Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturet fungerer kun i BIOS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat satt inn nytt hovedkort da det forrige sluttet å fungere. Nå booter jeg med samme disk som tidligere og tastaturet fungerer fint i bios. Problemet oppstår når jeg kommer til innloggingen til Windows XP. Her fungerer kun musen og "esc" tasten på tastaturet. Alle andre knapper fungerer ikke.

 

Jeg har prøvd "safe mode" satt og sette inn forskjellige andre tastatur (både ps2 og usb) uten at det har gitt resultat. Nå tenker jeg bare på å formater og legge inn windows på nytt, men det virker jo littt dramatisk for en tastaturfeil.

 

Noen som har forslag til hva som kan ha gått galt?

 

-kfinn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd mitt trådløse tastatur i samtlige seks usbutganger og prøvd mitt gamle ps2 uten resultat

6875795[/snapback]

Da ville jeg har prøvd med et annet tastatur rett og slett. Eller se på driverene til tastaturet. Etter at du har byttet hovedkort i en pc så er det sterkt anbefalt å formatere, i allefall en reinstallasjon av windows. Det er et annet hovedkort og alle komponentene er sikkert ikke korrekt installert i windos, derfor finner du nok ikke tataturet ditt vil jeg tro.

 

Dessuten så er det deilig å ha en nyformatert pc også da ;)

Lenke til kommentar
Da blir det nok en ny utgave av XP.

 

Litt leit at litt kluss med en tastaturdriver fører til at man må formatere. Thats life. Takk for ideene i alle fall.

6876864[/snapback]

Nå er det ditt bytte av hovedkort som kan være årsaken. Her anbefales det alltid å foreta en ny installasjon av opertivssystemet, eller en repair. De gamle driverne i windows er tilpasset hardware du ikke lengre har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...