Taurus-79 Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Jeg kjøpte en passat TDI 99.mod 110hk gått 154.000km nå i juli. Har hatt en del småting så jeg tenkte det var smart å ta en test på NAF. Har vært litt missfornøyd med kjøpet for å si det sånn. Har aldrig kjøpt så dyr bil før og har aldri stått så mye oppi en motor som nå heller. Kjøpte bilen for 130.000 kr Resultat fra Testen: -Hovedlys: Feil ved ekstra høyderegulering: høyre fjernlys. -Skiltlys: Et skiltlys virker ikke. -Utvendig standard motor: Oljelekasje på motor- rengjør før nærmere kontroll. -Batterifester: Løst batteri, finner ingen fester. -Opphengskuler: For stor slitasje: Venstre øvre, høyre øvre, og høyre nedre. Blei litt opgitt etter detta resultatet, men hvor ille er detta egentlig. Noen synspunkter? Oljesølet de nevner ligger under oljefilteret.Jeg mener at det kan være søl etter oljeskift da det renner olje nedover motoren etter at filteret blir tatt ut. Filteret ligger ganske høyt oppe i motoren. Endret 14. september 2006 av Taurus-79 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 Skiltlys: bytt, nye koster noen få kr Utvendig standard motor: Ta motorvask, kjøp avfettning/motorvask Batterifester: Kjøp nye, også billig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 Alt du nevner er "standard" feil på en bruktbil, utenom opphengskuler som ofte er bruksvare på slike Passater Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Alt du nevner er "standard" feil på en bruktbil, utenom opphengskuler som ofte er bruksvare på slike Passater 6864184[/snapback] og audi lenge leve multiknirk (okay, det ER konfortabelt) åja, øvre lenker koster 6600.- å bytte (deler+arbeid, høyre og venstre) på møller sjekk med andre veksteder.... Endret 14. september 2006 av PIIIpower Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 har 3.mnd bruktbilgaranti 50/50 så forhåpentligvis blir det ikke så ille. Har bestilt festebrakket til batteriet på møller var ikke mange kronene. Litt usikker på hva de mener med det fjernlysgreiene?? Veit ikke om jeg tør å få noe særlig vann i motoren pga. elektriske anlegget. Bytta en temp.føler for en stund siden masse kjølevann som spruta utover i motoren pga. mangelfull kunskap:) Det som skjedde da var at plutslig lyste venstre kjørelys foran og bak og alarmen for at lyset stod på peip. Etter at jeg vrei om tenninga ble det borte. Regner med at det blei noe kortslutning pga. kjølevæskesølet eller noe... Finnes vel noe på boks jeg kan bruke som er litt mer skånsomt enn høytrykkspyler. Lenke til kommentar
joka Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 autospar.no tar 4998 kr for hele multilink-settet + arbeid (om du ikke gjør det selv) + hjulstillingskontroll. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 har 3.mnd bruktbilgaranti 50/50 så forhåpentligvis blir det ikke så ille. Har bestilt festebrakket til batteriet på møller var ikke mange kronene.Litt usikker på hva de mener med det fjernlysgreiene?? Veit ikke om jeg tør å få noe særlig vann i motoren pga. elektriske anlegget. Bytta en temp.føler for en stund siden masse kjølevann som spruta utover i motoren pga. mangelfull kunskap:) Det som skjedde da var at plutslig lyste venstre kjørelys foran og bak og alarmen for at lyset stod på peip. Etter at jeg vrei om tenninga ble det borte. Regner med at det blei noe kortslutning pga. kjølevæskesølet eller noe... Finnes vel noe på boks jeg kan bruke som er litt mer skånsomt enn høytrykkspyler. 6864609[/snapback] Skånsom? Bruk hageslangen da. Den er ikke fult så kraftig. Selv står jeg med høytrykk spyler og vasker motoren på min 94 passat. Eneste som har skjedd på de årene jeg har vasket motoren (1-2 ganger i året) er at jeg har ødelagt fordelern. Men da var den slitt ifra før. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Vær forsiktig med høytrykk i motoren. Det er ikke allt som gir umiddelbare symptomer. Du kan få vann i motorolje, du kan ødelegge slanger og pakninger. Jeg vil helle ambefale en skikkelig avfetting, som Valvoline sin. Den fungerer med kaldt vann fra en hageslange. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Selv om høytrykk kanskje høres skummelt ut for de uinnvidde så er det ikke noe problem å vaske skånsomt med dette heller. Det går fint å skru ned trykket litt samt holde spylepistolen et stykke unna motoren og diverse andre ømfintlige ting, det gjelder å bruke hodet Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Selv om høytrykk kanskje høres skummelt ut for de uinnvidde så er det ikke noe problem å vaske skånsomt med dette heller.Det går fint å skru ned trykket litt samt holde spylepistolen et stykke unna motoren og diverse andre ømfintlige ting, det gjelder å bruke hodet 6872874[/snapback] Så visst går det ann å bruke høytrykk i motor rommet med forsiktighet. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Da har jeg fått retta på de feila, måtte bytte to av de øverste staga oppe foran og en eller annen dings i det nedre stage foran. Neste steg nå er å få bilen på en stor service 60.000km service mener jeg det heter. Noen som veit hvor mye det koster og hva de gjør. Vurderer å sette bilen inn på Erik Arnesen på bryn i Oslo i stede for på Møller. Har nettopp skifta olje,filter,luftfilter,turboladerslange, bremsevæske,bremseskiver og klosser bak så visst de ikke gjør noe særlig mer på en stor service bør jeg kanskje drøye det litt. Bilen har gått 157.000km. Var ikke inne på 120.000 men skifffta regreim på 96.000 og noe diverse stagbytting foran og bak etter det. Er litt usikker på hva jeg bør gjøre for å holde bilen i ålereit stand videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå