Gå til innhold

Brente DVD'er hakker og stopper [LØST]


mintman

Anbefalte innlegg

Jeg har over lang tid hatt problemer med at brente DVD'er ikke spilles av på stue DVD'ene mine. Jeg har etter mye prøving trodd at det var DVD avspilleren i stua(stue dvd) av typen Pioneer som ikke klarte å lese DVD'ene. Fikk i dag en ny DVD spiller av typen Oppo DV971H og til min store fortvilelse er det samme problemet enda, så jeg er da tilbake til brennerne på pc'en min. Brennerne jeg har er av typen:

 

1. NEC ND-3520

2. BENQ DW1640

 

Kjøpte først NEC brenneren og trodde den var den det var feil med og deretter BENQ, men dessverre så brenner begge to med feil. All firmware og drivere på DVD' brennerne er oppdatert og Win XP er også "up to date". DVD brennerne er koblet med IDE kabler og ellers har jeg følgende:

 

CPU: AMD Athlon 64 3200+

Hovedkort: MSI K8N NEO-2 Platinum

Disker: 2 x 200 GB WD IDE

Skjermkort: NVIDIA Geforce 6800

Minne: 2 x 1024MB Geil

 

NEC som Primary og BenQ som Slave.

 

Jeg har også en annen maskin med Win XP og AMD Athlon XP 1800+ og DVD brenner NEC ND-2500. Prøvde å brenne en DVD i dag og den gikk helt uten problemer og ingen hakking/frysing.

 

Dette ble mye men jeg håper noen kan hjelpe meg med dette problemet da det har skapt så mye frustrasjon for meg og jeg ønsker så sårt å ordne det.

 

Takker for svar.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en nec 3500 dvd brenner, og har i det siste det samme problemet som deg. Kjøpte en spindel med 100 verbatim dvd+r fra psdata. Har brent nå 20 dvd'er uten at noen av dem funker. Bare hakker og stopper. Men hvis jeg bruker en annen dvd, så funker det helt fint. Tror kanskje det er dvd'ene som lager trøbbel?

Lenke til kommentar

Har prøvd flere typer DVD'er fra billige Clas Ohlson DVD'er til de beste Verbatim og Sony platene, alle med samme resultat.

 

Leste flere steder at det kunne være problemet men har egentlig luket dette bort nå siden det funket helt fint på en annen maskin med en eldre brenner.

 

Kan også legge til at hvis jeg brenner på DVD+-RW plater så fungerer det helt fint.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg har løst det :D

 

Søkte litt rundt og fant denne artikkelen om labels på DVD platene. Det sies at labels kan gjøre at DVD platen "kaster" seg frem og tilbake og fører til ekstra mye varme i plata.

 

Tok derfor en DVD jeg har problemer med spillte av til der den stoppet, tok den ut fjernet label og satte den inn igjen, resume, og woops der gikk den glatt igjennom!

 

Skal sjekke litt videre og kommer tilbake med flere erfaringer. Hvis andre har samme problemer prøv dette og gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd lignende problemer bare med musikk-cd'er og hakking ved avspilling. Hvilket brenneprogram bruker du?. Har du testet ulike programmer/versjoner?.

 

Problemet mitt løste seg da jeg gikk fra Nero 7.XXX versjon til 6.XXX "serien".

6865470[/snapback]

 

Hadde nøyaktig samme problem selv. Oppgraderte til en nyere Nero og da var problemt løst.

 

Iogmed at det er mye som går igjen her, så vil jeg anbefale trådstarter om å prøve å brenne i et annet program, event. ned- eller oppgradere Nero!

Lenke til kommentar
du brenner vel på max 4x ?

 

brenner jeg forterre hakker alle filmer på min stuespiller også.

6865718[/snapback]

 

Jeg brenner på max, (16x), på verbatim plater med NEC brenner og har overhodet ingen problemer med hakking på min stasjonære spiller. Det er stor forskjell på dvd-spillerne hvor godt de leser, ikke at det nødvendigvis er det som er problemet i dette tilfellet... Jeg har i alle fall ikke hadd noen problemer med at platen "skipper" eller stopper etter at jeg byttet til en Pioneer DV575 spiller. Hadde disse problemene tidligere på to andre spillere...

Lenke til kommentar

Som sagt i tråden har jeg prøvd Nero, DVD Decrypter og Alcohol 120% så tror ikke dette er problemet.

 

Når det gjelder avspiller så er jeg enig i at noen avspillere er bedre enn andre. Jeg hadde store problemer med min Pioneer DVD spiller (som er innebygd i anlegg NSDV99). Derfor kjøpte jeg Oppo DV971H men med samme problemer der.

 

Så foreløpig støtter jeg meg fortsatt til labels teorien helt til jeg evt. motbeviser det selv.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Oppo. Men det skal sies at skikkelig billige dvd spillere ofte er mindre følsomme for "støy" på platen enn dyrere.

 

Slik at et annet forsøk kan jo være å kjøpe seg f.eks. matsui fra elkjøp til 299, den leser nok det meste. Da kan du bruke den billige dvd spilleren til platene som de andre ikke leser skikkelig =)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til Oppo. Men det skal sies at skikkelig billige dvd spillere ofte er mindre følsomme for "støy" på platen enn dyrere.

 

Slik at et annet forsøk kan jo være å kjøpe seg f.eks. matsui fra elkjøp til 299, den leser nok det meste. Da kan du bruke den billige dvd spilleren til platene som de andre ikke leser skikkelig =)

6867037[/snapback]

 

Matsui spilleren har jeg faktisk hjemme og det er samme problem med den :)

 

Når det gjelder Oppo spilleren er jeg enig i at denne er en billig spiller, men den har faktisk gjort det meget bra i tester og har vekket oppsikt i blant forståsegpåere rundt omkring på bildebehandling og kvalitet.

 

Men det er glimrende at dere kommer med forslag for jeg har en underliggende frykt om at problemet mitt dukker opp igjen. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...