tar feil ang skjermkort!! Fyren setter sammen en maskin til 10 K. Hva er da poenget med å anbefale et skjermkort som koster 4-5 K og som ikke kommer på markedet på lenge? Det vil ALLTID være noe bedre som er på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...