Gå til innhold

Wii får japansk lanseringsdato (Wii)


Anbefalte innlegg

Det vil vel vere betre å kome litt før PS3 i USA. Men det kan jo vere at dei håper at mange som ikkje får kjøpt ein PS3 med ein gong kjøper ein Wii i staden.

6861172[/snapback]

Tenkte det samme selv. Hvis Wii har vært ute i et par uker når de skal slippe PS3, vil det ikke være så hot å ta med en Wii i stedet. Hvis begge konsollene kommer samtidig, vil Wii likevel være en helt ny og spennende sak å ha med hjem. Tror det er et smart trekk av Nintendo, selv om jeg hadde håpet på en tidligere lansering...

 

Prisen blir vell bli ca 2000kr mens nokon presser den kanskje heilt ned til 1500kr :)

6861611[/snapback]

Det er vel å tro på julenissen. Tipper det blir priser på oppimot to-og-et-halvt-tusen-lappen her ved launch og kanskje 1995,- på Elkjøp til jul.

 

Ellers er det en ting som jeg reagerte på ang. kontrollerne. Nunchuk'en er ikke en del av en "standard" kontroller. Kontrollern til 3800 yen er bare Wiimote'n. Skal du nunchuk også, må du kjøpe den i tillegg. Så det blir ikke så billig å skaffe inn kontrollere til Tennis party time... :ermm:

6862641[/snapback]

 

Jeg tror 2000 blir en litt mer normal pris, om etterspørselen ikke er helt enorm, 8 kr på en dollar fungerer relativt greit som et prisestimat synes jeg. Så får du heller mobbe meg når den reelle prisen kommer, om jeg skulle ta feil :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor skal Wii koste over 2000kr?

 

Idag er $250 akkurat det same som 1,632.46 NOK leggjer du til 25% moms her så blir det 2040kr. Derfor har eg stor tru på at den vil få ein veiledandes pris på 2000 kr.

 

Nå tipper eg og at den japanske prisen er oppgitt med inkl moms. Den er though bare 5% Allikavell så er det nesten 100kr

Lenke til kommentar
Kvifor skal Wii koste over 2000kr?

 

Idag er $250 akkurat det same som 1,632.46 NOK leggjer du til 25% moms her så blir det 2040kr. Derfor har eg stor tru på at den vil få ein veiledandes pris på 2000 kr.

 

Nå tipper eg og at den japanske prisen er oppgitt med inkl moms. Den er though bare 5% Allikavell så er det nesten 100kr

6862877[/snapback]

 

En ting som forsåvidt kan tale imot er at den veilendene EU-prisen er satt høyere enn den veiledene USA-prisen (som vanlig)

 

AtW

Lenke til kommentar

Sakset fra MPX.no:

 

Eksakt leveringsdato og pris er ikke bestemt, men mer infor kommer angående dette. Prisen vil vi justere til markedspris når vi vet mer

 

I tillegg holder det ikke bare å legge til 25% moms. Som noen sier her så er prisene i utgangspunktet høyere i Europa, og de fleste butikkene vil i tillegg ha litt mer avanse enn det RRP gir.

 

Jeg tror at den havnet på 2500 med samme bundle som i USA, og at Elkjøp/Expert/whatever kommer til å ha en liten priskrig.

Endret av riktor_1
Lenke til kommentar
Det er ein ganske enkelt formel på dette;

Ps3 ("premium"-versjonen) i USA kostar 599dollar. I Noreg kostar den 5500kroner. Wii kjem nok til å koste rundt 2500kr.

Hvis regnestykket ditt skal gå opp så kan du ikke gå fra 600 til 5500, og så fra 250 til 2500. I PS3-prisen har du jo trukket fra mye. Hvorfor gjør du ikke det med Wii-prisen?

Lenke til kommentar
Jeg tror 2000 blir en litt mer normal pris, om etterspørselen ikke er helt enorm, 8 kr på en dollar fungerer relativt greit som et prisestimat synes jeg. Så får du heller mobbe meg når den reelle prisen kommer, om jeg skulle ta feil :)

6862693[/snapback]

Skal huske på det... ;) Men seriøst, jeg ønsker meg også en pris på rundt 2000-lappen. Vi får rett og slett vente og se.

 

Her er forresten en link som ble postet i en annen Wii-tråd:

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...7&from=hardware

 

Hos disse får du den for 1990,- uansett hva prisen blir satt til i morra (eller seinere). Men det ligger ingen erfaringer om dem i prisguiden, så jeg vet ikke om de er til å stole på... :shrug:

Lenke til kommentar

Ser jo ut til at prisen som spres rundt om kring på nettbutikker er rundt 2000kr, jeg regner med at det er veldig nære det utsalgsprisen kommer til å bli. Ikke så aller verst, selv om jeg faktisk hadde regnet med at den kom til å koste enda litt mindre.

 

Noen som vet hvor mye en full kontroller kommer til å koste? Det var noen på et amerikansk forum som snakket om $60 for en kontroller med nunchuck, og det høres noe drøyt ut.

Lenke til kommentar
Han var skummel var han...

6864766[/snapback]

Du kan nok ha rett i det. Jeg fikk Nintendo 64 i gave en gang jeg også. Riktig nok utenom julaften og ikke innpakket. Men jeg tok ikke like mye av som han.

6864794[/snapback]

Tenk på alle de lekene hen her driti seg ut i bare for de han har tenkt på gamecuben han vil ha ^^

Tipper forventningene var høye :)

Lurer på hva som hadde skjedd om han ikke hadde fått.

Lurer på hva som skjer når han blir stor og finner ut at pappaen har vist "hele" verden den videoen :ermm: :!:

Endret av The O
Lenke til kommentar
Lurer på hva som skjer når han blir stor og finner ut at pappaen har vist "hele" verden den videoen  :ermm:  :!:

6865321[/snapback]

Stort sett alle Nintendofans har sett den filmen, samt en rekke til. Så de fleste i verden har nok sett den der :)

 

N64-Kid er nå voksen (16/17) og har auksjonert sin N64 på Ebay. Vet ikke hvor mye han fikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...