Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Betegnelse for scooter/moped


MGL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke faen :p

 

Alt som ikke har girkasse går under kategorien "Scooter"

Samme om man har beina på hver side av sykkelen..

Dette er i allefall praksis på mopedportalen.com som har 20k medlemmer :)

Samt blandt alle mopedistene der jeg bor :p

 

Sånn scooter kjøper alle rundt her som ikke kan gire:

13663057.jpg

 

Påstår det er en racing moped, helt til jeg spør hvor girpedalen og clutchhendelen er..

Endret av Hi-Fi Lasse
Lenke til kommentar

tingen med scooter er at den går gjennom hele rekka med førerkort, fra moped til i hvertfall lett motorsykkel. kommer helt an på hva motor en stapper inni den.

 

den orginale vespaen hadde vel motorkrafta til noe mellom en lett og en tung motorsykkel, men var likevel ment for menn i dress og damer i skjørt. hjelm, valgfritt.

 

Og at du må kjøre i 45?

 

uæ, når kom den? sist jeg kjørte en var det en "lett" brukt tempo som i hvertfall klarte 60 på en god dag. og svjv var den lovlig. 45? er jo totalt bak mål jo. kommer fortere frem på vanlig sykkel for pokker! og med litt kreativ jobbing så kan jeg få litt ekstra hjelp opp bakkene av en elmotor :p

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Og at du må kjøre i 45?

 

uæ, når kom den? sist jeg kjørte en var det en "lett" brukt tempo som i hvertfall klarte 60 på en god dag. og svjv var den lovlig. 45? er jo totalt bak mål jo. kommer fortere frem på vanlig sykkel for pokker! og med litt kreativ jobbing så kan jeg få litt ekstra hjelp opp bakkene av en elmotor :p

6871473[/snapback]

Reglene nå sier at 50cc ikke kan gå i mer enn 45km/t. Kjører du i opptil 59, får du mangellapp eller noe, og må på verksted, kjører du i 60++ avskilter de sykkeln osv.. Trist, men sant, ifølge helala.

Lenke til kommentar
Scooter = jenteting.

Moped = harry.

6862339[/snapback]

Forslag til andre kjøretøy vi kan bruke i 16 års-alderen? Komme seg til folk, steder osv. Finns nok ikke så mange alternativ gitt, så kall moped harry eller hva du vil, men har du ikke noe valg så har du ikke noe valg. Moped er greit når du er ungdom!

6862488[/snapback]

 

Lettmc eller traktor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...